Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan "helmi"

Vierailija
25.08.2013 |

Olen suhteellisen uusi työpaikallamme, joka on kovasti naisvaltainen... On eräs kollega, jolla on ollut vaikeuksia hyväksyä minua joukkoon. Ei tervehdi kuin pakon edessä. Ei juttele vapaaehtoisesti. Puhuu päälle. Miten reagoida tällaisen henkilöön. Meidän on jonkiun verran pakko olla yhtedessä, mutta ärsyttää, kun hän käyttäytyy näin. En tiedä, mitä olen hänelle "tehnyt" tai miten häntä ärsytän... Muuten en välittäisi ollenkaan, mutta ihan muidenkin työilmapiirin vuoksi en haluaisi kireitä välejä. En vain ole sen luonteinen, että haen ylimääräistä draamaa, ainakaan työelämässä...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa kaikkea itseensä. Et voi tietää miten paha olo ihmisellä on itsensä sisällä. Hän ei jaksa välittää sinusta, kun olet uusi ja outo ihminen. Se on hänen ongelmansa, ei sinun. (Olisipa joku sanonut nämä sanat minulle pari vuotta sitten, kun stressasin yhtä samanlaista tyyppiä!)

Vierailija
2/4 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tosi harmillinen ja etenkin sen takia, ettei itse uutena haluaisi olla mikään ilmapiirin huononemiseen vaikuttava tekijä. Jostain syystä hänen puoleltaan nyt kemiat eivät oikein kohtaa ja sen takia käytös on vähintäänkin jäätävää. Sille sinä et vain voi tehdä oikein mitään. Jos otat asian puheeksi, niin se luultavasti tulisi kääntymään sinua itseäsi vastaan. 

Itse tekisin niin, että pyrkisin olemaan häntä kohtaan neutraali. En pyrkisi väkisin yhteyteen, mutta en myöskään unohtaisi kohteliaita käytöstapoja, eli jatkaisin tervehtimistä ym. ihan muina naisina. Jos huomaisin, että aloittamani keskustelu ei ota tulta alleen kun toinen ei vastaa, niin sitten jatkaisin sitä mitä olin tekemässä enkä jatkaisi juttua. 

Toki tuollainen neutraali suhtautuminen on helpommin sanottu kuin tehty, kun ei ymmärrä miksi toinen kohtelee niin tylysti. Mutta yrittäisin ja hokisin itselleni, että kaverilla on ongelmia itsensä kanssa, mutta minun ei tarvitse alentua samalle tasolle. Aika sitten näyttää miten välit lämpenevät jos ovat lämmetäkseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sama tilanne. Olen aloittanut eräässä paikassa ja yksi henkilö tuntuu töykeältä vaikken ole tehnyt hänelle mitään. Minun on ollut pakko kysyä asioita ja tuntuu, että kysyn jotenkin väärin kun heti näyttää loukkaantuneelta.

Vaikea tilanne koska ei tiedä onko hän aina tuollainen vaiko minua kohtaan vain. Koen tilanteen epäoikeudenmukaisena koska minun on täysin mahdoton tietää syytä käytökseen.

Olin joskus työpaikassa jossa minut oli palkannut henkilö jota työntekijät inhosivat, jouduin silloin todella inhottavaan välikäteen.

Nyt tuli samanlainen olo, että en tiedä jotakin mitä työyhteisössä on meneillään.

Minusta on kertakaikkisen epäreilua purkaa tällaisia asioita uuden työntekijän niskaan, asioita joihin hän ei ole mitenkään voinut vaikuttaa.

Itse nyt vain yritän olla neutraalin ystävällinen.

Vierailija
4/4 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä sille, et hei kurttu naama, mikä saa noin naaman vääntymään. :) Sorry, et ei ole mitään fiksumpaa. Harmittaa itseäkin tuollaiset heikolla itsetunnolla olevat ihmiset, jotka viitsivät nähdä ylimääräistä vaivaa moiseen käytökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän