Missä iässä entisten luokkakavereidesi ulkonäkö oikein romahti
Tai muiden tuttujen jotka olet tuntenut hehkeästä nuoresta pitäen? Säilyikö miehet pitempään?
Kommentit (47)
Entäs ne, jotka saavat lapsensa vasta reilusti yli kolmekymppisinä? Vaikea rupsahtaa etukäteen...
Elämäntavoista kiinni, milloin rapistuminen alkaa, luokkakokouksessa 36-vuotiaat näyttivät enimmäkseen oikein hyvältä, mutta muutama mies oli kasvattanut elintasokummun ja miesten ulkonäköön lihominen vaikuttaa negatiivisesti.
En tiedä. En ole tekemisissä yläaste- tai lukioaikaisten kavereiden kanssa enkä ole facebookissa tms. naamataulunäyttelyssä mukana. Opiskelukaveri, jonka kanssa olen tekemisissä nykyäänkin, on aika hehkeä ja nuorekas edelleen. Miehensä on pyylevöitynyt jonkun verran mutta ei rupsahtamista sielläkään. Ikää siis n. 40 meillä kaikilla. Omaa naamaa en osaa arvioida, veltostumista varmaan on, ei ryppyjä niinkään, tällaisella rasvanaamalla... joku hyvä puoli siinäkin asiassa...; )
Olen kolkyt plus. Vielä ei ole sellaista yleistä romahdusta tapahtunut. Satunnaisia näkee. Yllättäen ääripäät ovat kestäneet aikaa huonoiten.
Ensimmäiset rupsahtaneet alkoi näkyä muutama vuosi lukion jälkeen. Turvonnut exlätkänpelaaja, syömishäiriöinen uraohjus, lähiömamma ja pari juoppoa tai narkkaria.
Suuri osa näyttää kuitenkin ihan hyvältä yhä. Osa on jopa samanlaisia kuin kymmenen vuotta sitten. Jos jonkinlainen nuoruudenlähde on, on se työmatkakävely. Parhaiten ovat säilyneet ne 2-3 joita näkee kävelemässä reppuselässä joka aamu ja ilta.
Eipä tässä ole romahdusta sattunut ja ikääkin on. Niinhän se on että kauneus on katoavaista ja rumuus sen kun lisääntyy.
Mua luullaan aina alle 30v ja olen 42v, mies kehuu etten ole muuttunut yhtään 20 vuodessa:) Luokkakokouksessa 2 vuotta sitten suurin osa näytti ikäisiltään, muutama näytti 50 kymppiseltä. Kaikke kehuivat upeaa ulkonäköäni kokouksessa, joten ei ole vain itserakkautta ja miehen mielipide:)
Mun vuosikerrassa huomasin jo parinkympin yläpuolella sellaista löysistymistä, siideripissistelystä johtuvaa taikinamaista olemusta. Myös minuun tuo sama ilmiö iski. Sitä ei jaksanu enää höntyillä niin paljoa, liikuntaa ei tullut harrastettua ja mukavuudenhalu valtasi alaa. Sitten lähempänä kolmeakymppiä raskauksista huolimatta suurin osa on jotenkin herännyt taas huolehtimaan itsestään, siiderit ja aamuyön grillijonot on jääneet, harrastukset tervehenkisiä ja naiset kuosissaan. Minä timmiytin itseni jossain 27-vuotiaana, ja näytän nuoremmalta nyt kolmekymppisenä kuin 25-vuotiaana.
Eli suuri osa rupsahti kaksikymppisyyden aikana hetkellisesti, mutta hyvältä näyttää ympärillä tällä hetkellä. Vanhuudenrupsahtamisesta kellään ei vielä ole tietoakaan, paitsi niillä jotka edelleen ryyppäävät rajusti ja polttavat ketjussa. Suurin osa on jättänyt ne harrastukset minimiin.
