Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta paljon jos työtön saa 1500;- käteen?

Vierailija
24.08.2013 |

Koostuu ansiosidonnaisesta, ylläpitokorvauksesta sekä asumistuesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se, kun saan saman verran työnteosta.

Vierailija
2/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se aika paljon, mutta en silti kadehdi.

Olen hyvätuloinen enkä saisi noin paljon jos jäisin vuorotteluvapaalle, mutta silloinhan en jäisi tyhjän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, kun minä työtätekeväkään en saa noin paljoa.

Vierailija
4/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo ihan mukava summa. mieheni ansaitsee kokopäivätöistään saman verran :o

Vierailija
5/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hurjalta tuntuu, kun elää opintotuella ja satunnaisilla keikkatöillä.

Vierailija
6/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Suurin osa tuloistasi menee asumiseen.

Vierailija
7/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tajuatte, että kaikki työttömät eivät saa tuota. Ansiosidonnainen/liiton rahoilla elely kestää vain 500päivää, eikä sitä saa ellei ole ollut kauan samassa työpaikassa.

Vierailija
8/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika paljon. Olen työeläkkeellä enkä saa samaa. Mulla ei siis ole enää mahdollisuutta parantaa elintasoani, työttömällä on.

(ja niille, jotka alkaa räkyttää ammatinvalinnasta ja siitä, miten ois voinut tätäkin asiaa miettiä etukäteen, tiedoksi: Jäin eläkkeelle 30-vuotiaana ihan äkkiarvaamatta)

Vierailija
9/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:05"]

Ei. Suurin osa tuloistasi menee asumiseen.

[/quote]Kaikista tuloistani menee 1/3 asumiseen, tuohon tuloihin on siis vielä lisäksi lapsilisä yh-korotuksella + elatusmaksut (minimi) yht. 300 mutta ne saisin töissä käydessänikin. ap

Vierailija
10/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:07"]

Toivottavasti tajuatte, että kaikki työttömät eivät saa tuota. Ansiosidonnainen/liiton rahoilla elely kestää vain 500päivää, eikä sitä saa ellei ole ollut kauan samassa työpaikassa.

[/quote]

Eihän siinä ole´ehtoa, että on pitänyt olla samassa työpaikassa. Ehto kuuluu: ollut työssä 34 kalenteriviikon ajan 24 kuukauden tarkastelujaksolla. Se 34 viikkoa saa olla useammastakin työpaikasta - eikä se ole edes paljon (n. 8kk)

Vierailija
11/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu paljolta. En tienaa töistä paljon enempää, tosin hyvinhän tuo riittää täälläpäin.

Näillä asumiskuluilla riittäisi kahden työttömän talouden yhteistienuuksi, ja vielä jäisi rahaa hyvin.

Vierailija
12/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan hyvin. Oma nettopalkkani on 1350 kuukaudessa. Siinähän se onkin että se kehuttu ja vihattu ansiosidonnainen on hyvä jos on ollut iso palkka mutta jos olet pienituloinen ei ansiosidonnaisella tosiaan juhlita jos on asuntolainaa.

Vierailija
13/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut töissä ja maksanut liiton maksut ja verot. Ihan kohtuullista. Ei tuolla juhlita.

Vierailija
14/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen, koska se on ansiosidonnaista. Ei se kuitenkaan ole paljon. Olisi hullua jos maksettaisiin vähemmän kun liittoon on liitytty varta vasten työttömysturvan vuoksi. Ansiosidonnaista ei muutenkaan saa yli 500 päivää. Ehkä juuri ja juuri työttömäksi joutunut PK-seutulainen makselee tuolla summalla asuntolainaansa ja elämistänsä. Riippuu paljolti asunnon kalleudesta ja lasten määrästä.

Itsekin olen ollut pienillä opiskelijantuloilla vuosia, mutta ei toi summa nyt ansiosidonnaiseksi ole mun mielestäni mikään järjettömän suuri. Sellainen, että justiin pärjää ilman suurempia ongelmia.

Vierailija
15/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Minä teen töitä 8h/pvä, jokainen arkipäivä ja käteen jää 1600 e. Miten pääsisin tuohon asemaan? Että kattoon syljeskelystä maksettais sama?

Vierailija
16/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada jos tienaat yli 3 tuhatta euroa kuussa bruttona ja olet liittynyt liittoon. Lisäksi sinulla on täytynyt olla vakituinen työsopimus ja muistaakseni työssä minimissään 8kk liittoon liittymisen jälkeen. Tosin voi olla, että työssäoloehto ei täyty pelkästään 8kk ajanjaksolla eli ehkä joutuu olemaan hommissa pidempään ennen kuin saa liitolta rahaa.

Tosin mitään ikuisuuksia sitä liiton rahaa ei makseta ja iso osa keskimääräistä parempituloisista työttömäksi jääneistä löytääkin työpaikan melko pian. En usko, että kukaan noin pientä summaa huvikseen nostelee kun työstä samalle ihmiselle maksettaisiin luultavasti paljon enemmän eli yli 2000 eur nettona.

Ei tuo 1500 eur nyt mun mielestä mikään iso raha ole jos on jäänyt yhtään paremmasta työstä työttämäksi.

Jotenkin järjetöntä, että ansiosidonnaisen "suuresta määrästä" valitetaan. Ei sitä ihan kaikille makseta kun siinä on tiukat ehdot ja mun mielestäni työttömyysturvaa on ihan asiallista mitoittaa aikaisempiin tuloihin. Veroja (suurituloiset maksavat suhteessa enemmän) ja liiton maksuja ne ihmiset ovat varmasti sen eteen maksaneet.

Vierailija
17/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon, kun itse saan käteen 1620 euroa ja olen todella vastuullisessa työssä jossa vierähtää helposti 45-50 tuntia viikossa...

Vierailija
18/18 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut iso palkka kun jäin työttömäksi, sain käteen jopa vähemmän mitä nyt kun saan ylläpitokorvauksenkin. Pelkkä ansiosidonnainen on mulla lapsikorotuksella 970;- käteen. Laskeskelin tuossa että nyt saan käteen saman kuin saisin ansiotyöstä 2000 palkasta - verot. Eli kutakuinkin "tienaan" saman verran kuin ex-pomoni :D ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan