Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankkiudutte vanhoista/turhista kirjoista eroon?

Vierailija
22.08.2013 |

Kirjahylly on nyt täynnä kirjoja, joita en koe tarpeelliseksi omistaa. Lähes kaikki ovat pokkareita (proosaa ja ns. populaaritiedettä),  erittäin hyväkuntoisia, vain kerran luettuja. Iältään 1 - 15 vuotta. Suomen- ja englanninkielisiä.

Miten näistä kannattaisi hankkiutu eroon fiksusti ja muille ihmisille iloa tuottaen? Joskus olen myynyt kirpparilla, mutta seuraavaan myyntireissua ei ole nyt tiedossa. Kannattaako tarjota SPR:n Kontille tai Fidalle? Käsittääkseni antikvariaatit eivät osta pokkareita?

Onko kenelläkään kokemusta riisutusta bookcrossingista, eli jos vain jättäisi kirjoja julkisille paikoille?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidalle vain. 

Vierailija
2/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kirjastossa on sellainen laatikko, johon voi viedä kirjoja, muut saa sitten sieltä ilmaiseksi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston bookcrossing-piste on kiva. Kirjat oikeasti kiertävät, ei ole vain kaatopaikka. Joskus tekee oikein löytöjäkin sieltä.

Vierailija
4/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kirjastoissa on aulassa tällaisia kirjoja varten hylly, johon voit jättää ylimääräiset kirjasi. Harmi vaan, että samalla tulee otettua saman verran lisää kotiin kannettavaksi...

Vierailija
5/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliseen kierrätyskeskukseen olen vienyt kaikki turhat tavarat mm. kirjat.

Vierailija
6/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Pitää selvittää, onko lähikirjasto(i)ssa tuollaista ota tai jätä -pistettä. Ja kyllä näistä Fidalle ja kierrätyskeskukseenkin riittää.

Vierailija
7/7 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 14:16"]

Kirjahylly on nyt täynnä kirjoja, joita en koe tarpeelliseksi omistaa. Lähes kaikki ovat pokkareita (proosaa ja ns. populaaritiedettä),  erittäin hyväkuntoisia, vain kerran luettuja. Iältään 1 - 15 vuotta. Suomen- ja englanninkielisiä.

Miten näistä kannattaisi hankkiutu eroon fiksusti ja muille ihmisille iloa tuottaen? Joskus olen myynyt kirpparilla, mutta seuraavaan myyntireissua ei ole nyt tiedossa. Kannattaako tarjota SPR:n Kontille tai Fidalle? Käsittääkseni antikvariaatit eivät osta pokkareita?

Onko kenelläkään kokemusta riisutusta bookcrossingista, eli jos vain jättäisi kirjoja julkisille paikoille?

[/quote]

Minä olen toimittanut kirjojani sairaalaan. Ihmiset tylsistyvät siellä. Puhun omakohtaisesta kokemuksestani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän