Ajattelin ostaa tällaisen. Mitä pidätte?
Kommentit (21)
halpa ja ruma, en ottaisi, mutta tietysti jos ei rahaa parempaan ole niin mikäs siinä sitten
Ihana sormus, tykkään tosi paljon :)
Kaipa halusin vain AV:n ruoskaa. kun mietityttää itseänikin onko käytössä sittenkään niin nätti kuin toivoin. Tuo tulee korvaamaan vihkisormusta, joka meni kyseisen liikkeen takuuseen hajottuaan kolme kertaa. Tilalle piti sitten ottaa jotakin. Ihan oikeaan isoon timanttisormukseen ei ole varaa, sen tahtoisin oikeasti.
Miellyttävät mallit maksavat tuhansia. Tietysti.
Ihan sama mulle. Itse en osaa sormuksia käyttää, ne on tiellä käsien pesussa ja joka asiassa. Niinpä olenkin lahjoittanut omat sormukseni lapsilleni ja kavereilleni.
En edes katsonut mitä aiot ostaa kun päätin jo etten tykkää siitä.
Ihan karmeeta tuulipukumummotyyliä. Hyi.
ei ole mun mielipiteellä merkitystä, ellei se tule sitten mulle:D
Kuitenkin mielestäni tuo on aivan liian kallis ollakseen 14K, halvemmalla saa muualta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:52"]
ei ole mun mielipiteellä merkitystä, ellei se tule sitten mulle:D
Kuitenkin mielestäni tuo on aivan liian kallis ollakseen 14K, halvemmalla saa muualta.
[/quote]
Sittenhän se sopii mulle kuin viuhka seinälle! Olen mummoikäinen! ap
Osta se jos tykkäät, sehän se on pääasia!
Itse en ostaisi, sillä tapani on ostaa aina laadukkainta mihin rahat antavat myöten. Tuolla summalla ei saa laadukasta timanttisormusta, ei edes yhdellä pienellä timantilla. Jos budjettini olisi alle 500 euroa, ostaisin sillä tukevan, sileän 18k kultasormuksen (esimerkiksi Kaleva myy näitä). Tämä on kuitenkin vain minun ajattelutapani, jos sinä todella pidät tuosta sormuksesta, se näyttää sormessasi varmasti hienolta. :)
Minkä ikäinen olet? Sopii ehkä parhaiten vähän vanhemmalle naiselle. Kauniimpi olisi valkokultaisena.
Olen yli nelikymppinen ja tosiaan harmittaa koko liikeen laatu. Tämä saa jäädä viimeiseksi ostokseksi heiltä. Kaikessa on jotakin vikaa, ovat "kiinan pilipalia".
Ja hinta se vastaan tulee nyt. Jospa sitten jonakin vuosipäivänä tai merkkipäivänä olisi varaa siihen unelmien sormukseen, johon menisi mieheltä kahden kuukauden palkka :D ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 17:34"]
Minkä ikäinen olet? Sopii ehkä parhaiten vähän vanhemmalle naiselle. Kauniimpi olisi valkokultaisena.
[/quote]
Valkokultaista etsinkin. Se toiveiden sormus on valkokultaa, jossa on keskellä yksi suuri timantti, ehkä sen reunoilla 2+2 pienempää. Näyttävät maksavan 10 000. Siitä siis voitaisiin lähteä liikkelle! ap
Olen ollut muutamia vuosia sitten Kultajousella töissä, ja sanon sulle ihan suoraan, että älä osta! Tuo on made in India, kivet huonolaatuisia ja tulevat varmasti jossain vaiheessa irtoamaan.
Samalla hinnalla saat nätin siron yksikivisen Princess-mallistosta, joka on tehty Suomessa Hämeenlinnassa Osmo Narsakalla. Ne on hyvin eri tyylisiä, mutta laadukkaita, tuollaisia hiekanmurusormuksia ei oikein Suomessa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 17:47"]
Olen ollut muutamia vuosia sitten Kultajousella töissä, ja sanon sulle ihan suoraan, että älä osta! Tuo on made in India, kivet huonolaatuisia ja tulevat varmasti jossain vaiheessa irtoamaan.
Samalla hinnalla saat nätin siron yksikivisen Princess-mallistosta, joka on tehty Suomessa Hämeenlinnassa Osmo Narsakalla. Ne on hyvin eri tyylisiä, mutta laadukkaita, tuollaisia hiekanmurusormuksia ei oikein Suomessa tehdä.
[/quote]
Sinä joka olet ollut Kultajousella töissä: olen jo maksanut varausmaksun tuosta ja sen pitäisi saapua tulevalla viikolla liikkeeseen. Miten ihmeessä siis menettelen, että saan takaisin sekä aiemman sormuksen hinnan+tämän uuden varausmaksun että peruttua vaikkapa tämän ostoksen? En otattanut tuohon kaiverruksia, koska halusin nähdä sen sormessani ensin.
Koko varausmaksu tuli minulle myös yllätyksenä. Edellinen sormus meni vaihtoon siksi, että jouduin korjauttamaan sen kaksi kertaa. Kolmannen tullen oli sitten tämä oikeus vaihtaa toiseen tuotteeseen. Valitsin hiukan kalliimman. ap
Löydätkö jostakin mallistosta sormuksen, jonka hinta olisi noin 500e ja siinä olisi kelvollinen pikkutimantti?
Okei, työskentelystäni Kultajousessa on jo kuutisen vuotta aikaa, joten mulla meni tuo hinta-arvio metsään sen vuoksi, että kullan hinta on näköjään pompsahtanut ihan järjettömästi niistä ajoista. Mutta tarkoitin noita jotka tällä hetkellä maksavat Princess-mallistossa 600-700 euroa. W/SI on alin timanttiluokitus, mitä kannattaa edes harkita, P on jo silminnähden "harmaa" timantti.
Varausmaksusta en osaa sanoa mitään, minä en ole ottanut varausmaksua muuta kuin tilanteissa, joissa asiakkaalle tilataan sormus tehtaalta koossa, jota ei ole valmiiksi tehtynä. Tai sormus toisesta liikkeestä kultasepän kautta koonmuutoksella. Jos sinulle on tilattu toisesta liikkeestä sormus näytille, ei se ainakaan silloin maksanut mitään. Nykyään voi olla eri meininki, olen vaihtanut alaa ihan kokonaan niin en tiedä. Mutta näin asiakkaana varausmaksu kuulostaa jännältä...
Oliko korjaukseen mennyt sormuksesi kotimainen vai ulkomainen? Normaalikäytössä esim. Narsakan sormusten ei pitäisi voin usein mennä rikki. Ja kuntosalilla punttien nostelu sormukset sormessa EI ole normaalia käyttöä... ;)
No jos se on sun tyylinen niin mikäettei, ihan nätti eikä mikään ruma. Ei ole minun tyylinen juurikaan niin en voi sanoa sormuksesta pitäväni :D mutta en minä tykkää monista muistakaan asioista, ja silti ne voi olla kauniita ja joku muu voi niistä tykätä.
Miksi asiaa kysyt?