Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin kysymys Helsingin liikennesuunnittelusta vastaaville: Onko tieverkoston kapasiteetti optimoitu valo-ohjauksella vai haitataanko liikennettä tarkoituksella. Mukana kokemusasiantuntija äänestys

Vierailija
18.08.2020 |

Helsingin pääväylien läpiajo on yhtä punaista aaltoa vaikka autoja on yhtä vähän kuin jouluaamuna. Saati ruuhka-aikaan. Pitkillä suorilla suojatien satunnaiset ylittäjät katkaisevat liikennettä randomisti, mikseivät he voi odottaa muun liikenne virran mukaan rytmitettyä. Uusin innovaatio on pikkuristeykset, joissa kolmasosan ajasta palaa vihreät jalankulkijoille kaikkiin suuntiin.

Avoin kysymys Helsingin liikennesuunnittelusta vastaaville: Onko tieverkoston kapasiteetti optimoitu valo-ohjauksella vai haitataanko liikennettä tarkoituksella. Mukana kokemusasiantuntija äänestys

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan noista jalankulkijoista, jos punaiset palaa. He ovat painaneet nappia. Vai onko tie ollut täysin tyhjä ja silti punaiset palavat autoille? Silloin se on ohjelmoitu noin päin, että jalankulkijoille on vihreät tai niin, että jopa kaikille on punaiset.

Vierailija
2/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ideologia edellä vaikeutetaan autoilua pysäyttämällä kymmeniä autoja kerrallaan ei ainakaan polttoaineen kulutus ja päästöt vähene siinä kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten liikennesuunnittelu voi oikeasti perustua yhden tienkäyttäjäryhmän elämän hankaloittamiseen. Miten tämä voi olla lähtökohta millekään kehitykselle. Helsingin kaltaisella pikkukaupungilla olisi täydet mahdollisuudet kehittää toimiva kaupunki kaikille, myös autoilijoille. Kehitysresursseja voisi käyttää enemmän ympäristöystävällisempien autojen kehittämiseen elämän hankaloittamisen sijasta. Jotenkin tuo lähtökohta on aivan nurinkurinen ja hullu - ajatelkaapa liike-elämässä miten toimisi esim. ajatus: "tehdäänpä meidän verkkopalveluista niin surkeat, että ihmiset siirtyisivät sitten meidän kivijalkaliikkeisiin." :D

Vierailija
4/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki vastaa kaduista ja Väylävirasto teistä.

Vierailija
5/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppa ajelulle Espooseen niin näet mitä on, kun valot on oikeasti suunniteltu optioimaan mahdolisimman pitkät jonot.

Vierailija
6/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestätte vihreitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupungin liikennemäärä on pudonnut 10-15% ja aika kahden pisteen välillä autolla on mutuna kaksinkertaistunut.

Vierailija
8/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä aate on tavoitteellisesti soluttautunut kaikkialle päättäviin elimiin. Tarkoituksena on todellakin vaikeuttaa kaikkea autoilla liikkumista. Kyse on lopulta vallasta jonka kahmimisen syyksi kelpaa mm. se että liikenne on pahasta, saastuttaa ja meluaa ja mitä kaikkea.

On unohtunut se että ihmisillä on perustuslaillinen liikkumisoikeus paikasta toiseen haluamallaan tavalla.

Älkää äänestäkö tällaisia ankeuttajia. Elämä on jo muutenkin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme