Unelmien häät peruuntuivat korona-altistuksen takia
” Meillä oli käsidesit pöydissä ja herkkubuffetin ympärillä sekä väljät istumajärjestykset ja kaikki mahdolliset mietittynä. Olimme suunnitelleet ihan kaikki varotoimet kuntoon.”
Näyttääkö tuo kuva noista pöydistä siltä, että turvavälit olivat kunnossa? Käsidesi tietysti Suomessa pelastaa jokaisen tilaisuuden desinfioimalla ilmeisesti hengitysilmankin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006604008.html
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lapsianikin kehottanut jopa hakeutumaan paikkoihin jossa korona leviää. Luonnollinen sairaus ei ketään pahenna, tulee jos on tullakseen eikä siinä ole häviäjiä.
trollihan tämä on, vastaan silti, kun näin tyhmiäkin on. Koronassapa ei ole mitään luonnollista. Täysin tekemällä tehty virus, sen takia ihan hiton vaarallinen.
Kannattaa kuitenkin muistaa että ihminen on osa luontoa ja näin ollen ihmisen tuotokset ovat myös luonnollisia. Syy ja seuraus on sitten ihan oma pohdintansa. Itse en toki veisi lapsiani lähellekkään koronaa, pahimmassa tapauksessa siihen voi todellakin menettää perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin jos on jo kaksi lasta tehtykin, niin ei siinä nyt ole tarvetta millekään isoille häille enää, etenkään tällaisina aikoina. Suhteen voi virallistaa maistraatissa kahdestaan.
Minäkin ihmettelen, että mikä ihmeen pakottava tarve on ollut järjestää yli 100 hengen jäät tällaisena aikana? Vieraiden joukossa varmasti perussairaita ja vanhempia sukulaisia tms. riskiryhmää.
Varmaan noita juhlia oli suunniteltu jo vuosi. Ei vuosi sitten kuviteltu, että tälläistä tulee. Ja sen lisäksi onhan uutiset jne. jatkuvsti höpötellyt siitä, ettei korona ole paha Suomessa ja kaikki on ok.
Häitään moni suunnittelee pitkään, mutta harvoin mitään tarvii maksaa ennen paria kuukautta häitä. Ehkä häätilan varaus yms. "pientä".
Korona on ollut alkuvuodesta tiedossa. Maaliskuun 12 päivä tuli ensimmäiset ohjeet, miten toimitaan erityistilanteessa. Silti nämä ovat vaan jatkaneet suunnitteluaan ja korona porskuttaa.
Kyllähän tässä suunnitelmassa on edetty täysin omaa tyhmyyttään. Ja tyhmyys tunnetusti maksaa.
Itse olisin ilmoittanut , että se lääkäri jona määräsi tämän karanteenin maksaa omasta pussista ja sairaanhoitajalle olisin haistatellut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti suurin kuluerä on morsiuspuku, sormukset, ruokailu ja bändi. Tässä tapauksessa pitopalvelu, sianteurastaja ja bändi eivät laskuttaneet mitään. Hääpuku ja sormukset jäävät odottamaan tulevia häitä. Eli mihin meni ne hukatut tonnit??
Hääpaikan vuokra, kutsut, kampaaja, meikki ja koristeet. Häissä todennäköisesti oli myös järjestetty muutakin syötävää ja juotavaa kuin se sika. Pitopalvelun laskuhan ei välttämättä sisällä ruokia vaan pelkän tarjoilutyön.
Ai jaa? Kuka ottaa pitopalvelun pelkästään tarjoilemaan? Mistä ne ruuat sitten tulee???
Ei kai tämä vielä kerinnyt kampaajalla tai meikkaajalla käymään? Koristeet voi jättää odottamaan korvaavia häitä, eikä tuollainen joku seurojen talo tonneja maksa.
Me tehtiin itse ruuat, kun kummaltakin puolelta kokkia, leipuria ja kondiittoria löytyy. Tarjoilijat taas haluttiin pitopalvelusta, kun haluttiin suku ja työkaverit juhliin.
