Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista arkea nyt elätte?

Vierailija
17.08.2020 |

Mikä on nyt suhtautumisenne koronaan? Elättekö yhtä eristäytyneesti kuin esimerkiksi maaliskuussa vai onko elämä melko tavallista? Tuntuu, että tutut järjestävät illanistujaisia ja kotimaareissuja (joihin minua pyydetään mukaan), mikä, myönnettäköön, hämärtää omaa käsitystäni koronatilanteen vakavuudesta ja luo sosiaalista painetta osallistua. Maskeja ei juuri ole kellään, itse ostin juuri ison pinkan. Mieli ei kuitenkaan tekisi, eli enpä varmaan mene. Haluan käpertyä takaisin omaan pesääni ja tavata vain muutamaa lähintä sukulaista.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käy missään julkisissa sisätiloissa, paitsi lapsi käy koulussa. Siinä altistusta aivan tarpeeksi. Itse olemme etätöissä. Ostokset tilataan kotiin. Jotkin paketit menee postiin, haen ne r-kioskista maski päässä.

Vierailija
42/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti. Käyn tapahtumissa ja kylpylö7ssä, ravintoloissa ja museo7ssa.

Kaupoissa kuten ennenkin. Töissä.

Ja näin elää kaikki, jotka tunnen.

Hyvä tuuri, kun ei ole ketään riskiryhmäläistä tutuissa.

"Riskiryhmäläistä"

On yksi ihan oikea. Käyn hänelle kaupassa joka viikko.

Riskiryhmään kuuluu yllättävän moni ja sinun kaltaiset ihmiset eivät onneksi päätä, ketkä siihen kuuluvat.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh arkeni ei juuri muuttunut keväällä, koska tapaan muutenkin melko harvoin kavereita, eikä töitäni pysty tekemään etänä. Töistä toki oli toimiston väki ja muut jotka voi etänä olla, laitettu etätyöhön että meidän työpaikalle jäävien altistumismahikset pienenis. En myöskään ole kiinnostunut ravintoloista tai terasseilla olosta.

Nyt olen kesälomalla, ja olen monen kesäni tapaan viettänyt sen mökkeillen. Olen nähnyt vain vanhempiani, mummoani (vanhemmat asuvat hänen kanssaan) ja veljeäni tyttöystävineen. Kaupassa pyrin käymään harvoin. 

Viikon päästä on paluu arkeen, se ehkä hiukan jännittää, kun nyt ollut ns. turvassa pikkupaikkakunnalla jossa ei ole uusia koronatapauksia ollut, ja paluu koittaa lähemmäs pk-seutua jossa korona tuntuu riehuvan taas pahemmin kesän tasaisen jakson jälkeen. Kuitenkin aion elää ihan normaalia elämääni, käydä töissä ja kerran pari kuussa nähdä jotakuta kaveria, kuten ennen koronaakin. Työpaikalle on ilmeisesti kaikki jo etätöistä palanneet eli sekin normalistoituu. Missään isommissa tapahtumissa ei ole nyt tarvetta mennä käymään.

Vierailija
44/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Vierailija
45/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riskiryhmäläistä"

Riskiryhmään kuuluu yllättävän moni ja sinun kaltaiset ihmiset eivät onneksi päätä, ketkä siihen kuuluvat.

ohis

Yllättävän harva kuuluu.

Vierailija
46/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen asti elettiin melko normaalisti. Mun normaaliin ei ole aiemminkaan kuulunut laivaristeilyt, massatapahtumat, yökerhot yms. Tästä päivästä lähtien alkoi vielä kevättäkin tiukempi linja eli nyt ei varota vain koronavirusta vaan kaikkia muitakin viruksia nuoren tulevien yo-kirjoitusten vuoksi. Niihin kun ei pääse, jos on vähänkään yskää tms. Kesän aikana hoidin kaikki tarvittavat asiat niin, että nyt ei tarvitse pariin kuukauteen asioida kodin ulkopuolella. Minä teen etätöitä ja abi lukee yo-kirjoituksiin. 

