En jaksa enää käyttää FB:tä, onko pakko?
Olen ihan lopen kyllästynyt päivittelemään jotain "tänään meillä syötiin kantarellikeittoa, tältä näytti, kyllä maistui", "katokato kuvaa, täällä oltiin viikonloppu miehen kanssa ihanaa" ja "pusipusi ihqut ystävät, oli ihana kahvitella, ootte parhaita" ja "juoksin just 100 km ei tunnu misään, vähän kolottelee"! -juttuja.
Olen kyllästynyt lukemaan ihmisten elämän tapahtumista - ei ole mitään uutta juteltavaa sitten, kun tavataan.
Olen kyllästynyt niihin, jotka päivittää päivän kaikki koirankusetukset ja lasten harrastuksiinviemiset. Niihin, jotka pätee kakaroidensa urheilutuloksilla. Niihin, jotka pätee kulutustottumuksillaan. Niihin, jotka pätee sillä kuinka aktiivista elämää vietänkään. Niihin, jotka päivittää vain, jos ne on ullkomailla, juosseet juuri maratonin tai saaneet noobelin. Niihin, jotka itkee elämän murjomisia. Niihin, jotka raportoi koko ajan koiran, kissan tai raskaaksitulon yrityksiä.
En halua enää kuuluttaa kaikille tutuille, mitä teen, miksi ja koska. En halua vastata heidän kommentteihinsa. En halua kertoa olleeni maailman ihanimmassa paikassa ja sitten heti tulee vaatimus - missä kuva. En halua peukuttaa, en kommentoida muita.
En halua enää lukea FBssa olevia mainoksia.
Koko kesässä en ole käyttänyt FBia. Nyt alkaa ystäviltä tulla sähköpostia ja tekstiviestiä, että missä oot, mikset enää käy FBssa. Yksi kaveri ilmoitti, kun juteltiin kasvotusten, että ei enää pidä mua kovin läheisenä kaverina, koska ei enää saa lukea päiväni tai edes viikkoni tapahtumista. Tuntuu kuulemma siltä, että meiltä on yhteys katkennut, kun ei ole ajan tasalla.
Joopa. Eli jos yrittää hylätä FBkin, en enää ole läheinen ystävä?
Yksi ihminen sanoi, kun tästä juteltiin, että tulevat työnantajat ei ehkä pidä mua kovin potentiaalisena hakijana, jos mulla ei ole aktiivinen FB-profiili. Mitä täh?
Kommentit (9)
Tee niinkuin hyvältä tuntuu! Todelliset ystävät jäävät elämääsi ja pitävät yhteyttä.
No, kaksi kaikkein parasta ystävääni ei kyllä edes ole koko facebookissa ollut koskaan.
Jännä juttu, kun viime viikonloppuna yksi tuttavapariskuntamme kävi meillä kylässä. Siinä sitten juteltiin kesän kuulumisia. Me oltiin lomalla/kesän mittaan tehty ulkomaanmatka, oltu mökillä, minä käynyt parilla festareilla (siis klassisen musiikin), vietetty viikonloppu Bengtskärissä ystävien kanssa ja tehty puoli pihaa uusiksi.
Tämä tuttavapariskunnan nainen sanoi jossain vaiheessa, että on ihan yllättynyt, kun meille tapahtunut niin paljon. Ja uusi terassikin ja kaikkea. Että hän on luullut, että meillä (tai mulla) menee huonosti ja ei olle tehty mitään/oltu missään, kun en ole mitään FBiin päivittänyt.
Eli näinkö siinä sitten käy. Jos en kerro jostain asiasta FBssa, niin se on yhtä kuin mulle ei tapahdu mitään. Asiat tulee todellisiksi vasta, kun niistä on FB-päivitys?
Outoa porukkaa! Vaikea kuvitella, että joku tekee Facebookin perusteella jotain päätelmiä toisen elämästä. Ja vielä on niin hölömö että kertoo tuolla tavalla arvelleensa ettei teille kuulu mitään... Todella ihmeellistä!
Ja ei ole pakko Facebookissa olla eikä raportoida siellä kaikkea. Itse kirjoitan lähinnä jotain hetken mieleenjuolahduksia - no kyllä nekin varmaan jotakuta ärsyttävät.
ei helevetti... ei siellä ole pakko olla, ei tosiaankaan. siitä vain profiili kiinni ja homma on selvä. eikö ap:n elämä ole riittävän monimutkaista kun pitää keksimällä keksiä teko-ongelmia??
Mua taas rasittaa, kun aina joku haluaa alkaa chattailla fb:ssa. Joskus sitä ei vaan jaksaisi, tai edes ehdi, enkä viitsi enää nykyisin pitää keskustelua päällä ollenkaan. Sitten saa viestejä, että haloo, missä olet...". Ehkä olen sitten vähän epäsosiaalinen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 17:39"]
Outoa porukkaa! Vaikea kuvitella, että joku tekee Facebookin perusteella jotain päätelmiä toisen elämästä. Ja vielä on niin hölömö että kertoo tuolla tavalla arvelleensa ettei teille kuulu mitään... Todella ihmeellistä!
Ja ei ole pakko Facebookissa olla eikä raportoida siellä kaikkea. Itse kirjoitan lähinnä jotain hetken mieleenjuolahduksia - no kyllä nekin varmaan jotakuta ärsyttävät.
[/quote]
No, hän on aika suorasukainen täti.
No teitä sentään joku kaipaa kun kyselevät.
Siis nyt en usko vai olenko pudonnut ""kehityksen"" kelkasta lopullisesti?
"Tulevat työnantajat ei ehkä pidä mua kovin potentiaalisena hakijana, jos mulla ei ole aktiivinen FB-profiili."
Onko tämä todella jo näin?
Oikeasti läheiset ystävät huomaa vasta sitten, kun ei ole enää facebookissa.