munasarjakysta apuaaa!!
eli gynellä löyty minulta toisesta munasarjasta 4cm kysta ja toisesta 3 cm kysta. sanoi olevan vaaraton nesterakkulakysta mutta määräsi kuitenki syöpämarkerit. miksi niin jos einpelkoa syövästä ole? ovatko kystat isot? mitä nyt? kontrolliaika jo kuukauden päästä. kylläpä pelottaa!! nyt ovulaatiosta 12 päivää eli tänään oli ultra.kystatl
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:17"]
Minulla ne ihan vaarattomat munasarjakysta riehaantuivat kasvamaan niin, että toiselle läpimittaa tuli 12 cm ja sitten se puhkesi täyttäen vatsaontelon liimamaisella sisällöllään. Siten minusta tuli lapseton: se kystan sisältö tukki munatorvet. Sillai ihann vaarattomasti ja erittäin lopullisesti.
[/quote]
no tuota sulla varmasti oli jo paljon aiemmin kovia kipuja mitä aplla tuskin on vielä ollut....todella harvoin ne kystat kasvaa tuon kokoisiksi.
[/quote]
Ei ollut. Kystat havaittiin, ultrattiin ja sanottiin, että seuranta riittää. Kipua tuli vasta sitten, kun kysta puhkesi. Se vaaraton.
[/quote]
Tuntuu todella oudolta että jollakulla vois olla täysin kivuton 12cm kysta elimessään!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 19:26"]
Minulla ne ihan vaarattomat munasarjakysta riehaantuivat kasvamaan niin, että toiselle läpimittaa tuli 12 cm ja sitten se puhkesi täyttäen vatsaontelon liimamaisella sisällöllään. Siten minusta tuli lapseton: se kystan sisältö tukki munatorvet. Sillai ihann vaarattomasti ja erittäin lopullisesti.
[/quote]
no tuota sulla varmasti oli jo paljon aiemmin kovia kipuja mitä aplla tuskin on vielä ollut....todella harvoin ne kystat kasvaa tuon kokoisiksi.
[/quote]
Ei ollut. Kystat havaittiin, ultrattiin ja sanottiin, että seuranta riittää. Kipua tuli vasta sitten, kun kysta puhkesi. Se vaaraton.
[/quote]
Ei mullakaan ollut kipua tuosta 12-senttisestä kystasta. Ainut oire oli mahan pullottaminen. Kipu tuli vasta sitten, kun kysta kiertyi ja kasvoi 25-senttiseksi ja meni kuolioon. Sitten olikin kiire leikkaukseen. - 2
niin. minulla on onnekseni lapset jo tehty. että pelko on tosiaan lähinnä siinä syövässä ja kuolemassa. että pienet lapset jää ilman äitiä.
Löytyykö täältä vielä vertaistukea? Olen menossa ylihuomenna 12cm kystan poistoleikkaukseen. Onko muilla, kenellä on ollut niin iso kysta, munasarja tarvinut poistaa? Onko kysta saatu tähystyksessä pois vai onko avoleikattu?
Multa löyty 17 vuotiaana 11cm kysta . Kaikki meni oikein hyvin. Tähystysleikkaus nukutuksessa. Ennen leikkausta sain pameja joten nauroin ennen leikkausta. Munasarjaa ei poistettu.
Kiitos paljon kokemuksen jakamisesta! Miten muilla? Onko munasarja tarvinut poistaa jos on ollut iso kysta?
Mun on nyt pakko vastata tähän, kun niin ikään vertaistukea etsin ja kystasta tässä googlettelin. Olen raskaana 7 kk:lla ja laskettuun aikaan on vielä 3 kk. Minun kystani on 1 kk aikana kasvanut 7 cm ja on nyt 15 cm, kuulemma ihan vaararton nestekysta, mutta kaikkeahan sitä pyörii ihmisen mielessä.. Mä nyt olen niin herkkä luonne, että pelkään kaikenlaista... Torstaina selviää, miten se voidaan poistaa, kun tosiaan tässä raskauden aikana ei varmasti ole niin paljon mahdollisuuksia leikkauksiin sun muuta. Henkisesti rasittavaa aikaa, kun on tosi tukala olo, kun vatsa painaa ja on kokonsa puolesta aika iso viikkoihin nähdä. Kiitos kystan. argh!
[/quote]
[/quote]