Onko noloa jos 50-v käy bodypumpissa?
Miehiä käy ehkä muutama, jotka ovat vanhempia kuin minä. Naisista vain osa on ehkä 40 tai sitten hyvin säilyneitä, mutta ikäisiäni ei juurikaan näy. Missä iässä pitää lopettaa? Käyn myös muissa jumpissa, mutta niissä on enemmän vanhempaakin väkeä.
Kommentit (10)
Pöh, sekaan vain! :0) Pumpissa käy ainakin täällä pk-seudulla ihan kaikenikäisiä ja muutenkin, itsehän saat valita juuri sellaiset painot kuin itse haluat. Oma äitini on 53-vuotias ja käy viikoittain bodypumpissa. Hänen ryhmässään on vieläl varmaan kymmenen vuotta vanhempiakin.
Minusta on vain tuntunut, että nuoret naiset tuijottavat. että mitä tuokin ämmä täällä tekee. Ehkä se on omassa päässäni.
Miksi välität siitä, mitä tuikituntemattomat ajattelevat taimsitten ei?
Tietty käyt! Mulla kaveri samanikäinen ja tosi timmi ja upee! Anna mennä vaan asenteella, ei varmana nuoremmat kato, kenties ihmettelevät kovaa kuntoasi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 19:00"]
Minusta on vain tuntunut, että nuoret naiset tuijottavat. että mitä tuokin ämmä täällä tekee. Ehkä se on omassa päässäni.
[/quote]
Itse katson pitempään jos joku tekee huonolla tekniikalla. Voisko tämä olla syy siihen, miksi joku katsoo sinua pitkään?
Yleensä uudessa lajissa kokee aina epävarmuutta ja kokee, että muut tuijottavat. Voisko tuo kuvitelmasi olla yksinkertaisesti sitä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 19:45"]
[/quote]
Itse katson pitempään jos joku tekee huonolla tekniikalla. Voisko tämä olla syy siihen, miksi joku katsoo sinua pitkään?
Yleensä uudessa lajissa kokee aina epävarmuutta ja kokee, että muut tuijottavat. Voisko tuo kuvitelmasi olla yksinkertaisesti sitä?
[/quote]
Ei, olen käynyt jo viime vuoden puolelta. Tekniikka pitäisi olla ok, olen aika ahkera kysymään ohjaajilta. Nimenomaan tämä tuijottaminen tulee silloin ennen kuin tunti edes alkaa. Kerran ajattelin, että olenkohan tullut johonkin parempikuntoisten ryhmään, kun vaihdoin aikaa itselleni sopivaksi, kun kaikki muut näyttivät olevan nuoria. Kysyin ohjaajalta, että onko näissä jotain rajoja ja ei kuulemma ole, kaikki tunnit on kaikille.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 19:45"]
[/quote]
[/quote]
Ei, olen käynyt jo viime vuoden puolelta. Tekniikka pitäisi olla ok, olen aika ahkera kysymään ohjaajilta. Nimenomaan tämä tuijottaminen tulee silloin ennen kuin tunti edes alkaa. Kerran ajattelin, että olenkohan tullut johonkin parempikuntoisten ryhmään, kun vaihdoin aikaa itselleni sopivaksi, kun kaikki muut näyttivät olevan nuoria. Kysyin ohjaajalta, että onko näissä jotain rajoja ja ei kuulemma ole, kaikki tunnit on kaikille.
[/quote]
No älä ainakaan sitten murehdi turhia, vaikka ymmärränkin, että voit tuossa porukassa tuntea itsesi vanhaksi.
Itseäni ärsyttää, kun liikuntaa markkinoidaan sellaisena, että se on vain nuorille, kauniille ja hyväkroppaisille. Aivan kuin viisikymppisenä ei haluaisi olla hyvässä kunnossa.
Keskity liikunnan iloon tai tavoitteisiisi äläkä mieti liikoja mitä ne nuoremmat miettivät.
Hei, 50v ei voi kädyä bodybumpissa vaan ihan mummojumpissa!!! Kyllä näin on :) ja tämä on tosi.
Huh, ihan oikeestiko joku tommosta kyselee...että voiko käydä. Niin kauan pitäi käydä kun jalka ja käsi nousee, olkoon se sitte pumppia, jumppia tai päivätansseja tai what ever! Rollaattorikaan ei oo este jos joskus sellaista tarvin.
Ei ole noloa.
Tuossa iässä pitäisi muutenkin olla jo itsetuntoa tehdä, mitä huvittaa. :)