Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyn nyt jälleen, mitä jos en vain saa työssäoppimispaikkaa?

Vierailija
16.08.2020 |

Opinto-oikeutta jäljellä alle vuosi. Olen hakenut jo ties ja minne, suurimmasta osasta ei vastausta. Parista paikasta kieltävä vastaus. On siis hyvin todennäköistä, että paikkaa ei vain saa. Mitäs sitten tehdään??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apua koulusta, mutta ei koulukaan ihmeitä voi tehdä.

Vierailija
2/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Listä muut ovat saaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala? Listä muut ovat saaneet?

Mitä väliä alalla on? Olen etäopiskelija, en ole muiden kanssa tekemisissä.

Ap

Vierailija
4/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt että voiko koulu tehdä ihmeitä, vaan että mitä käy, jos työssäoppimispaikkaa ei vain saa?

Vierailija
5/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt että voiko koulu tehdä ihmeitä, vaan että mitä käy, jos työssäoppimispaikkaa ei vain saa?

Lentääkö pihalle, pitääkö hakea jatkolupaa ja näpertää jotain sataan kertaan tehtyjä tehtäviä saadakseen opintotukea ennen työssäoppimisjaksoa, vai häh?

Vierailija
6/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän kävi keväällä koronan vuoksi monelle. He jatkoivat teoriaopintoja. Ja nyt syksyllä on sitten edessä kaksi harkka.

Yleensä niitä tutkintoja ei voi suorittaa ilman työssäoppimisia.

Itse sain yhden harkan keväällä poikkeusoloissa suoritettua. Silloin katsottiin vähän löyhemmin, missä sen teen. Ts.kävi sellainenkin paikka jo ennen ei olisi käynyt.

Vierailija
7/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa ei saa itse kysyä, toisissa se täytyy itse löytää. Mutta oletan, että koululla auttavat?

8/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy oppilaitoksesta ja linjan vastaavalta opettajalta. Joskus on pystytty järjestämään oppimispaikka jopa samassa koulussa, riippuu tietysti alasta.

Parhaiten tärppää, kun varaa ajan päästä tutustumaan toivomaansa paikkaan, eli menee henkilökohtaiesti. Sähköposteihin ja puheluihin on helpompi vastata kieltävästi. Työssäoppijan ottaminen on yritykselle iso satsaus, sillä opiskelijan ohjaamiseen menee työpaikalla vahintään yhden ihmisen työpäivästä puolikas.

Vierailija
9/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain paikoissa ei saa itse kysyä, toisissa se täytyy itse löytää. Mutta oletan, että koululla auttavat?

Auttavat joo, mutta kun se ei takaa yhtään mitään. Haluaisin vain tietää, että mitä konkreettisesti tapahtuu jos paikkaa ei vain saa. Teoriahommat on jo lähes kokonaan tehty, enää olisi useamman kuukauden mittainen työssäoppiminen edessä ja sitten valmistuminen.

Ap

Vierailija
10/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuminen eka viivästyy ja jos tilanne jatkuu loputtomiin, niin sitten opinto-oikeus loppuu. Opintotuen eteen voi tehdä vapaaehtoisesti muita lisäkursseja, riippuu tietysti oppilaitoksesta, että kuinka monen kuukauden tukien eteen niitä löytyy.

Mutta ennen tätä ongelmaa kannattaa olla sinne oppilaitokseen yhteydessä ja selvittää asiaa. Hekin tahtovat saada sinut tutkinto valmiina koulusta ulos ja pystyvät vielä junailemaan ja keksimään lisää paikkoja, ääritapauksessa vaikka sitten oppilaitoksen sisältä. (Toki jos ala sallii, jotain hoitoalaa ei oikein voi missä vaan tehdä.)

Vierailija
12/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuminen eka viivästyy ja jos tilanne jatkuu loputtomiin, niin sitten opinto-oikeus loppuu. Opintotuen eteen voi tehdä vapaaehtoisesti muita lisäkursseja, riippuu tietysti oppilaitoksesta, että kuinka monen kuukauden tukien eteen niitä löytyy.

Mutta ennen tätä ongelmaa kannattaa olla sinne oppilaitokseen yhteydessä ja selvittää asiaa. Hekin tahtovat saada sinut tutkinto valmiina koulusta ulos ja pystyvät vielä junailemaan ja keksimään lisää paikkoja, ääritapauksessa vaikka sitten oppilaitoksen sisältä. (Toki jos ala sallii, jotain hoitoalaa ei oikein voi missä vaan tehdä.)

Tietysti olen kysynyt jo koululta. Minulla ei vain ole loputtomiin niitä teoriatehtäviäkään. Ei todellakaan monen kuukauden ajalle.

Olisi kivaa saada koulusta työssäoppimispaikka.