Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttoilmoitus ja osoitteemuutos, mutta mihin paikkoihin pitäisi ilmoittaa osoitteen muutosta erikseen?

Vierailija
18.08.2020 |

Siis mitkä ovat sellaisia tahoja, mihin ei dvv ja postille tehty muuttoilmoitus päivity sitä kautta?
Lehtiä ei tule kuin diginä. Opiskelupaikkaan tietysti pitänee erikseen ilmoittaa. Mutta onko muita ideoita tai kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton noita tavallisen ihmisen on ymmärtää.

Minä olen muistaakseni ilmoittanut kaikkiin paikkoihin missä minulla on asiakassuhde joko viralliset taho tai kaupalliset etenkin joista minulle tulee asiakaspostia, laskuja tai kutsuja kuten yliopistollinen sairaala ja terveyskeskus, sähkölaitos, puhelinoperaattori ja vastaavat plus sellaiset perheenjäsenet ja ystävät tai omien koirien kasvattajat tai omien kasvattien omistajat jotka lähettävät kortteja, kirjeitä tai paketteja ja joille itse lähetän tai joiden muutoin tulee olla perillä käyntiosoitteen muutoksesta. Työeläkeyhtiöt, työvoimatoimi, Kela ja Verotoimi oletettavasti saanevat väestötietojärjestelmästä tiedot mutta voihan niihinkin muutoksen ilmoittaa. Oma pankki lienee melko tärkeä.

Vierailija
2/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei todellakaan päivitä mitään tietoja itse järjestelmäänsä! Ihan täytyy jokaisen itse ilmoittaa uusi osoitteensa. Noin kerran kuukaudessa soittaa joku tuohtunut työtön ettö mitä v-ua, miksi mun työkkärikirjeet on menet vanhaan osoitteeseen, vaikka mä olen muuttanut ja maistraattiin uuden osoitteen ilmoittanut?? Joo Kelaan päivittyy osoitetiedot suoraan muuta ei työkkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattiin, samalla voit tehdä postiin osoitteenmuutoksi. Ja lisäksi taloyhtiöön (isännöitsijälle).

Vierailija
4/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei todellakaan päivitä mitään tietoja itse järjestelmäänsä! Ihan täytyy jokaisen itse ilmoittaa uusi osoitteensa. Noin kerran kuukaudessa soittaa joku tuohtunut työtön ettö mitä v-ua, miksi mun työkkärikirjeet on menet vanhaan osoitteeseen, vaikka mä olen muuttanut ja maistraattiin uuden osoitteen ilmoittanut?? Joo Kelaan päivittyy osoitetiedot suoraan muuta ei työkkäriin.

Miten on mahdollista, ettei osoitetiedot päivityisi työkkäriin, kun viranomaisilla käytössä yhteistekisteri, joka päivittää tiedot automaattisesti. Ja lähes aina myös yksityisille.

Vierailija
5/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöön, missä asut, eivät päivity enää maistraadin muuttoilmoitus.

Jos tarvitset apua tai talohuoltoa, esim. avaamaan oven, niin eivät avaa ovea, jos tietosi eivät löydy taloyhtiöstä.

Vierailija
6/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin kannattaa ilmoittaa. Vai onko jopa niin että verkkopankissa pääsee itse muuttamaan tietonsa?

Sinne käsittääkseni menee tieto mutta viiveellä.

Vierailija
7/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin sivuilla on lista mistä näkee kaikki firmat joihin menee tieto automaattisesti.

Vierailija
8/8 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kenelläkään kuulu missä mä asun, ottakoon itse selvää jos on asiaa.