Onko sinuun kohdistunut rasismia?
Missä, millaista?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 00:00"]
Riippuu, miten rasismi määritellään. Kohtaan päivittäin eri tavoin näyttäytyvää ennakkoluuloa. Nimittelyä olen kuullut jostain syystä viime aikoina hyvin paljon. Lisäksi olen huomannut että edustamani vähemmistö on vakiopuheenaihe viihteellä.
[/quote]
Noh, mikä se siis on?
On joo, mustalaistytöt syyttivät minua siitä kun "nämä suomalaisnaiset kuvittelee omistavansa kadut".
Portugalissa lomalla. Menimme yöllä pizzeriaan ja myyjänä oli joku afrikkalainen, katsoi kattoon eikä puhunut meille lainkaan. Meitä siis kaksi miestä ja minä. Katsoi ylevästi muualle, ei tervehtinyt, ei katsonut päin ja teki tätä 5 minuuttia. Katselimme toisiamme, että mitä vittua nyt tapahtuu kunnes toinen mihistä sanoi sille, että otamme tuon slicen. Tuli kyllä tosi vaivautunut olo tämän kumivenemuslimin tms takia. Jostain Afrikasta tämä oli, puhui kyllä paikallisille ja muille ihan normaalisti, mutta ilmeisesti pohjoismaalaiset oli hänelle paskasakkia. Tämän yksittäisen tapauksen takia en ole koskaan mennyt uudelleen Portugaliin. Kaikki osalliset muistaa tämän edelleen ja kukaan ei ole koskaan käynyt enää Portugalissa.
Olen syntyjäni italialainen Suomessa. En ole koskaan kohdannut ulkomaalaisuuteni takia mitään epämiellyttävää kohtelua. Joskus päinvastoin, että minun oletetaan olevan kulturellimpi ja sivistyneempi kuin juntiksi oletettu suomalainen. Se minua vähän vaivaannuttaa, koska olen maalaisjuntti sisilialaisesta kylästä enkä erityisen hieno ihminen.
Tollasissa vitosen kaltaisissa tapauksissa tulee mieleen että teitte jonkun mokan jota ette itse tajunneet. Tai ehkä se tyyppi on joskus käynyt Suomessa tai joku persu tullut avautumaan sille. Mistä noita tietää, aika henkilökohtaisesti otitte.
Arabimiehet ovat haukkuneet minua ja tyttäreni ovat kokeneet samaa, en pidä heistä yhtään. He itse tuijottavat ja jos katsot takaisin niin he voivat alkaa raivoamaan.
VL
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 00:00"]
Riippuu, miten rasismi määritellään. Kohtaan päivittäin eri tavoin näyttäytyvää ennakkoluuloa. Nimittelyä olen kuullut jostain syystä viime aikoina hyvin paljon. Lisäksi olen huomannut että edustamani vähemmistö on vakiopuheenaihe viihteellä.
[/quote]
Noh, mikä se siis on?
[/quote]
No joo... Skinit haukkuivat valkoiseksi huoraksi kun kävelin kadulla ulkomaalaisen mieheni kanssa. Mieskin sai osansa nimittelystä.
Kyllä on. Hollannissa kaupan kassa yritti huijata, antoi vaihtorahana ainoastaan muutaman kolikon ja jätti setelit antamatta. Huomasin tapahtuneen heti kassalla, maksoin isolla rahalla. Kassaneiti väitti ettei puhu englantia.
Esimies tuli paikalle, valehteli nähneensä tilanteen ja että sain rahani. Ensin hän puhui englantia ja yhtäkkiä kukaan ei enää osannutkaan. Minua ei kuunneltu, syytettiin huijariksi, kerrottiin että häiritsen muita asiakkaita ja vaadittiin poistumaan kaupasta tai vartija poistaisi minut. Kyllä VIT***I.
Sain ihmekyllä parinviikonkuluttua rahani takaisin kun esimies juoksi minut kadulla kiinni, naama oli jäänyt mieleen. Vit***i edelleen, olisi tehnyt mieli tintata silmä mustaksi kun yritti halata ja pahoitella. ;)