Massa ja epämassa? Siis lapset luokittelevat toisiaan näin?
Ja kavereiden pitää olla samaa massaa?
Siis ilmeisesti pukeutua samoin kuin muutkin, vai? No miten se massa pukeutuu?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:17"]
täällä on pissiksisä, ernuja, emoja, fruideja ja hiphoppareita ja sit massaa.
Epämassa oli uusi termi.
[/quote]
Tuutte melkein 10 v perässä. 2000-luvun puolessa välissä oli noi pissis, ernu, emo, fruittari jne. termit cooleja Etelä-Suomen suuressa kaupungissa.
Tää massa, epämassa on kai nykypäivää? Silloin ei ainakaan ollut näitä.
Hassua, silloin kun mä olin nuori, ei ollut mitenkään cool olla massaa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:33"]
[/quote]Niin. Mutta kyllä se huomattavan erilainen joutui 80-luvullakin hampaisiin.
Kai tässä on vain lapsen pukeutumista alettava määrätä massan mukaiseksi ettei saa turpiinsa.
Johan tuo riittää että luokkansa tytöt ilmoittivat tämän olevan epämassaa ja tylsä, eivätkä halua olla kavereita.
No ainaki mun kaverit sanoo mulle : "Juulia sä oot nyt ernu ku sä oot ainut jolla on pipo" tai Fanni: "Eikä mä jään nyt ernuks ku teil on maiharit ja mulla vaa tällane tavis." mut siis ei me ketää jätetä ulos meijän porukasta vaikka ne oiski väliaikasesti "Ernuja" :D Jo tajuutte...
No noi massat yms on varmaa jostai keskiajalta mut siis joku kysy et mitä vaatteita me käytetää nii pillifarkkui,Vanssit tai converset,pitää olla joku rannekello,hiukset suoristettu,MEIKIT ja kaikkii ihanii vaatteit! Ja OFC Iphone ja siihhen monii kuorii!
Mentiin ostamaan kenkiä mun 11-vuotiaalle tytölle ja olisin ostanut converset, mutta ei hän huolinut, kun ne on kuulemma massaa.
Nykyään kaikki haluavat erottua massasta jollain lailla mutta ei liikaa, kuten omassa nuoruudessanikin. Ja älkää ottako liian vakavasti noita määritteitä, se riittää että lapsella tai nuorella on kavereita, hänen ei tarvitse olla luokan suosituin. Ja suosituksi taasen ei pääse ostamalla puhelimen, conssit ja hollisterin hupparin, jos on sitä ennen ollut ernu. Ernun kannattaa jatkaa samaan malliin hyvällä itsetunnolla mutta jokaisella kannattaa olla puhelin johon saa mobiilidatan, whatsappin ja facen.
Siis pitää olla iphone ja ne converset, vai mitkä ne oli?
Millaisia vaatteita teidän yläkoululaisenne käyttävät? Pojilla varmaan jotain hiphopparityyliä, mutta entä tytöt?
Eikö kukaan ole kuullut näistä, lapset ovat joko "massa" tai "epämassa".
Epämassa oli uusi termi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 18:17"]
Epämassa oli uusi termi.
[/quote]jaa onko se toi ernu sitten vähän sama kuin epämassa. "Me ei haluta alkaa tota kun se on epämassa".
Mun 10-vuotiaani ainakin valisti että ernu on kai erilainen nuori.
Eli kaveriksi kelpaamattomat on sitten ernuja ja epämassaa...
Tavallista massaa on kaikki muut, epämassaa on aina Palsta Mamman lapset.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:40"]
Mentiin ostamaan kenkiä mun 11-vuotiaalle tytölle ja olisin ostanut converset, mutta ei hän huolinut, kun ne on kuulemma massaa.
[/quote]
Converset on ollut jo pitkään hottiksilla so last season. Mistä päin olet?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 08:33"]
[/quote]Niin. Mutta kyllä se huomattavan erilainen joutui 80-luvullakin hampaisiin.
[/quote]
Siis ymmärsitkö tuon kasariksi? Kasariaikanahan piti nimenomaan olla massaa, vaikka sitä ei silloin tuolla käsitteellä tunnettu. Levikset melkein jokaisella, jossain vaiheessa Pilotit tai sitten ihan perus talvitakit. Tyylikäs villakangastakki olisi ainakin ollut aivan outo. Kenkienkin piti sopia porukkaan jne. Eli ei nyt yhtä tiettyä asustetta edellytetty, mutta kyllä yhden kaverin vaatteetkin leimattiin verhokankaaksi jne.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:06"]
[/quote]
[/quote]
Kuulostaa, että hottis on heidän oma synonyymi meidän ajan pissiksille... "So last season"...
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 01:06"]
[/quote]
[/quote]
Converset oli muodissa 80' luvun puolivälissä jenkeissä, kun rullalaudat oli muodissa. Ihan siinähän ne voi olla hot niinkuin muutkin kasari byysat jne.
No tytöillä on yleensä ne converset/vanssit, rayban aurinkolasit, samsungin tai applen puhelin, baby lipsejä/eos:seja, jonkin sortin nahkatakki, fjällräven kånken, ja sitten vielä ainakin se pipo, josta on käännetty reuna ulospäin.