Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava pariskunnan mies on 173cm ja nainen 176cm. Eli pituudet noin päin. Heidän poikansa kasvoi kuitenkin 180cm. Eli vaikuttaako pitkän äidin pituugeenit lyhyen miehen poikaan?

Vierailija
17.08.2020 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noissa periytymisissä välttämättä ole mitään kaavaa. Väite, että pituus periytyisi äidin puolelta ei pidä meidän perheen osalta mitenkään paikkansa, kun tyttäreni on pidempi kuin varmasti koko suvun kaikki miehet (yleistys, ei varmasti oikeasti ole). Ja isän puolen suvusta on pidempi tätejään sekä setäänsä (isän kanssa saman pituinen) ja kaikkia serkkujaan (vielä, kunnes yksi nuorempi poika kasvanee ohi). Myös siis jo muutamaa reilusti täysikäistä miespuolista serkkua pidempi.

Meillä vanhempien pituudet on 161 cm ja 178 cm, tytär on 178 cm. 

Ja tälle tyttärelle kaikki pelkästään vanhempien pituuksiin perustuvat pituusarviolaskurit ovat antaneet ennustepituutta n. 157-167 cm. Vähän meni pieleen.

Vierailija
22/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 176cm on pitkä?.?

Nainen on pitkä, jos on 176cm. Hänellä on silloin pitkän ihmisen geenit. Meillä on 187cm poika perinyt isänsä pitkän selän ja minun pitkät jalat. 200cm poikamme on perinyt isänsä pitkän selän ja lyhyet jalat. Hänen jalkansa on yhtä pitkät kuin minun ja siis minä olen tuo yllä oleva 175cm nainen jolla lasten isä 174cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän ja lyhyen erottaa 3cm? Eikö ole olemassa mitään välimuotoa?

Vierailija
24/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Palstalääkärit ja genetiikan asiantuntijat onkin täällä ottaneet tilanteen haltuun..

Ei vaan näytä olevan hajuakaan mutta jatkakaa toki, nothing to see here.

Bioalalla on paljon työttömyyttä. Minäkin toimeton geneetikko näissä ketjuissa usein vastailen...

Tosin kyllähän minäkin joillekin kommenteille naurahdin.

Vierailija
25/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 175 ja mies 182. Tytär 167.

Vierailija
26/26 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnan mies on siis 173 cm mutta kuinka pitkä lapsen isä on?