Miten psykiatrit kestävät työtään?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Claes ANDERSON oli rikas mies joka pystyi rahalla korvaamaan raskaan työn tuomat haitat
Hän ei koskaan näyttänyt iloiselta, vaan siltä kuin kantaisi taakkaa harteillaan.
Jotta voi auttaa työssään toisia, pitää itse voida hyvin. Ja rajat on ihan perusjuttuja. Toki auttamistöissä näkee kaikenlaista haastavaakin, mutta sitä varten ammattilaisilla on omat työnohjaukset ja muu. Että pysyy kunnossa ja voi olla työssään toisen tukena. Eihän se et asiakkaalla on vaikeaa tarkoita että esim terapeutillakin alkaa olla vaikeaa.
Tunnen 2. Toinen sekosi ja menetti lääkärin oikeutensa. Toinen on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä palkka varmaan kompensoi paljon.
Kyllähän se lämmittää mieltä jos on aliarvioinut pahasti jonkun itsetuhoisuuden vaikka puhtaasti huolimattomuussyistä ja potilas on jo menehtynyt.
Vaikea duuni, pitää olla empatiaa mutta sitä ei saa olla liikaa. Virheitähän varmasti tapahtuu ja niiden kanssa osattava elää.
Tollaseen valmistetaan koulussa, siihen on omat systeemit, miten itsetuhoisuutta määritellään. Mitään "puhtaasti huolimattomuussyistä" väärin arviointia ei saa tapahtua. Se on hoitovirhe, ihan kuin muillakin aloilla ja silloin psykiatrilla kuuluukin olla erittäin huono omatunto.
Minun mielestäni psykiatriassa ei juurikaan ole _mitään_ vastuuta potilaasta. Itsetuhoisuus on lähinnä vitsi - vaikeasti itsetuhoisia laitetaan kotiin. Koko psykiatria on vitsi.
Mä olen heidän asiakaskuntaa, olen tavannut useita. Suurin osa oli hyviä työssään, aika analyyttisia ja älykkäitä. Ehkä se auttaa.
Muutaman tunnen. Pari elää elämäänsä noin ylipäätään asiapohjalta, jotenkin robottimaisesti. Yksi on itse sekaisin kuin seinäkello; mieli vaihtelee pyyteettömästä auttajasta sadistiseen narsistiin - tuuliviiriefekti.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman tunnen. Pari elää elämäänsä noin ylipäätään asiapohjalta, jotenkin robottimaisesti. Yksi on itse sekaisin kuin seinäkello; mieli vaihtelee pyyteettömästä auttajasta sadistiseen narsistiin - tuuliviiriefekti.
😯
Tollaseen valmistetaan koulussa, siihen on omat systeemit, miten itsetuhoisuutta määritellään. Mitään "puhtaasti huolimattomuussyistä" väärin arviointia ei saa tapahtua. Se on hoitovirhe, ihan kuin muillakin aloilla ja silloin psykiatrilla kuuluukin olla erittäin huono omatunto.