Mitäs teillä on ollut tänään ruokana ja mitä vielä suunnitelmissa?
Meillä oli lounaalla eilistä kesäkurpitsa-suppilovahverorisottoa, mutta sitä oli niin vähän, että annoin lapselle pakasteesta makaronilaatikkoa (kesäkurpitsaa sattumalta siinäkin). Nyt päiväruuaksi on uunivihanneksia, härkäpapuja ja sienikastiketta. Vihannekset ovat vielä uunissa.
Kommentit (19)
Lounaaksi oli kukkakaaligratiini ja bratwurstia. Illalliseksi on keitettyä maissintähkiä, chili con carnea ja riisiä.
Syöttekö kaksi ateriaa päivässä? Minulle riittää aamulla kahvi, 2 palaa leipää, jogurtti ja hedelmä. Ja sitten 15.00 maissa normaali ateria. Illalla kahvia ilman leipää ja hedelmä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:38"]
Syöttekö kaksi ateriaa päivässä? Minulle riittää aamulla kahvi, 2 palaa leipää, jogurtti ja hedelmä. Ja sitten 15.00 maissa normaali ateria. Illalla kahvia ilman leipää ja hedelmä.
[/quote]
Syömme, mutta toinen ei ole aina välttämättä lämmin ruoka. Tosin oon nyt usein tehnyt suosista sen oikean ruuan lounaalle, koska muuten tulee syötyä ihan liikaa leipää.
Ap
Lounaaksi oli viikolla kertyneitä tähteitä.
Päivälliseksi omenaista possupataa ja perunoita.
Ihan helppoja perusmättöjä ilman makuelämyksiä. Lounaalla lihapullia tomaattikastikkeessa ja spagettia.
Iltapäiväksikin tuli jauheliharuoka, kun en kehdannut muuta väsätä. Kermainen jauhelihakastike ja perunamuussi.
Itse olen syönyt kesäkurpitsasta tehtyä ratatouillea, jonka pistin uuniin ja kuorrutin juustolla.
Aamupalalla muroja, leipää ja pullaa. Päiväruuaksi eilistä intialaista kanakastiketta, riisiä ja naan-leipää. Sen jälkeen olen syönyt hedelmärahkaa ja päärynän, ja illalla varmaan vielä leipää tai puuroa.
Mulla lounaana tänään eiliset itsetehtyjen hampurilaisten jämät salaatilla. Päivälliseksi tomaattikaali-broileripataa ja täysjyvä pennepastaa. Iltapala jokunen pala fazerin sinistä.
Meillä aamulla puuro.
Lounaaksi kotitekoisia lindströmin pihvejä, täytettyä paprikaa (edellisen päivän jämiä), keitettyä perunaa, porkkanaa ja kukkakaalia, punajuurisalaattia, vihersalaattia ja raejuustoa.
Välipalalla mustikkavispipuuroa.
Iltaruoaksi varmaan makaronilaatikon tähteet ja kasviksia, leipäkin on nousemassa, joten mahdollisesti itse syön salaatin ja tuoretta leipää.
Kyllä lapsiperheissä kaksi lämmintä ateriaa on ihan paikallaan.
Ja tuo 3:n ruokavalio ei vaikuta kovin monipuoliselta, kaloritkin jäisivät kyllä omaan tarpeeseeni vähäisiksi.
Ihan rehellisiä uusia perunoita,kanakastiketta jossa kesäkurpitsaa. Kohta paistetaan perunoita,tomaattia ja mitä jääkaapista löytyy, silliä juustoja ym.
Murukastike ja keitinperunoita.
Illaksi paistan popkorneja.
Ps. Eikä grammaakaan kesäkurpitsaa
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:32"]
Meillä oli lounaalla eilistä kesäkurpitsa-suppilovahverorisottoa, mutta sitä oli niin vähän, että annoin lapselle pakasteesta makaronilaatikkoa (kesäkurpitsaa sattumalta siinäkin). Nyt päiväruuaksi on uunivihanneksia, härkäpapuja ja sienikastiketta. Vihannekset ovat vielä uunissa.
[/quote]
oooh.... Nam! Voitko laittaa reseptejä tähän? Kuulostaa ihanalta!!!!
Lounaaksi makaronilaatikkoa ja tomaattia. Illalliseksi lämmitettiin samaa laatikkoa. Kaura-omenapaistos uunissa, sitä kohta kera jätskin tai vaniljakastikkeen. Illalla puuroa ainakin lapsille.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
Ok!
Teen tuon risoton suunnilleen samoin kuin lähes missä tahansa ohjeessa, jos googlaa kesäkurpitsarisotto (paitsi en useinkaan laita sipulia, koska en JAXA!!!).
Pilkon kesäkurpitsan ja valkosipulin ja kuullotan oliiviöljyssä ja voissa. Kun laitatn kesäkurpitsan pannulle, laitan kasvislientä kiehumaan. Sitten lisään kuivatut sienet ja kuullotan hetken. Lisään risottoriisin ja kuullotan vähän, näiden kahden jälkimmäisen kohdalla on varottava palamista. Lisään n. desin kuivaa valkoviiniä. Maustan mustapippurilla. Sitten alan lisäillä kasvislientä hiljakseen. Kun riisi on kypsää, lisään parmesaani/grana padano -raastetta. Kun risotto on valmis, maustan hienonnetulla persiljalla.
Vihannekset: erilaisia vihanneksia paloiksi kulhoon. Marinadiksi öljyä, hunajaa, mustapippuria ja (tuoretta) rosmariinia. Mulla oli nyt perunaa, porkkanaa, selleriä, lanttua ja sipulia. Tein nyt vuuassa, kypsymisessä kesti aika kauan, ehkä parempi tehdä uunipellillä. Jos tekee vuuassa, kannattaa käännellä vihanneksiä paistamisen aikana. Kun vihannekset ovat lähes kypsiä, maustan merisuolalla.
Kastike: pilkon sipulin pieneksi. Laitan kattilaan voita ja kuullotan hetken. Lisään kuivat sienet ja kuullotan. Kaadan vähän vettä päälle ja sekoitan joukkoon hieman kasvisliemijauhetta. Annan kiehua hetken. Suurustan kastikkeen osanestesuurustuksella, jos käyttää vehnäjauhoja, kannattaa lisätä ne aiemmin, jotta ne hieman kypsyvät. Maissitärkkelysjauholla tehty suuruste kitkeröittää kastikkeen, jos sitä keittää, joten se kannattaa lisätä mahd. loppuvaiheessa! Lisään mustaa Koskenlaskijaa paloina sekä musta- ja valkopippuria. Annan hautua, lisään nestettä tarvittaessa.
Tuoreet härkäpavut keitetään - ilman palkoja - vähässä suolavedessä 3 - 5 min. Lisään pienen nokareen voita papuihin veden kaatamisen jälkeen. Nyt laitoin myös hieman vihanneksista tullutta lientä papujen päälle.
Aika simppelejä reseptejä! Ihailen niitä, jotka jaksaa näpertää keittiössä. Esim. kaikille kaalikääryleiden väsääjille nostan hattua kaksin käsin. Tykkään hyvästä ruuasta, mutta sen pitää olla helppoa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
Ok!
Teen tuon risoton suunnilleen samoin kuin lähes missä tahansa ohjeessa, jos googlaa kesäkurpitsarisotto (paitsi en useinkaan laita sipulia, koska en JAXA!!!).
Pilkon kesäkurpitsan ja valkosipulin ja kuullotan oliiviöljyssä ja voissa. Kun laitatn kesäkurpitsan pannulle, laitan kasvislientä kiehumaan. Sitten lisään kuivatut sienet ja kuullotan hetken. Lisään risottoriisin ja kuullotan vähän, näiden kahden jälkimmäisen kohdalla on varottava palamista. Lisään n. desin kuivaa valkoviiniä. Maustan mustapippurilla. Sitten alan lisäillä kasvislientä hiljakseen. Kun riisi on kypsää, lisään parmesaani/grana padano -raastetta. Kun risotto on valmis, maustan hienonnetulla persiljalla.
Vihannekset: erilaisia vihanneksia paloiksi kulhoon. Marinadiksi öljyä, hunajaa, mustapippuria ja (tuoretta) rosmariinia. Mulla oli nyt perunaa, porkkanaa, selleriä, lanttua ja sipulia. Tein nyt vuuassa, kypsymisessä kesti aika kauan, ehkä parempi tehdä uunipellillä. Jos tekee vuuassa, kannattaa käännellä vihanneksiä paistamisen aikana. Kun vihannekset ovat lähes kypsiä, maustan merisuolalla.
Kastike: pilkon sipulin pieneksi. Laitan kattilaan voita ja kuullotan hetken. Lisään kuivat sienet ja kuullotan. Kaadan vähän vettä päälle ja sekoitan joukkoon hieman kasvisliemijauhetta. Annan kiehua hetken. Suurustan kastikkeen osanestesuurustuksella, jos käyttää vehnäjauhoja, kannattaa lisätä ne aiemmin, jotta ne hieman kypsyvät. Maissitärkkelysjauholla tehty suuruste kitkeröittää kastikkeen, jos sitä keittää, joten se kannattaa lisätä mahd. loppuvaiheessa! Lisään mustaa Koskenlaskijaa paloina sekä musta- ja valkopippuria. Annan hautua, lisään nestettä tarvittaessa.
Tuoreet härkäpavut keitetään - ilman palkoja - vähässä suolavedessä 3 - 5 min. Lisään pienen nokareen voita papuihin veden kaatamisen jälkeen. Nyt laitoin myös hieman vihanneksista tullutta lientä papujen päälle.
Aika simppelejä reseptejä! Ihailen niitä, jotka jaksaa näpertää keittiössä. Esim. kaikille kaalikääryleiden väsääjille nostan hattua kaksin käsin. Tykkään hyvästä ruuasta, mutta sen pitää olla helppoa.
Ap
[/quote]
Kiitos sinulle! Tämä tulee käyttöön :)
Ranut ja nakit ja roiskeläpät, ja kaikki mikrossa.
Aamulla pari leipää ja pari kuppia kahvia. Lapselle pelkkää leipää.
Luonaaksi lapselle maksalaatikkoa ja vanhemmille eilistä paistettua kampelan filettä jossa limellä maustettu paneeraus, perunamuussia ja kermaviilikastike (tilli-lime).
Päivälliseksi oli itse tehtyä lihakeittoa.
Iltapalaksi leipää tai mitä milloinkin.
Vielä emme ole syöneet mitään mutta parin tunnin päästä syömme iltapalaksi varrasleipää
Minä olen tässä syönyt aikaisemmin dominoita kahvin kanssa ja mies on syönyt pihviä päivän mittaan. Äsken söin kauraleipäsiivun margariinilla. En tiedä vielä mitä tulee tässä syötyä myöhemmin.