Mies jättänyt tänään avierohakemuksen. Mun elämä on pirstaleina
Kommentit (25)
Siis miten se on nyt sulle noin ylivoimaista? Onko miehes huolehtinut kaikesta tähän saakka- ei ihme jos tahtoo eron...perässävedettävää puolisoa ei taatusti jaksa kukaan.
Tsemppiä ja uutta elämää kohti, lastes takia et voi nyt luovuttaa!
Naisella tulee olla omat tulot, omaa rahaa ja omat tukiverkot.
Lue Ilona Rauhalan Kokonaiseksi.
Puoli vuotta sitten olin just tossa tilanteessa. Älä anna itsesi lamaantua vaan ala toimimaan nyt! Selvitä asumiskulut, elämiskulut, lasten harrastusmaksut, jne. Laske mitä saat kuukaudessa ja laske kaikki kulut kuukaudessa. Suunnittele asunnunon lunastus tai myynti, käy pankissa kysymässä lainaa asuntoon rai laita hakemus vuokra-asunnosta. Pidä lapset etu ja sinun etu ykkösenä. Varaa aika lastenvalvojalle. Asia kerrallaan palaset menee paikalleen. Tsemppiä! Ole itsekäs, niin miehesikin on kun moisen tempun sulle teki.
Totta helvetissä tulet pärjäämään. Tsemppiä!
Totta kai tulet pärjäämään! Olet sinnikäs ja kestät kyllä, vaikka aluksi tuntuukin kamalalta.
Olen pahoillani. Nyt susta tuntuu että koko elämä on loppu, mutta elä hetki kerrallaan. Se vie paljon aikaa, mutta jonain päivänä huomaat että elämä ei loppunutkaan. Usko mua, mä tiedän. Älä vaadi itseltäsi mitään, mene vain hetki kerrallaan eteenpäin ja anna ajan kulua. Toivon sulle voimia.
Minne mä muutan? Mun tulot todella pienet. Miten käy lasten?
Ei, tää on kuin pahaa painajaista
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:06"]
Minne mä muutan? Mun tulot todella pienet. Miten käy lasten?
Ei, tää on kuin pahaa painajaista
[/quote]
Painajaiselta se tuntuu, mutta siitä se selkiytyy. Ota heti yhteyttä lastenvalvojaan ja kysy mitä pitää tehdä. Ota yhteyttä kaupungille ja kysy asunnoista, kysy Kelasta ja sossusta mitä tukia saat. Yksi asia kerrallaan, älä hätäänny. Ei kaikkea tarvitse selvittää tänään. Ota vaikka yksi paikka päivässä mihin soitat, sieltä ne aina osaa neuvoa eteenpäin.
Sinä eikö sinun lapsesi, nälkää ette näe ja jos nyt vähän joudutte väliaikaisesti tinkimään ylimääräisestä, niin se kannattaa pidemmän päälle. Tulot, lapsilisät, elatusapu, mahdolliset asumistuet. Kuule et ole ensimmäinen jolle käy näin ja kyllä ne muutkin ovat pärjänneet.
Selviät kyllä. Jos et itse pysty selvittämään asioita, pyydä joku muu auttamaan. Lasten kanssa et jää asunnotta ja ruuatta.
Mies haluaa viikko-viikko systeemin. Minä tas en, en halua olla erossa lapsistani
Satavarmasti miehelläsi on toinen. Tätä tuntuu nyt olevan liikkeellä....:(
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:20"]
Mies haluaa viikko-viikko systeemin. Minä tas en, en halua olla erossa lapsistani
[/quote]
Minä, minä ja minä en selviä. Et voi omaa onneasi laittaa lasten harteille, kuinka sinä et halua. Nyt on tullt aika ottaa rohkeasti vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:22"]
Satavarmasti miehelläsi on toinen. Tätä tuntuu nyt olevan liikkeellä....:(
[/quote] no vaikea uskoa, kun ei käy missään
Mä rakastan häntä niin. Ollaan oltu ikuisuus yhdessä
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:32"]
Mä rakastan häntä niin. Ollaan oltu ikuisuus yhdessä
[/quote]
25% avioerohakemuksista vedetään pois tai raukeaa sen mietintäajan kuluessa kun toista hakemusta ei jätetä. Ajattele niin, että nyt on tiukka paikka ja yrität tiukempaakin riihtaa kaihtamatta selvitellä asiat miehesi kanssa. Viimeinen mahdollisuus.
Voi kunpa sen mieli muuttuisi. On nyt viikon ollut niin tosissaan ja sitä mieltä että se on nyt todellakin loppu. Miettinyt jo pidemmän aikaa
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:14"]
Selviät kyllä. Jos et itse pysty selvittämään asioita, pyydä joku muu auttamaan. Lasten kanssa et jää asunnotta ja ruuatta.
[/quote]. Kukaan ei tiedä asiasta. En kehtaa kertoa.
Ap, ota avioero tosissasi ja rupea rakentamaan uutta elämää ilman parisuhdetta. Nyt tuntuu varmasti todella vaikealta, mutta hoida yksi asia kerrallaan. Voisit aloittaa asunnon etsimisestä. Kyllä se siitä sitten vähitellen helpottaa, vaikka nyt pelottaa ja suorastaan hirvittääkin.
Ehkä joskus osaat ottaa avioeron katastrofin sijasta uutena mahdollisuutena. Sinulle annettiin mahdollisuus itsenäistyä ja elää omaa elämääsi. Mutta tämä vaihe tulee sitten myöhemmin. Tsemppiä!