Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti ja 9-vuotias matkalle, mutta minne?

Vierailija
25.08.2013 |

Tekisi niin mieli lähteä pojan kanssa pienelle matkalle veronpalautuksista, mutta en oikein tiedä, että minne. Etelän rantalomat eivät kiinnosta, mutta kannattaako kaupunkilomalle lähteä talvella? Budjettikaan ei olisi kovin suuri, vaan tarkoitus olisi viedä poika ensimmäistä kertaa ulkomaille. Vaikka jollekin pidennetylle viikonloppu reissulle. 

Itsekään en ole juurikaan ullomailla matkustellut, joten kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan. Tallinna ei houkuttele ja ruotsikaan ei ole ensisijainen vaihtoehto. Eli vinkkejä suhteellisen edullisista veihtoehdoista otetaan vastaan. Kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisiin! Ei tekeminen ainakaan lopu kesken. Ja aikuinenkin nauttii (ainakin, jos ei tarvi mennä Disney-puistoon).

Vierailija
2/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontooseen pääsee ryanairilla tosi halvalla. Ja airbaltic ja norwegian lentävät myös kivoihin kohteisiin! moniin euroopan kaupunkeihin tuo on hyvä budjetti.. Itse olin viime syksynä roomassa neljä päivää. Lento oli noin 200e, 3 hlö hotellihuone aamiaisella 100e/yö, eli n. 35e/yö/hlö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliiniin! Berliini on läntisen euroopan halvin kaupunki ja siellä on paljon tekemistä lasten kanssa.

Omat mielenkiinnon kohteet selvität parhaiten itse netistä, tässä muutama vinkki: Berliinissä on Lego discovery-center, eli pieni Legomaailma (sisätiloissa). Loxx-Miniatur on mahtava pienoismaailma (googlaa). Teknisen museon Spectrum-talo on hieman vastaava kuin Heureka: paljon tekemistä ja kokeilemista. DDR-museossa emme itse ole käyneet, mutta sitä on moni kehunut. Berliinin eläintarha on ihan ok.

Taidemuseoita kannattaa myös miettiä, niissä on paljon maailmanluokan taidetta (mm. sellaisia, joista löytyy koulukirjoista (esim. hissa) kuvia).

Tapahtumat ym. selvität parhaiten kaupungin turistitoimiston nettisivujen tapahtuma-kalenterista (pätee kaikkiin kaupunkeihin).

Meillä lapset ovat tykänneet Berliinistä kovasti ja Berliini on oikeasti halpa myös esim. syömisen suhteen.

Vierailija
4/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo tai Tukholma.

Vierailija
5/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 10v pojalta kysyttäis niin se haluaisi rantalomalle, uimaan ja vesipuistoihin ja meren rannalle, hotelliin pelaamaan videopelejä ja biljardia, syömään joka päivä ulkona ja nauttimaan äidiin jakamattomasta huomiosta (nyt joutuu jakamaan sen kahden sisaruksen kanssa) Eli veisin hänet talvella Playa del Inglesiin Kanarialle. Tämä siis jos vaihtoehtona on joku legoland tai museot...

Toinen missä viihtyisi varmasti olisi tuo Pariisin Disneyland.

Vierailija
6/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia onkin jo tullut. Jos ihan "lähikohteet" kiinnostaa niin Riika on tosi kiva kaupunki. Lyhyt lentomatka Helsingistä, edullinen hintataso ja paljon nähtävää. 

Aiemmista ehdotuksista Berliini ja Lontoo on ainakin sellaisia joissa ei takuulla pitkästy ja tekemistä on kaiken ikäisille. 

Vierailija
7/28 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että junalla Pietariin, mutta jos et ole itse juuri matkustellut JA jos et osaa venäjää, niin sitten ehkä ei kuitenkaan.

Vierailija
8/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lähden pojan kanssa Alanyaan Turkkiin.Mennään ensi kesänä ja poika on sitten 10v. Voisit kesäksi varata matkan, varausmatka 400 euroa. En itse piittaa laiva matkoista.

Vierailija
9/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisin Disneyland oli HUIPPU. Säästä vähän lisää rahaa ja menkää huhti-toukokuussa.

Vierailija
10/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolaan? Puolassa on edullinen hintataso, Krakova on sympaattinen pikkukaupunki jossa pääsee hyvin kävellen liikkumaan. Lähellä mielenkiintoinen suolakaivos (kirjoita googlen kuvahakuun: Wieliczka salt mine). Puolassa ruoka on edullista, syötte ravintolassa pikkurahalla, eikä mikään muukaan maksa paljoa.

Vierailija
11/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 16:37"]

Ruotsi ei sinänsä ole huono vaihtoehto. Itse tulen niin helposti merisairaaksi, joten laivalla matkustaminen ei houkuta. Budjetti olisi n. 900€. Tuolla summalla ei varmaan kovin kummoista matkaa saa, joten täytynee varmaan laittaa rahat säästöön ja säästää lisää.