Vierailija
47/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiliseen asti elettiin melko normaalisti. Mun normaaliin ei ole aiemminkaan kuulunut laivaristeilyt, massatapahtumat, yökerhot yms. Tästä päivästä lähtien alkoi vielä kevättäkin tiukempi linja eli nyt ei varota vain koronavirusta vaan kaikkia muitakin viruksia nuoren tulevien yo-kirjoitusten vuoksi. Niihin kun ei pääse, jos on vähänkään yskää tms. Kesän aikana hoidin kaikki tarvittavat asiat niin, että nyt ei tarvitse pariin kuukauteen asioida kodin ulkopuolella. Minä teen etätöitä ja abi lukee yo-kirjoituksiin. 

wow, tsemppiä abille! on tosiaan tiukka paikka jos hän sairastuisi kirjoitusten aikaan. ihmiset elää kyllä niin monenlaisissa tilanteissa.

jotakuta, jolla on esim syöpä ja tottunut aiemminkin varomaan kontakteja, tällainen keskustelu ja pähkäily varmaan turhauttaa, kun on niin itsestäänselvää ettei haluta ottaa riskiä sairastumisesta ja mietitään että meniskö baariin vai ei. tsempit kaikille ja toivottavasti jokainen miettisi hieman itseäkin pidemmälle :)

Vierailija
48/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalisti on eletty toukokuun puolesta välistä lähtien, jolloin lapset palasivat lähikouluun ja itselle tuli määräys etätöistä toimistoon. Ollaan kotona viihtyvää sorttia, eikä harrasteta mitään ryhmäjuttuja. Loma-aikaan käytiin Riikan risteilyllä ja yhdellä reissulla kotimaassa. Molemmissa olo oli hyvin turvallinen, ja pystyimme pitämään turvavälit hyvin. Perhejuhliin ollaan osallistuttu, pari kertaa olen käynyt terassilla ja yhdessä isommassa urheilutapahtumassa. Lounasravintoloissa ihan normaalisti ja loma-aikaan myös muissa ruokaravintolassa.

Olemme olleet terveinä maaliskuun alusta saakka. Kaupassa käyn pari kertaa viikossa.

Vierailija
49/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomautettu, muuten eletään normaalisti. Lapset koulussa/päiväkodissa, puoliso töissä. Siis sukulaisia ja kavereita nähdään normaalisti, käydään/on käyty sukujuhlissa, ravintoissa ja kahviloissa kuten ennenkin eli silloin tällöin, uimassa, harrastuksissa, illanistujaisissa jne. Korona ei tällä hetkellä vaikuta muuhun kuin omaan työllisyystilanteeseen.

Vierailija
50/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Riskiryhmäläistä"

ohis

Yllättävän harva kuuluu.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
51/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helpompaa vältellä niitä riskiryhmäläisiä tuttuja kuin kaikkia muita ihmisiä. 

Jep. Ja samalla pitää huoli, että pysyvät kotonaan, kun monet ajattelevat samoin kuin sinä, ettei tarvitse välittää,  ja tauti vain jatkaa leviämistään.

Miksi pitäisin huolta muiden aikuisten kotonapysymisedtä.

Vaikka siksi, että välittäisit muistakin kuin itsestäsi. Mutta se jos mikä on tullut tämän koronan aikana selväksi, että tässä maassa on todella paljon heitä, jotka valitetattavasti ajattelevat noin.

Minä ajattelen aina niin, että aikuisten ihmisten asioihin ei ole järkeä puuttua. Jokainen tekee itse omat valintansa.

Miten minä voisin estää jotakuta menemästä pois omasta kodistaan. Ja miksi minä sitä yrittäisinkään.

Tämä korona-aika on saanut näkemään natsistisia toiveita monissa ihmisissä.

Ei tarvitsekaan. Koita kuitenkin välttää niitä massatapahtumia, niin saamme jatkossakin itse valita missä kuljemme .

Miksi koittaisin. Käyn tapahtumissa niin kauan kuin niitä on.

Eli toivot siis, ettemme pääse tästä epidemiasta koskaan eroon. t. eri kirjoittaja

Vierailija
52/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen pitää nyt syksyllä valmistujaisjuhlat kun ei keväällä voinut. Vähän mietityttää mennäkkkö vai ei. En tiedä paljonko on vieraita edes kutsuttu.

