Lääkärin teksteistä: "PERUSLIHAVA"
Olen lääkärini tekstin mukaan peruslihava nainen. Voiko joku kertoa tälle taliaivolle, mitä ihmettä tarkoittaa peruslihava! Luoja sentään, mitä paskaa. Ylipainoinen kyllä olen, mutten mielestäni lihava.
Kommentit (49)
Läski mikä läski. Palaa todellisuuteen ja myönnä lihavuutesi. Muista kehopositiivisuus.
🐳
Mulla luki "selvästi ylipainoinen".
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja lihava ei ole sama asia. BMI kertoo ylipainon ja peili lihavuuden..
BMI 25+ ylipaino, 30+ lihavuus joten mitä ihmettä sönkötät?
Parempihan luonnehdinta tuo on kuin perussuomalainen pullukka.
Mua kuvailtiin leikkaukseen mennessä sanoilla; "perusaktiivinen, ei perhettä, lihava". Ok, kiitos...? Olin 162 ja 68kg, eli vähän ylipainoinen mutten kai lihava sentään.
Vierailija kirjoitti:
No mitkä sun mitat on?
Käsitän itsekin että ylipainoinen = lihava.
Semmonen peruslihava, jota suurin osa kansasta on, koko L-XL.
Millä sanoilla painoosi sitten tulisi viitata?
Mulle laitetaan aina jostain syystä että "hoikka nuori nainen". Oon normaalipainoinen 32-vuotias akka mitoilla 160/55.
Mullakin viimeksi gyne oli pistänyt hoikka, sopusuhtainen nuori nainen. BMI vähän päälle 19 ja ikää 28.
Lääketiede on vähän tiukempi näissä bodypositiivijutuissa kuin palstalaiset yleensäkin, olisikohan sen takia. Peruslihava=bmi n 30.
Mulla terkkari kirjoitti papereihin, että olen normaalipainoinen, vaikka olin 10 kiloa ylipainoinen. Kehonkoostumuksella on varmaan osuutta arvioissa, mutta hän kyllä tiesi myös painoni.
Vierailija kirjoitti:
Perusylipainoinenkin kuulostaa oudolta.
Jos tuolla viitataan puoluepoliittisen katsantokannan ja painoindeksin yhdistelmän aikaansaamaan vaikutelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusylipainoinenkin kuulostaa oudolta.
Jos tuolla viitataan puoluepoliittisen katsantokannan ja painoindeksin yhdistelmän aikaansaamaan vaikutelmaan?
Ylisuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo mitään. Minä olen 170 cm ja painan 77 kg. Olenhan tietysti läski mikä läski ja sairaskertomukseni alkaa AINA näillä samoilla sanoilla:
"Obeesi nuori/aikuinen/keski-ikäinen nainen....."
Sen takia, jos nykyään joudun menemään lääkäriin ja hän ensimmäisenä kysyy, että "mikä vaivaa", niin vastaan aina: "no, tän obesitettin lisäksi....mulla taitaa olla poskiontelotulehdus.."
Itse olen keski-ikäinen, 162 cm ja 80 kg eli lihava. Missään mun sairaskertomuksessa ei sanota mitään ylipainosta. Kukaan lääkäri ei ole edes sanonut painosta mitään.
Tiedän kyllä sanomattakin että pudotettavaa löytyy.
Sama. Vissiin ne olettaa, että tajuan itekin, eikä mainitse jos ei ole oleellista sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla luki lääkärin lausunnossa että hoikka. En todellakaan ole hoikka, olen normaali.
Niin? Hoikkuus on normaalia.
Mun miehellä luki "morbidin obeesi". Hih!
Se tarkoittaa, että olet sekä persu että läski. Läskipersu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo mitään. Minä olen 170 cm ja painan 77 kg. Olenhan tietysti läski mikä läski ja sairaskertomukseni alkaa AINA näillä samoilla sanoilla:
"Obeesi nuori/aikuinen/keski-ikäinen nainen....."
Sen takia, jos nykyään joudun menemään lääkäriin ja hän ensimmäisenä kysyy, että "mikä vaivaa", niin vastaan aina: "no, tän obesitettin lisäksi....mulla taitaa olla poskiontelotulehdus.."
Itse olen keski-ikäinen, 162 cm ja 80 kg eli lihava. Missään mun sairaskertomuksessa ei sanota mitään ylipainosta. Kukaan lääkäri ei ole edes sanonut painosta mitään.
Tiedän kyllä sanomattakin että pudotettavaa löytyy.
Sama. Vissiin ne olettaa, että tajuan itekin, eikä mainitse jos ei ole oleellista sillä hetkellä.
jep,tuo on niint otta,naiselle ei saa sanoa koska ne kyllä tietää tasan tarkkaan, mutta sitte pitäs koko maapallon kyllä olla tukemassa laihdutusta.
itse lihottavat mutta koko kylän pitää laihduttaa
Minusta aivan loistava ilmaisu. Tuollainen hieman kyynistynyt töksähdys, josta tulee ilmi, että ap on painokäyrän yläpäässä, mutta se on todella nykyään uusi normaali.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä luki "morbidin obeesi". Hih!
Ei tuo kyllä mikään hihittelyn aihe ole. Oletko joku feederi?
ylipainoinen on lihava. Lihava ei tietenkään ole se korrektein tapa ilmaista, että on lihava, mutta lihava sinä nyt kuitenkin olet eikä hän mitään muuta sillä tarkoittanut. Jos kampaaja sanoo jotain blondiksi niin pitääkö siitä loukkaantua?
Eikös obesiteetti tarkoita lihavuutta, eli huomattavaa tai sairaalloista ylipainoa? Noilla mitoilla et ole obeesi, vaan lievästi ylipainoinen.
T. 168 cm 81-82 kg, ei enää obeesi