Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopio junttien ja WT-porukan paikka.

Vierailija
24.08.2013 |

Siis aivan oikeasti! Käytiin tänään Kuopiossa ja tylsempää ja kuollempaa paikka en ole ikinä nähnyt tai kokenut. Missä elämä? Missä ilo? Näin Vaasalaisena en yhtään ihmettele itä-suomen korkeita itsemurhalukuja.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko käydä katsastaa Kuopion tilanne? Tieto lisää tuskaa, pätee tähänkin!

Vierailija
2/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:05"]

Olen asunut kuopiossa ja varkaudessa,anjalankoskella,vantaalla,helsingissä,lahdessa....

ja kuopio on näistä ylivoimaisesti PARAS PAIKKA !

[/quote]

Kivasti sanottu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiosta vaasaan muuttaneena:

Vaasassa on pimeää, tuulista ja kesälläkin kylmä vaikka olisi yli 20 astetta lämmintä

Vaasalaiset on töykeitä tönijöitä

Palvelua saa vain harvassa paikassa, yleensä nuorilta. Vaikka itse olen keski-ikäinen, niin uskallan sanoa, että keski-ikäinen ystävällinen asiakaspalvelija yrittäjiä itseään myöten Vaasassa on nähtävyys. 

Vaasalaiset on kyllä niin töykeitä, että en ihmettele jos Kuopiossa ei saa perseennuol..ööh palvelua. 

Vierailija
4/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea minusta ajatella Kuopiota Suomen pahimpana wt-junttilana kun se on yliopistokaupunki. Sen sijaan ehdotan Lohjaa. Siellä piisaa karvanoppabemareita ja liekkihupparikansaa. Sivistäviä oppilaitoksia on lähinnä amistasolla. Huumeongelma on Suomen pahimpia.

Vierailija
5/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni muutimme Helsingistä Kuopioon töiden perässä. Meillä on kiva omakotitalo järven rannalla Saaristokaupungissa, hyvät, oman alamme vakkarityöpaikat, ihania naapureita, hyvät päiväkodit ja koulut lähellä ja olemme tyytyväisiä elämäämme "periferiassa". Tykkäämme siitä, että kaunis ja puhdas Suomen luonto alkaa heti kotioveltamme ja toisaalta palvelut ovat lähellä (esim. Matkuksen kauppakeskus). Kyllähän sitä välillä ikävä iskee takaisin etelään ja Helsingin vilinään, ja varmaankin vielä joskus sinne palaammekin. Mutta en lähtisi junttilaksi Kuopiota leimaamaan, eiköhän meitä löydy joka lähtöön ihan jokaisesta kunnasta/kaupungista. Enemmän lähiöitä on Helsingissä kuin täällä!

Vierailija
6/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vaasassa ja täytyy sanoa että tykkään PALJON enemmän Kuopiosta. Vaasaan en muuttaisi enää vaikka ilmaseksi saisin asunnon :) Siellä vasta onkin sisäsiittosta menoa suomenruotsalaisten ansiosta, muutenkin kylmää ja tuulista, vaikea saada töitä kun kaikki duunut menee hurreille.... yms yms....

Vierailija
7/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asunut sekä Vaasassa että Kuopiossa ja Kuopio voittaa ylivoimaisesti. Kuopio on kaunis ja ystävällinen kaupunki. Paljon myös muualta tulleita opiskelijoita.

Vierailija
8/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just Kuopiossa pitkästä aikaa ja olin ihan ihmeissäni miten kivaksi se oli muuttunut. Söin elämäni parasta nepalilaista, pesi 6-0 Helsingin vastaavat. Ehkä oli vain hyvä ruoka,parempi mieli.

Vierailija
9/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Jos oisin ite Vaasasta ni en kyllä paljoo huutelis muille wt-porukoista tai junteista.. Ps. Putsaa ap ne hiekat sieltä haaravälistäs ni johan on lupsakampi olo.

Vierailija
10/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri eilenhän oli uutisissa juttua, että Kuopio on tällähetkellä asukasmääräänsä nähden Suomen vetävin kaupunki! Eli Kuopioon muutetaan paljon!

Kuopiossa on mm . suomen paras ja suurin elokuvateatteri, ihana uusi tori, uudistunut väinölänniemi kävelykatuineen ja rantoineen, Valkeisenlampi, uusi teatteri kohta, Ikea ja Matkus sekä upea vesistö ja Puijon ulkoilualueet. Muutaman vuoden päästä on myös matkakeskukset ja kaikki. Ja Kuopiossa on menestyvä yliopisto ja Kys. Ja ihanat, leppoisat, ystävälliset ihmiset. Jotka ei ehkä ole olleet parhaimmillaan kylmässä pakkassäässä, jos noin ikävän kuvan kuopiolaisista sait.

Taitaa vaasalaista vaan vähän ketuttaa  ;)

Vierailija
11/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Vaasa on kyllä kylmä paikka. Ällöttää se ruotsin lässötys ja vielä pahempaa on, kun ei haluta ymmärtää suomea, hoh-hoijaa

Vierailija
12/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:44"]

Kävin just Kuopiossa pitkästä aikaa ja olin ihan ihmeissäni miten kivaksi se oli muuttunut. Söin elämäni parasta nepalilaista, pesi 6-0 Helsingin vastaavat. Ehkä oli vain hyvä ruoka,parempi mieli.

[/quote]

Mistä täältä saa nepalilaista? 

Vierailija
13/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:59"]

Siis aivan oikeasti! Käytiin tänään Kuopiossa ja tylsempää ja kuollempaa paikka en ole ikinä nähnyt tai kokenut. Missä elämä? Missä ilo? Näin Vaasalaisena en yhtään ihmettele itä-suomen korkeita itsemurhalukuja.

[/quote]

Älä muuta sano, onneksi pääsee koulun jälkeen muuttamaan pois. Kuopiolaiset on kyllä ihan oma kansansa eikä positiivisessa mielessä, on kokemusta aika monesta paikasta Suomessa ja mitään paikkaa en ole inhonnut niin kuin tätä:D Kuopio on kyllä kaunis kaupunki mutta ihmiset karseita, kieroja ja tyhmiä tai jompaa kumpaa. Vaasastakin mulla on positiivisemmat kokemukset, siellä ihmiset jotenkin enemmän elämäniloisia. Kuopiossa ei välillä oikein mikään asia toimi, niin kuin muualla Suomessa normaalien ihmisten keskuudessa;) Nepalilaisesta raflasta olen tosin samaa mieltä, se on plussaa.

Kuopio olisi täydellinen paikka jos ne ihmiset voisi vaihtaa, itse kaupungissa ei ole mitään vikaa vaan tosiaan tässä savolaisessa kulttuurissa. Ja kyllä se näkyy, jokainen huomaa kuitenkin eroja jo pelkästään esim. Kuopiossa, Vaasassa ja Helsingissä. Mutta kuopiolaiset ei kestä kritiikkiä kaupunkiaan kohtaan, heille se on aina paras ja aika moni ei ole paljon muuta maailmaa edes nähnyt. Keski-Suomikin on sivistyneempi paikka, siellä ihmiset sentään aika normaaleja ja fiksuja, hyväkäytöksisiä. Kuopiossa törmää välillä aivan käsittämättömyyksiin, todellakin sellaista junttimaista ajattelua ja rasismia... Varmaan Suomen rasistisin kaupunki (ehkä jotain Lappia tms. lukuunottamatta). Onneksi pääsee aina pois.

Tuntuu että Kuopio sopii sellaisille perusihmisille hyvin. Perhe, pari lasta, keskinkertainen älykkyys ja tavalliset harrastukset, mustavalkoinen ajattelutapa ja sellainen tietynlainen esitys. Ei ihan aidoimman oloista porukkaa ja tosiaan aika elämäänsä kyllästyneen näköisiä:)

Vierailija
14/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Mistä täältä saa nepalilaista? 

[/quote]

Mount Sherpa Apajassa, googlettaakin toki voi...

Vierailija
15/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, minusta asujuutta ilmaisevan adjektiivin isolla alkukirjaimella kirjoittava henkilö ei vaikuta mitenkään kovin pätevältä arvioimaan muiden sivistystasoa. Mahdollinen ruotsinkielisyys ei ole myöskään tässä tapauksessa lieventävä asianhaara, vastaavat adjektiivit kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella myös ruotsin kielessä. 

Vierailija
16/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tekee Vaasasta paremman asuinpaikan kuin Kuopiosta ap?

Vierailija
17/63 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:48"]

Kuopiosta vaasaan muuttaneena:

Vaasassa on pimeää, tuulista ja kesälläkin kylmä vaikka olisi yli 20 astetta lämmintä

Vaasalaiset on töykeitä tönijöitä

Palvelua saa vain harvassa paikassa, yleensä nuorilta. Vaikka itse olen keski-ikäinen, niin uskallan sanoa, että keski-ikäinen ystävällinen asiakaspalvelija yrittäjiä itseään myöten Vaasassa on nähtävyys. 

Vaasalaiset on kyllä niin töykeitä, että en ihmettele jos Kuopiossa ei saa perseennuol..ööh palvelua. 

[/quote]

Mä olen käynyt Vaasassa muutamia kertoja ja siellä ihmiset oli todella ystävällisiä ja positiivisia. Hymyileviä ja kohteliaita kaupoissa, jopa erään ruokapaikan vartija avasi oven ja tervehti oikein mukavasti, sekä tuntemattomat ihmiset tulivat juttelemaan. Täällä Kuopiossa vartijat tuijottavat kädet puuskassa porukkaa sen näköisenä kuin oikein odottaisivat tappelua, vaikka niinhän osa niistä haluaakin kun kuulemma muuten on tylsä työpäivä... Kuopiossa on usein aika sellaista hälläväliä palvelua, ei nyt tylyä mutta ei ystävällistäkään, parasta varmaan pizzapaikoissa, apteekeissa ja levykauppa ÄX:ssä. Samoin varmaan vain yksi tuntematon koiranulkoiluttaja tullut juttusille, että aika jähmeetä sakkia ovat. Sain Kuopiosta jo heti huonon kuvan kun ensimmäisiä kertoja siellä kävin, sen sijaan Vaasasta on vain positiivisia kokemuksia vaikka siellä oleminen onkin ollut vain vierailua.

Vierailija
18/63 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio <3

Vierailija
19/63 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolaiset ovat todellakin outoja. 

Vierailija
20/63 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, wt-sakki majailee sielläpäin. Joten hyvin huomattu! Sekopäät muuttivat onneksi takaisin Kuopioon, mistä olivat alunperin tulleet.