No mä olen nyt 25 ja kyllä suurin osa näyttää paremmilta, kuin opiskeluaikoina! heh, hupparit ja kajaalit on saanut jäädä, oma tyyli on löytynyt ja nuoriahan tässä vielä ollaan. :) Monet ylipainoiset on hoikistuneet/alkaneet pitää itsestään huolta. Teinilook on vaihtunut siistimpään ilmeeseen.
Lukion luokkakaverit on suht hehkeitä vielä kaikki, ikää meilä on jo +40, peruskoulun luokkakaverit lähtivät romahtelemaan siinä heti +20 iässä, kun alkoi tuo yh-äitiys ja viina viedä heitä.
Ei ole vielä romahtanut, ollaan n. 35 vuotiaita. Totta kai kaikki on aikuisemman näköisiä, mutta hyvällä tavalla. Kaikki joihin olen törmännyt, ovat varsin tunnistettavia. Luokkatovereihini ei tosin kuulu lösähtäneitä lähiömammoja eikä narkkareita, eli ei ehkä ole kattava otanta suomalaisista.
Jos ajattelen omia vanhempia ja heidän ystäviään, niin n. 55 v. ihmiset alkoivat muuttua.
Samanikäisenä kuin itsekin. En tosin tiedä, minkä ikäisenä, kun en kulje myötäänsä kalenteri kainalossa. Tyhmä kysymys! Ikuista nuoruutta ei ole eikä tule. Kiristykset ja botoxit lakkaavat teilläkin vaikuttamasta aikanaan. Ja sitten se on menoa.
Ilo uutinen kaikille vähän pyöreille: Kun on poskissa vähän pyöreyttä, näyttää nuoremmalta!
Mä olen 32, osa kavereista on vähän lihonut ja lopettanut liikunnan kun on varaa autoon ja aika menee töissä ja kaikessa muussa kuin urheilussa. Kukaan ei ole rupsahtanut. Se, jolla on lapsia, on myös vanhimman näköinen, juonteet silmien ympärillä tuli jo joskus 7 vuotta sitten. Otos on niin pieni ettei osaa muuten sanoa. Itse epäilen näyttäväni täysin ikäisestä. Ne kaksi, jotka polttaa, on muuten laihimpia ja nuorimman näköisiä. Luulis toisin, tupakkaa kulunut kuitenkin jo 16 vuotta!
Ne jotka olen nähnyt, näyttävät yhtä hyviltä. Paitsi minä huonoine halpaineni, läskeineni (olen lihonut 20 kg) ja muutenkin olemuksestani näkyy, että rankka elämä on ollut ja on. En ole käyttänyt päihteitä, mutta muuten on ja on ollut rankkaa.
1. romahdus kun mennään yliopistoon ja muutetaan pois kotoa
2. romahdus kun päästään työelämään
3. romahdus kun perustetaan perhe
Kaikilla ei romahda jokaisessa kohdassa mutta nuo ovat yleisimmät vaaranpaikat.
30 ollaan ja mielestäni kaikki hyvin pitkälti samannäköisiä kuin ysiluokan luokkakuvissa. Posket vaan hitusen kapeammat ja meikki tyylikkäämpi. Sen sijaan ne koulun halutuimmat pissiskaunottaret ovat aika pahasti repsahtaneet, lihoneet, mammaantuneet. Ehkä he olivat aikoinaan niin haluttuja, koska näyttivät naiselta jo silloin kun me muut oltiin vielä tyttösiä, ja ehkä varhaisemman kypsymisen vuoksi myös jotenkin vanhenevat nopeammin. Elintapojen aiheuttamat erot eivät tässä iässä mielestäni vielä näy, itsekin baareileva tupakoitsija eikä ole ryppyjä tullut. Silloin tällöin K20-24-paikkoihin kysytään vielä papereita, mutta tiedä sitten lieneekö kyse vain portsarien yrityksestä olla kohtelias.
Lapsia saaneet rupsahtivat pääosin noin kolmekymppisinä, me lapsettomat vielä hyvännäköisiä nyt nelikymppisenäkin.