Yleensä kampaajalla ja meikkaajallakin käydään ennen häitä harjoituskampaus ja meikkitekemessä, vähintään. Ellei sitten värjäyksiäkin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin jos on jo kaksi lasta tehtykin, niin ei siinä nyt ole tarvetta millekään isoille häille enää, etenkään tällaisina aikoina. Suhteen voi virallistaa maistraatissa kahdestaan.
Minäkin ihmettelen, että mikä ihmeen pakottava tarve on ollut järjestää yli 100 hengen jäät tällaisena aikana? Vieraiden joukossa varmasti perussairaita ja vanhempia sukulaisia tms. riskiryhmää.
Varmaan noita juhlia oli suunniteltu jo vuosi. Ei vuosi sitten kuviteltu, että tälläistä tulee. Ja sen lisäksi onhan uutiset jne. jatkuvsti höpötellyt siitä, ettei korona ole paha Suomessa ja kaikki on ok.
Häitään moni suunnittelee pitkään, mutta harvoin mitään tarvii maksaa ennen paria kuukautta häitä. Ehkä häätilan varaus yms. "pientä".
Korona on ollut alkuvuodesta tiedossa. Maaliskuun 12 päivä tuli ensimmäiset ohjeet, miten toimitaan erityistilanteessa. Silti nämä ovat vaan jatkaneet suunnitteluaan ja korona porskuttaa.
Kyllähän tässä suunnitelmassa on edetty täysin omaa tyhmyyttään. Ja tyhmyys tunnetusti maksaa.
Lukematta koko ketjua Tämä. Hääparilla olisi maaliskuussa ollut yli 2 kuukautta aikaa häihin ja olisi voinut tehdä lykkäyksen. Naimisiin olisi toki päässyt ilman juhlaakin jos siihen oli tarve ja juhlien järjestäminen sitten vaikka ensi vuonna, mutta prinsessahääkultti elää vaan edelleen...
Perheenäidistä ei mitenkään saa prinsessaa, niin se vain on. Jos kerran näilläkin on jo perhe perustettuna ja yhteinen koti ja elämä, miksi ihmeessä pitää järjestää vanhan ajan hääjuhla? En kerta kaikkiaan tajua. Nytkö vasta keksivät, että ovat valmiit sitoutumaan toisiinsa, kun pari lasta on jo yhdessä tehty?
Maistraatissa saa ilman isompia riskejä suhteen virallistettua. Tosin avoparien asema on jo aika hyvin muutenkin säädetty näissä tapauksissa että on yhteisiä lapsia.
Oma vika, ei auta itkeä lehdessä omaa tyhmyyttään. Kukaan fiksu ei organisoi häitä korona-aikaan.
Koko korona on yksi iso kusetus. Ulkomailta kun juuri saavuin kotia, niin pakottivat testeihin. Häpeällistä. Positiivinen tulos tuli, mutta koska minkäänlaisia oireita ei minulla ole, jatkan kokin töitäni normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko korona on yksi iso kusetus. Ulkomailta kun juuri saavuin kotia, niin pakottivat testeihin. Häpeällistä. Positiivinen tulos tuli, mutta koska minkäänlaisia oireita ei minulla ole, jatkan kokin töitäni normaaliin tapaan.
Ihan oikein toimit! Ei tälläisellä koronamutuilulla minua kotona pidetä, ehei todellakaan. Kansaa kohdellaan kuin pikkulapsia, minähän en sorron alle taitu.
No saivatpahan lihamakaroonilaatikkoa kunnolla pakkaseen.
Se pitää tämä naisen puolustukseksi sanoa, että eivät kai itse ottaneet yhteyttä lehteen. Joku häihin kutsuttu mieshenkilö kirjoittani ensin tapauksesta SK:n yleisönosastolle, ja veikkaan että toimittajat haistoivat siinä juttuvinkin.
Joha on sekaisin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein toimit! Ei tälläisellä koronamutuilulla minua kotona pidetä, ehei todellakaan. Kansaa kohdellaan kuin pikkulapsia, minähän en sorron alle taitu.
Kiitos ymmärryksestä! Jos joskus satut ravintolaamme, niin talo tarjoaa. Tunnistan kyllä aatteen miehet vaikka unissani!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et enää kommentoi kirjautuneena, on paljon hankalampi löytää näitä tuotoksiasi. Tai no, tyyli on taattua. Kiva, että anonyyminä kuitenkin uskallat myöntää reilusti olevasi kokki. Hyriasta?
Korona on monille ahdistusta aiheuttava asia. Joskus se ahdistus purkautuu provosoivana kirjoitteluna nettipalstoille. Lähetän sinulle myötätuntoa telepaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et enää kommentoi kirjautuneena, on paljon hankalampi löytää näitä tuotoksiasi. Tai no, tyyli on taattua. Kiva, että anonyyminä kuitenkin uskallat myöntää reilusti olevasi kokki. Hyriasta?
Korona on monille ahdistusta aiheuttava asia. Joskus se ahdistus purkautuu provosoivana kirjoitteluna nettipalstoille. Lähetän sinulle myötätuntoa telepaattisesti.
Älä huoli, ei tuo peikko varmasti ole minkään valtakunnan kokki. Kunhan tykkää leikkiä kovista netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ei tuo peikko varmasti ole minkään valtakunnan kokki. Kunhan tykkää leikkiä kovista netissä.
Juu, ei ole töissä ravintolassa tai missään. Suurtalouskokki taitaa olla. Jos sai opinnot valmiiksi likaisesta työtakista saamiensa moitteiden aiheuttamasta henkisestä romahduksesta huolimatta. Nimimerkillähän hän on milloin mikäkin ura_ohjus toimitus_johtaja miehenveljensedänappiukonadoptiovaimon perhe_yrityksessä. Siellä vastailee sähkö_posteihin ja mapittaa.
Missä todellisuudessa nuo häiden järjestäjät oikein elivät? "Käsidesiä on joka pöydän nurkalla ja turvaväleistä on huolehdittu", vaikka kattaus näyttää yhtä tiiviiltä kuin normaaliaikoina. Oikeastiko he luulivat, että korona on vaan joku uhka, kuten säätiedotuksen lupaama myrsky, että ei sitä oikeasti ole, ja jollakin silmänlumeella vaan hämätään viranomaisohjeita? Onneksi selvisivät säikähdyksellä ja vain rahan menolla, kun tarjolla oli todellinen vaaratilanne kaikille osallistujille, he itse mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei riitä nyt ymmärrystä yhdellekään parille, joka haluaa pitää kynsin ja hampain kiinni tärkeästä päivästään korona-aikana.
On todella iso riski, että esim. 60-80 henkilön häissä jollakulla on tartunta, vaikka sitten oireettomana.
Ja kyllä ketuttaisi, jos tuollaiset juhlat pidettäisiin ja kaveri vannoisi, että turvallisuus on otettu huomioon. Siellä sitten hääpaikalla selviäisi, että istutaan kuin sillit suolassa.
Ystäväni meni naimisiin hiljattain ja piti hääjuhlan. Kuulemma halusivat pitää sen kaikille, kun korona aika on ollut niin ankeaa ja halusivat ilahduttaa ihmisiä jollain.
Onneksi oli sen verran fiksu ystävä ettei pahastunut, kun sanoin, etten riskiryhmäläisenä lähde nyt minnekään kokoontumisiin, vaikka olisi vain 20 henkilöä paikalla. Turvavälit eivät hirveästi auta, jos samaa ilmaa hengitellään (ilman maskeja) tuntikausia.
Tärkeä asia:
ihmisten henki ja terveys
Ei-tärkeä asia:
unelmien häät
Ja minä tässä pohdiskelen, pitäisikö sittenkin perua viikonlopun pienet juhlat (alle 10 hlöä eivätkä kaikki ole tulossa yhtä aikaa). Ulkona olisi tarkoitus olla, mutta lupailee sateita..
Niin siihen nähden tuntuu hurjalta tällaiset isot häät tällaisena aikana. Onneksi puhelu tuli ennen juhlia, aikamoinen läheltäpiti-tilanne!
Vielä ehtisi kuitenkin häämatkalle Skopjeen, kun lennot lopetetaan vasta ensi viikolla. Kipi kipi! (=sarkasmia)