Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori valittaa ettei ole mitään harrastusta

Vierailija
18.08.2020 |

Ehdotin että menee kansalaisopiston kurssille kun ne on edullisia ja osa kursseista ilmaisoa, mutta vastaus oli että ei kelpaa. Kertokaa miksi kansalaisopiston kurssit eivät muka ole sopiva harrastus parikymppiselle nuorelle?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä kannattaa kysyä häneltä itseltään. Moni nuorikin kuitenkin käy noilla kursseilla.

Ehkä siellä ei ole mitään häntä kiinnostavaa vaan on joku muu mitä haluaisi, mutta ei esim. rahallisesti kykene?

Vierailija
2/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti noissa käy vaan eläkeläisiä. Hän haluaa varmaan tavoitteellisemman harrastuksen. Ehkä musiikki tai urheilu tai taide?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitonopiskelu olisi hyvä. Voi aloittaa myös myöhemmällä iällä.

T. Soitonopettaja

Vierailija
4/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sitten teidän nuorelle että olkoon sitten kokonaan ilman jos ei kelpaa. Meidän nuoret käy kansalaisopistolla ja ovat tykänneet käydä. Toinen soittaa srlloa ja toinen käy kuorossa.

Vierailija
5/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et suositellut tai hankkinut nuorellesi harrastusta silooin, kun hän oli vielä lapsi.

Esim. uinti, jalkapallo, piirtäminen, musiikki, laulu, jääkiekko, baletti, tms.

Noita lasten harrastuskerhoja on jo kouluissa.

Monet vanhemmat myös maksavat itse lastensa harrastukset.

Vierailija
6/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et suositellut tai hankkinut nuorellesi harrastusta silooin, kun hän oli vielä lapsi.

Kyllä oli. Lapsi osallistui koulun jälkeen ilmaisiin kerhoihin esim. 4h:n konkauskerho, mutta ne loppui siihen kun nuori ala-asteelta yläasteelle ja yläasteikäisille ei ollut enää näitä ilmaisia kerhoja. Meillähän ei ole koskaan ollut ylimääräistä rahaa laittaa lapsen harrastuksiin vaan kaikki menee perus elämiseen siitä huolimatta että eletäön mahdollisimman vaatimattomasti ja kituutellaan. Uinti, jalkapallo, baletti, musiikki, e-urheilu jne maksullinen on meidän perheelle ollut aina liiankin kallistamalla.

Ap

Vierailija
7/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli. Lapsi osallistui koulun jälkeen ilmaisiin kerhoihin esim. 4h:n konkauskerho, mutta ne loppui siihen kun nuori ala-asteelta yläasteelle ja yläasteikäisille ei ollut enää näitä ilmaisia kerhoja. Meillähän ei ole koskaan ollut ylimääräistä rahaa laittaa lapsen harrastuksiin vaan kaikki menee perus elämiseen siitä huolimatta että eletäön mahdollisimman vaatimattomasti ja kituutellaan. Uinti, jalkapallo, baletti, musiikki, e-urheilu jne maksullinen on meidän perheelle ollut aina liiankin kallistamalla.

Ap

Siis "liian kallista"

Ap

Vierailija
8/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se "nuori" haluaisi harrastaa? Miksi sinun pitää keksiä parikymppiselle aikuiselle tekemistä? 

Vierailija
9/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kritisoi sinua siitä ettet vienyt harrastuksiin lapsena, ja olit köyhä.

Vierailija
10/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se "nuori" haluaisi harrastaa? Miksi sinun pitää keksiä parikymppiselle aikuiselle tekemistä? 

Se se tässä on kun tämä ei itsekkään tiedä mitä haluaa harrastaa kos "ei ole koskaan harrastanut mitään" kuten tämä itse sanol ja nyt sitten valittaa kuitenkin kun ei ole mitään harrastuksia ja on sen suhteen turhautunut ja ahdistunut. Enkä jätä nuorta heitteille jos tämä tulee kysymään ja pyytämään apua vaikeissa asioissa. Se on kuitenkin edelleen minun lapseni vaikka on yli 18v eikä ole oikein jättää ketään yksin oman onnensa nojaan.

Ap

Vierailija
11/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, uuden harrastuksen voi löytää aikuisenakin. Onko nuori miettinyt mikä voisi kiinnostaa? Jos ei, niin kannattaa kokeilla ennakkoluulottomasti erilaisia juttuja, kokeilemisen kautta saattaa löytyä paremmin kuin vaan miettimällä. Itse aloitin harrastukseni nelikymppisenä, kymmenisen vuotta sitten :)

Vierailija
12/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se se tässä on kun tämä ei itsekkään tiedä mitä haluaa harrastaa kos "ei ole koskaan harrastanut mitään" kuten tämä itse sanol ja nyt sitten valittaa kuitenkin kun ei ole mitään harrastuksia ja on sen suhteen turhautunut ja ahdistunut. Enkä jätä nuorta heitteille jos tämä tulee kysymään ja pyytämään apua vaikeissa asioissa. Se on kuitenkin edelleen minun lapseni vaikka on yli 18v eikä ole oikein jättää ketään yksin oman onnensa nojaan.

Ap

Oletko varma että se turhautuneisuus ja ahdistuneisuus johtuu vain harrastuksen puuttumisesta, onko elämässä muuten asiat kunnossa? Opiskeleeko/ käykö töissä, miten siellä sujuu? Onko kavereita? Käyttääjö päihteitä?

Vierailija
13/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko varma että se turhautuneisuus ja ahdistuneisuus johtuu vain harrastuksen puuttumisesta, onko elämässä muuten asiat kunnossa? Opiskeleeko/ käykö töissä, miten siellä sujuu? Onko kavereita? Käyttääjö päihteitä?

Ehti opintojen jälkeen olla hetken aikaa töissä, mutta sitten tää korona vei työpaikan ja irtisanottiin. Nyt hakee uutta työpaikkaa ja toivon että löytyy. Kavereita nuorella ei ole, koulusta ja opiskeluvuosilta ei jäönyt ketään ja on muutenkin aina tykännyt olla enemmän ynsin ja tehdä asiattomasta itse. Tai ei ainakaan ole koskaan valittanut siitä ettei ole kavereitaan. Mutta tuo harrastusten puute on nuorella sen tänhetken suurin murhe. Siinä minä yritin tarjota kansalaisopistoa kun siellä on myös ilmaisia kursseja, mutta kansalaisopisto ei nuorelle kelpaa vaikka perikymppiselle kansalaisopiston kurssit on ihan normaali ja hyvä harrastus kun eivät ole mitään kalliitakaan. Tuossa iässä kun sitä omaa rahaakaan ei vielä paljoa ole.

Ap

Vierailija
14/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. 2020 ja jollain nuorella ei muka ole harrastuksia. Pakko nauraa sillä samaan aikaan uutisissa puhutaan miten nuorilla on nykyään liikaa harrastuksia ja pitäisi vähentää.

Vierailija
15/15 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväenopiston kurssit on kivoja, mutta ainakin esimerkiksi maalauskursseilla pk-seudulla käy aika paljon vanhempia ihmisiä. Itsekin muutuin tytöksi ihmisten puheissa vesivärikurssilla, vaikka olen yli 30. Kurssilaisten keski-ikä oli jossain yli viidenkymmenen. Kivaa oli silti. :)