Ap

[/quote]

Pääsette tuolla rahalla kaupunkilomalle ihan hyvin, kun vähän katsotte. Miksi ihmeessä mennä jonnekin Tukholmaan, kun voi saada jotain parempaakin. Menkää vaikka Pariisiin. Onnistuu tuolla budjetilla niukin naukin, kun katsotte tarjoukset, mutta on varmasti hauskempaa.

Vierailija
12/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ehdotan Disneylandia - meillä oli 7 v. pojan kanssa tosi kiva matka ja paljon jäi seuraavaan kertaankin!

Se on aivan fantastinen paikka 7-12 ikäisille, toisaalta matkustaa sinne aikuisetkin keskenään.

Tarvitset vaan säästää muutama satanen lisää että ei tunnu liian tiukalta budjetilta, sieltä on myös kiva ostaa tuliaisia.

Vierailija
13/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 16:37"]

Ruotsi ei sinänsä ole huono vaihtoehto. Itse tulen niin helposti merisairaaksi, joten laivalla matkustaminen ei houkuta. Budjetti olisi n. 900€. Tuolla summalla ei varmaan kovin kummoista matkaa saa, joten täytynee varmaan laittaa rahat säästöön ja säästää lisää.

Ap

[/quote]

Pääsette tuolla rahalla kaupunkilomalle ihan hyvin, kun vähän katsotte. Miksi ihmeessä mennä jonnekin Tukholmaan, kun voi saada jotain parempaakin. Menkää vaikka Pariisiin. Onnistuu tuolla budjetilla niukin naukin, kun katsotte tarjoukset, mutta on varmasti hauskempaa.

[/quote]

Ei kannata halveerata Tukholmaa. Mahtava kaupunki, mahtava tarjonta. Sen suurin ongelma on Vikingin laivasta päiväksi purkautuvat turistit. Kannattaisi joskus antaa Tukholmalle oikea mahdollisuus, eli olla siellä ihan oikeana turistina - ei muutaman tunnin risteilyvieraana.

Vierailija
14/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Prahassa 8-vuotiaan pojan kanssa, neljä päivää perillä. Suosittelen, upea kohde. Olimme syksyllä.

Siellä oli paljon tekemistä ja näkemistä. Tässä esimerkkejä kohteista joissa kävimme: musta teatteri (image), sopi hyvin tuon ikäisellekin, tykkäsimme. Nukketeatteri ooppera vanhassa kaupungissa, risteily joella (kyllä, paatti kulki syksylläkin), linna, siellä oli mm. Hieno haarniskakokoelma ja tietty koko linna!, Petrinin kukkula vuorivaunullaylös ja alas. Siellä oli peililabyrintti ja "eiffelintorni", parissa museossakin kävimme: kansallismuseo (siellä oli perusnäyttelyiden lisäksi osasto, jossa lapset saivat mennä ja tehdä mm. Kulkea riippusiltaa pitkin ja koristetaiteen museo. Tietty kaupunkia itsessään kolusimme paljon, Kaarlen silta, kello ja muuta...

Vierailija
15/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä menisin tuonikäisen kanssa Ruotsiin. Laivamatkalla on kuitenkin puuhaa alakoululaiselle.

Mietin myös sitä, että kannattaa miettiä tarkoin, minne vähien varoje kanssa matkustaa. Pitää tietää mitä haluaa ja mitä mahdollisesti saa, että rahoille tulee vastinetta.

Vierailija
16/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
17/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha. Poikaa varmasti kiinnostavat linna ja muut keskiaikaisen elämän jutut, äitiä upea arkkitehtuuri ja kodikas tunnelma. Praha on sopivan pieni, kaikkialle pääsee kävellen ja hintataso on edullinen. 

Kööpenhamina on myös oikein kiva, mutta parhaimmillaan kesällä. 

Lontoosta tietysti löytyy vaikka mitä, mutta se on aika hämmentävän kiireinen metropoli jossa pitää olla hyvä "matkailuitsetunto" ettei stressaannu. Sama juttu muissa isoissa kaupungeissa, esim. Pariisissa tai Barcelonassa. Suosittelisin ennemmin jotain hiukan pienempää, tai sitten hyvää suunnittelua mitä haluatte tehdä. 

Pienemmässä kaupungissa on kivaa vaan kävellä ja löytää juttuja, isommassa on pakko matkustaa jonnekin tekemään jotain. 

Vierailija
18/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyläloma Pärnussa? Paljon kivempi paikka kun Tallinna.

Vierailija
19/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini. Tarjouksessa 240 euroa kaksi yötä ja hotelliliput.

Vierailija
20/28 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa tutkimaan kohteita ja hintoja. Barcelonaan on tarkoitus lähteä, mutta ei ihan vielä. Ensin täytyy käydä vähän lähempänä, kun ei tosiaan tuota matkustus kokemusta paljonkaan ole ja lennetty ei olla kertaakaan. 

Ap