Vierailija
53/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, joten siitä ei tule kontakteja - en myöskään opiskele. Perhettä tai kumppania ei ole, joten yksin vietän suurimman osan ajastani. Kaveripiiriä (noin 10 henkilöä) tapaan vain ulkona, joten en pidä riskiä suurena - keväällä en tavannut ketään, joten tässä on pieni muutos. Olen käynyt ulkona muutaman kerran katsomassa urheilua, mutta siellä on voinut noudattaa turvavälejä. Pian alkaisivat sisäharrastukset, joissa kontakteja tulisi lisää ja näiden suhteen katselen alueen tartuntamääriä. Jos tulee suurta nousua niin en mene, mutta nykyisellä tahdilla luultavasti menen.

Vierailija
54/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kotosalla että koronat laantuis. Ulkona käyn vaan pakollisilla menoilla, kuten ostoksilla.

55/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normieloa on vietetty. Loma mökillä, muuten ihan tavallisesti julkisilla töihin, lounas ravintolassa, pari kertaa viikossa kaupassa. Tavattu ystäviä ja sukulaisia. Käyty museoissa, näyttelyissä, kahviloissa.

Vierailija
56/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikesällä oltiin niin rohkeita että tehtiin pieni viikonloppuloma kotimaassa, ja osallistuin pieniin perhejuhliin, mutta nyt taas ei uskalla mennä mihinkään muualle kuin töihin ja kauppaan. Toki meillä ei ole tällä alueella ollut kuin hyvin vähän tartuntoja koko aikana, viimeksi yksi heinäkuun 20. päivä, mutta kylläpä se varmasti tännekin saadaan tuotua kun matkaillaan siellä ja täällä, vähintään Helsingistä pitää käydä tauti hakemassa.

Pitää kyllä myöntää ettei meidän perhe muutenkaan niin kovasti liiku, ulkomaanmatka meiltä peruuntui, niitä ei tehdä kuin tosi harvoin joten se harmittaa.

Vierailija
57/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lipsunut ihan kamalasti. Kaverit järkkäilevät juhlia ja baari-iltoja ja olen osallistunut niihin ja morkkistellut seuraavat päivät. Nyt kyllä skarppaan.

Etänä olen ollut maaliskuusta lähtien, en käytä julkisia ja olen käynyt pari kertaa ravintolassa ja museossa. Ystäviä näen lenkillä ja joskus kotona, vanhempiani ja sisaruksiani kotona. Elän tosi siististi sunnuntaista perjantaihin, lauantaina sitten mokaan.

58/62 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja ruokakaupassa. Ruokakaupassa kerran viikossa, joskus kahdesti. Harrastukseni olivat jo ennen koronaa lenkkeilyä ym. yksinäistä, joten siihen se ei ole vaikuttanut. En ole nyt kesällä käynyt missään tapahtumissa enkä matkaillut kotimaassa. Kirjastossakaan en ole käynyt niiden avautumisen jälkeen, koska minulla on iso pino omia kirjoja luettavana tällä hetkellä. Kahviloissa ja ravintoloissa en käy muutenkaan, mutta olen hakenut Mäkkäristä ja pizzeriasta kotiin. Olen itse riskiryhmää ja olen tavannut lapsuudenperhettäni ja muita läheisiä jonkun verran. Julkisilla en matkusta muutenkaan.

Olen jättänyt väliin paikallisia kesätapahtumia, joissa käyn kesäisin. Eniten harmittaa, jos jokasyksyinen kirjamessuperinteeni jää väliin tänä vuonna. Se on niin suuri tapahtuma, että vähän kyllä pelottaisi lähteä.

Vierailija
59/62 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää terassille/ravintoloihin ja pyrin välttämään julkista liikennettä. kauppakassipalvelu takaisin käyttöön, kesän ajan se oli tauolla. Taitaa tulla peruttua syksyn sukukokoontumiset ja muut illanistujaiset, mutta puolisoni lisäksi ajattelin tavata omaa perhettä ja ihan paria lähintä ystävää. Isovanhempia tapaan myös, mutta varmaankin ulkona talkoon merkeissä ym. turvavälit huomioiden. Opinnot tapahtuu pääosin etänä, saas nähdä onko opinahjolla maskisuositusta läsnäolokursseilla.

Vierailija
60/62 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

luvut nousee, sitä mukaa tulen varmaan varovaisemmaksiö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän