Ajatteletko/pelkäätkö kuolemaa?
Itse pelkään joutuvani helvettiin.
Yksin tänne tullaan, mutta vastassa on joukko, eikä sitä muista jälkeenpäin.
Jospa kuolema olisi samanlainen..
Kommentit (5)
En ajattele. Kuolema tulee kumminkin joskus, tavalla tai toisella. Mieluiten keskityn elämiseen ja siitä nauttimiseen, jokainen päivä kun voi olla se viimeinen. :)
Ajattelen. En pelkää, mutta kivuilta haluan välttyä.
En pelkää kuolemaa. Toivon saavani kuolla mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.
En tiedä, mitä on kuoleman jälkeen. Mutta ei sekään pelota.
Muistan joskus teini-iässä ihmetelleeni kun tuttavani äitinsä kuoleman jälkeen surussaan uhosi ettei tahtoisi elää päivääkään yli 50-vuotiaaksi. Nyt nelikymmpisenä hän on niitä jotka tuntuvat tavallaan tavoittelevan kuolemattomuutta ja taistelevan luonnon lakeja vastaan.
Itse en taas ole ikinä rimpuillut kuolevaisuuteni kanssa enkä edes tavoitellut kuolemaa. Se vaan on aina tuntunut luonnolliselta osalta elämää. Se tulee sitten kun sen aika on.
Toisinaan ajattelen siltä kantilta, että toivottavasti en kuole vielä pitkään aikaan, kun lapset ovat pieniä. Haluan nähdä heidät aikuisina. Tai että saan sitten kuolla hissukseen, että lapset ja mies ehtivät tehdä surutyönsä siinä mun sairastaessa.
Kuoleman jälkeiseen elämään en taida uskoa. Etenkään tuohon taivas ja helvetti touhuun.
En pelkää kuolemaa enää, kun olen katsellut dokumentteja sielunvaelluksesta.
Uskon, että Jumala on armollinen meille syntisille.