Kuopio junttien ja WT-porukan paikka.
Siis aivan oikeasti! Käytiin tänään Kuopiossa ja tylsempää ja kuollempaa paikka en ole ikinä nähnyt tai kokenut. Missä elämä? Missä ilo? Näin Vaasalaisena en yhtään ihmettele itä-suomen korkeita itsemurhalukuja.
Kommentit (63)
Itse muutin miehen kanssa taas Helsinkiin työn perässä ja ikävä Kuopioon on aika kova.
Kuopio suht ok. Kuopiolaiset eivät. Sisäänpäin lämpeäviä savolaisia kieroilijoita! Esitetään niin lupsakkaa, vaikka todellisuudessa täysiä mulkkuja selkäänpuukottajia.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 22:59"]
Siis aivan oikeasti! Käytiin tänään Kuopiossa ja tylsempää ja kuollempaa paikka en ole ikinä nähnyt tai kokenut. Missä elämä? Missä ilo? Näin Vaasalaisena en yhtään ihmettele itä-suomen korkeita itsemurhalukuja.
[/quote]
Älä muuta sano, onneksi pääsee koulun jälkeen muuttamaan pois. Kuopiolaiset on kyllä ihan oma kansansa eikä positiivisessa mielessä, on kokemusta aika monesta paikasta Suomessa ja mitään paikkaa en ole inhonnut niin kuin tätä:D Kuopio on kyllä kaunis kaupunki mutta ihmiset karseita, kieroja ja tyhmiä tai jompaa kumpaa. Vaasastakin mulla on positiivisemmat kokemukset, siellä ihmiset jotenkin enemmän elämäniloisia. Kuopiossa ei välillä oikein mikään asia toimi, niin kuin muualla Suomessa normaalien ihmisten keskuudessa;) Nepalilaisesta raflasta olen tosin samaa mieltä, se on plussaa.
Kuopio olisi täydellinen paikka jos ne ihmiset voisi vaihtaa, itse kaupungissa ei ole mitään vikaa vaan tosiaan tässä savolaisessa kulttuurissa. Ja kyllä se näkyy, jokainen huomaa kuitenkin eroja jo pelkästään esim. Kuopiossa, Vaasassa ja Helsingissä. Mutta kuopiolaiset ei kestä kritiikkiä kaupunkiaan kohtaan, heille se on aina paras ja aika moni ei ole paljon muuta maailmaa edes nähnyt. Keski-Suomikin on sivistyneempi paikka, siellä ihmiset sentään aika normaaleja ja fiksuja, hyväkäytöksisiä. Kuopiossa törmää välillä aivan käsittämättömyyksiin, todellakin sellaista junttimaista ajattelua ja rasismia... Varmaan Suomen rasistisin kaupunki (ehkä jotain Lappia tms. lukuunottamatta). Onneksi pääsee aina pois.
Tuntuu että Kuopio sopii sellaisille perusihmisille hyvin. Perhe, pari lasta, keskinkertainen älykkyys ja tavalliset harrastukset, mustavalkoinen ajattelutapa ja sellainen tietynlainen esitys. Ei ihan aidoimman oloista porukkaa ja tosiaan aika elämäänsä kyllästyneen näköisiä:)
[/quote]
Tässä on kyllä kuopiolaiset ja kuopiolaisuus kiteytetty niin hyvin!
t. kuusi vuotta kuopiolaisuutta takana ja siinäkin oli kuusi vuotta liikaa
Kuopiossa vihataan kulttuuria, Minna Canthin kotitalo pantiin rahoiksi. Rahaa löytyy vain kaiken maailman urheiluhankkeisiin. Linja-autoliikennettä on vähän ja se on sairaan kallista, kun idea on se että lähiöissä 5 km päässä keskustasta asuvat perheet ajavat kaikkialle omilla autoillaan. Ja siellähän ajetaan vaikka puolen kilsan matka aina omalla autolla. Keskustapuolue jyllää.
Vieläkö Kuopiossa on muuten muotia jotkut tekonahkanilkkurit, trikoohousut, tunika ja leveä vyö vyötäröllä? Tämä tuntui olevan vallitseva tyyli ainakin tuon kuuden vuoden ajan, minkä siellä kitkuttelin.
Olen kotoisin Kuopiosta, asunut viimeiset 10v muualla, silti käyn n. Kerran kuussa Kuopiossa. Ihmettelen, minnekä on hävinneet kivat ravintolat joissa ihmiset tulisivat juttelemaan toisilleen ja seuranhaku olisi helpompaa? Nykyään kaikki ovat omissa oloissaan ja sulkeutuneen oloisia! Ei sellaista ollut ennen! On joko räkäkuppiloita tai sitten teinihelvettikapakoita. Muutenhan Kuopio on mitä mainioin city :)
Savolaisilta huoruleilta saa helposti ulkopaikkakuntalainen. Muuta hyvää en paikasta löydä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:53"]
[/quote]
Älä muuta sano, onneksi pääsee koulun jälkeen muuttamaan pois. Kuopiolaiset on kyllä ihan oma kansansa eikä positiivisessa mielessä, on kokemusta aika monesta paikasta Suomessa ja mitään paikkaa en ole inhonnut niin kuin tätä:D Kuopio on kyllä kaunis kaupunki mutta ihmiset karseita, kieroja ja tyhmiä tai jompaa kumpaa. Vaasastakin mulla on positiivisemmat kokemukset, siellä ihmiset jotenkin enemmän elämäniloisia. Kuopiossa ei välillä oikein mikään asia toimi, niin kuin muualla Suomessa normaalien ihmisten keskuudessa;) Nepalilaisesta raflasta olen tosin samaa mieltä, se on plussaa.
Kuopio olisi täydellinen paikka jos ne ihmiset voisi vaihtaa, itse kaupungissa ei ole mitään vikaa vaan tosiaan tässä savolaisessa kulttuurissa. Ja kyllä se näkyy, jokainen huomaa kuitenkin eroja jo pelkästään esim. Kuopiossa, Vaasassa ja Helsingissä. Mutta kuopiolaiset ei kestä kritiikkiä kaupunkiaan kohtaan, heille se on aina paras ja aika moni ei ole paljon muuta maailmaa edes nähnyt. Keski-Suomikin on sivistyneempi paikka, siellä ihmiset sentään aika normaaleja ja fiksuja, hyväkäytöksisiä. Kuopiossa törmää välillä aivan käsittämättömyyksiin, todellakin sellaista junttimaista ajattelua ja rasismia... Varmaan Suomen rasistisin kaupunki (ehkä jotain Lappia tms. lukuunottamatta). Onneksi pääsee aina pois.
Tuntuu että Kuopio sopii sellaisille perusihmisille hyvin. Perhe, pari lasta, keskinkertainen älykkyys ja tavalliset harrastukset, mustavalkoinen ajattelutapa ja sellainen tietynlainen esitys. Ei ihan aidoimman oloista porukkaa ja tosiaan aika elämäänsä kyllästyneen näköisiä:)
[/quote]
Tässä on kyllä kuopiolaiset ja kuopiolaisuus kiteytetty niin hyvin!
t. kuusi vuotta kuopiolaisuutta takana ja siinäkin oli kuusi vuotta liikaa
[/quote]
Varmaan riippuu aika paljon siitä, millaisissa piireissä itse liikkuu. Itse asun alueella, jossa asuu runsaasti akateemisesti koulutettuja ihmisiä. Työpaikallani suurin osa on kotoisin muualta, kuin Savosta. Olen kotoisin Turusta ja asunut myös ulkomailla suurkaupungissa. On hieman vaikea nähdä, miten joku kuppainen Vaasa voisi olla Kuopiota vähemmän nurkkakuntainen. Suuret kaupungit, kuten Turku ja Helsinki ovat tottakai enemmän urbaaneja keskuksia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:47"]Kuopiolaiset ovat todellakin outoja.
[/quote]
... Hei.... :D *vilkuttaa* t. se 16-vuotias teini
Kuopio todellakin on varsin synkeä paikka. Ns. "keskusta" on jotakin todella säälittävää. Toisaalta, en kyllä menisi Vaasaakaan kehumaan. Olen käynyt siellä muutaman kerran kesälomailemassa ja yrittänyt keksiä sieltä jotakin viihtyisää ja/tai mielenkiintoista. Ei ole löytynyt.
Vahingoniloisia ja työtä vältteleviä. Mikä pahinta, miehet on tuollaisia.
Siis täällä Vaasassa on valtavasti juoppoja keskustassa, jopa keskellä päivää, eikä kukaan näytä puuttuvan. Kuopiossa ei ole juurikaan myös yhtä monen kaupungin ongelmaa, tosin on saanut siitä moitteita. Vaasassa on tosi paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:07"]
Kuopion on mualiman napa. Ootte vuan katteellisia.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Kuopiossa pitkään asuneena ja ympäri Suomea kiertäneenä voin sanoa, että Kuopio on mukavan pieni kaupunki asua. Ihmiset ovat erittäin ystävällisiä ja auttavaisia. Nyt taas muualla tällä hetlellä asuvana kaipaan usein kuopiolaista lupsakkuutta. HYVÄ KUOPIO!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:03"]
Vahingoniloisia ja työtä vältteleviä. Mikä pahinta, miehet on tuollaisia.
[/quote]
Höpö, höpö. Itsestä riippuu, miten toiset suhtautuvat, ei sillä ole mitään tekemistä paikkakunnan kanssa. Joka paikassa on moneen junaan lähteviä :)
[/quote]
Mitä elämää olisi pitänyt olla, huutoa ja mekkalointia kadulla, vai missä? Sambakarnevaalia (? ) eipä huomattu järjestää sinulle nyt mitään häppeninkiä, kun et ilmottanut tulostasi. Pane seuraavaksi ilmoitus Savon Sanomiin, että " vaasalainen tulee... hieman vipinää pliis! Vaasalainen saisi paremman kuvan, ettei heti vetäisi johtopäätöksiä ihan itsemurhalukuihin asti. Anteeksi nyt, että oltiin näin juntteja ja kuitenkin vieraita ihan "bättre folk" alueelta asti. Nyt masentaa, että alkaa ihan synkät ajatukset hiipiä mieleen :(
Vaasahan on kuoleva pikkukaupunki, Kuopio taas yksi viidestä Suomen merkittävimmistä kasvukeskuksista. Eihän Vaasassa ole yliopistollista keskussairaala, bio- tai teknologialan klusteria, eikä pian hovioikeuttakaan, sillä sekin siirtyy ensi hallituskaudella Ouluun. Vaasa on painii siis Kuopioon nähden pienempien kanssa, esim. Joensuu ja Rovaniemi ovat parempia vertailukohtia.