Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen alue Kivenlahti on?

Vierailija
21.08.2013 |

Hei,

olemme muuttamassa muualta Suomesta pk-seudulle ja katselin omistusasuntoja Kivenlahdesta. Millaista aluetta asua lapsiperheenä? Onko kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä Meri-Kivenlahdessa että Maininkitiellä. Ihanat käveltmahdollisuudet ja hoidetut suojaisat pihat! Palveluita todella runsaasti. Kaupat, eläinläkäri, hammaslääkäri,lukuisat kampaamot,kauneushoitola,jopa suolahuone! Einomaiset liikenneyhteydet + tuleva metro. Kivenlahdessa on oma terveyskeskus ja kirjasto. Ala-Kivenlahti on aivan yleellinen paikka asua. Kun kävelet rantaviiva pitkin, ymmärrät mitä tarkoitan. Onnea uuteen kotiin!! T. Tanja

Öö, terveyskeskus on kyllä Espoonlahdessa. Kivenlahden kirjasto suljettiin kesällä homeongelman vuoksi, ja se on yhä suljettuna. Eläinlääkäri on siirtynyt muualle aikoja sitten. Mutta ostarin liepeillä on kuusi kaljakuppilaa, jotka tarjoavat toimintaa viikon jokaisena päivänä.

Tervetuloa!

Vierailija
22/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

olemme muuttamassa muualta Suomesta pk-seudulle ja katselin omistusasuntoja Kivenlahdesta. Millaista aluetta asua lapsiperheenä? Onko kokemuksia?

Kivenlahti...siellä on asunut Karpela, Niinistö, salovaara ja monta muuta.

200 metriä sivuun ja olet maahanmuuttajien keskellä. Käy perjantai-iltana ala-Kivenlahden ostarilla, niin näet itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

200 metriä sivuun ja olet maahanmuuttajien keskellä. Käy perjantai-iltana ala-Kivenlahden ostarilla, niin näet itse.

Meininki on kuin jostain kaurismäen elokuvasta.

Vierailija
24/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenrannalta katsottuna alue näyttää muuten tosi kivalta iltavalaistuksessa.

Vierailija
25/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Näin! Merenrannassa on kalliita asuntoja, mutta jaksaa ne kännikkäät ikävä kyllä sinnekin kävellä örveltämään. 10 sitten täällä oli kuulemma viihtyisää. Ei ole enää.

Vierailija
26/33 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä Meri-Kivenlahdessa että Maininkitiellä. Ihanat käveltmahdollisuudet ja hoidetut suojaisat pihat! Palveluita todella runsaasti. Kaupat, eläinläkäri, hammaslääkäri,lukuisat kampaamot,kauneushoitola,jopa suolahuone! Einomaiset liikenneyhteydet + tuleva metro. Kivenlahdessa on oma terveyskeskus ja kirjasto. Ala-Kivenlahti on aivan yleellinen paikka asua. Kun kävelet rantaviiva pitkin, ymmärrät mitä tarkoitan. Onnea uuteen kotiin!! T. Tanja

Tanja puhuu kuin epätoivoinen kiinteistönvälittäjä. Mikä hän luultavasti onkin. Ala-Kivenlahti ostareineen on ankea ja nykyään erittäin levoton.

Vierailija
27/33 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
28/33 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivenlahdessa ei ole 6 baaria, vaan 4. Itse muutin maalta vajaa vuosi sitten Kivenlahteen ja olen viihtynyt. Ostarilla on välillä porukkaa, mutta ei niistäkään mitään ongelmaa ole. Baareissa näyttää porukkaa viikollakin olevan, mutta ei ole ollut häiriöksi. Mielestäni Kivenlahdessa on ollut todella mukava ja rauhallinen asua. Ja Kivenlahdessa on kyllä oma terveyskeskus. Toinen on sitten Espoonlahdessa.

Vierailija
29/33 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Didiiii kirjoitti:

Kivenlahdessa ei ole 6 baaria, vaan 4. Itse muutin maalta vajaa vuosi sitten Kivenlahteen ja olen viihtynyt. Ostarilla on välillä porukkaa, mutta ei niistäkään mitään ongelmaa ole. Baareissa näyttää porukkaa viikollakin olevan, mutta ei ole ollut häiriöksi. Mielestäni Kivenlahdessa on ollut todella mukava ja rauhallinen asua. Ja Kivenlahdessa on kyllä oma terveyskeskus. Toinen on sitten Espoonlahdessa.

Mitä? Ostarin baarikadulla on neljä baaria ja ylä-Kivenlahdessa vierekkäin kaksi, ja siitä vielä Eteenpäin jatkaessa kuudes.

Asun juurikin Maininkitien "slummissa", meluisia lapsiperhenaapureita lukuunottamatta en pidä kovin levottomana.

Kivenlahdessa on todella tiivis yhteishenki ja paljon ihmisiä, jotka ovat asuneet siellä ikänsä.

Pari on suositellut Soukkaa, mutta kukaan paikallinen ei todellakaan suosittele :D Levoton ja nuhjuinen paikka.

Vierailija
30/33 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurinlahti on mukavaa, lapsiperheystävällistä aluetta. Kivenlahden ostarin seudusta en tykkää mutta on niitä huonompiakin alueita olemassa.

Vierailija
31/33 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivenlahden parhaita puolia oli sujuva liikenne.

Ei ole enää. Kiitos, metro!👍

Vierailija
32/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up taas.

Vierailija
33/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Espoonlahdessa ja haen pakettejani Ala-Kivenlahdesta, koska Pikkulaivassa ei ole postia. Ei se nyt ihan kauhealta seudulta vaikuta. Joitain juoppoja näkyy torilla, mutta ei vaikuta mitenkään vaaralliselta.

Paljon pikkuliikkeitä. Kahvi-Kaisassa käyn joskus, kun siellä on myyjäiset ja leipomuksia.

Lisäksi käyn kävelyllä ranta-alueella. Amfien rantaseutu on nättiä. Kahdella rannalla on kuntolaitteita, joita käytän välillä. Lähellä on siis kaksi uimarantaa koppeineen. Toisella lisäksi joku kahvila tms. Toisen lähellä on paljon metsää, jossa kuljeskella.