Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaat vinkit automatkalle

16.07.2006 |

Huomenna starttaa meidän " Kiljusen herrasväki" lomamatkalle. Edessä 350 km ja takapenkillä 1v 5kk vilkkaat kaksostytöt. Kaikki leikki&ym. vinkit tuon automatkan onnistumiseen on tervetulleita. Viimeksi ollaan autoiltu pidempi reissu joskus kevättalvella ja se oli jo silloin tuskaa... Saati nyt kun energiaa on pienen ydinvoimalan verran :-)

Wiiva ja vilkunat

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tullu siihen tulokseen, että ainakin vähän vanhemmilla lapsilla paras viihdyke autoon on kannettava dvd-soitin tai kannettava tietokone, josta voi katella lastenohjelmia. :-)

Vierailija
2/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ohjelmaa jaksavat vähän aikaa seurata, mutta ei kovin pitkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitä menis helposti tuutuessa puolet matkasta.

Meillä parasta viihdykettä on se, kun mä laulan. (Tosin mies ei tykkää.) Itelle vaan iso askillinen pastilleja mukaan, niin pysyy ääni.

Tykkäävätkö popsia jotain? Meillä TALK-murut on pop, niitä tykkää poimia ja syödä.

Vierailija
4/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matkustaminen oli ehkä kaikkein hankalinta juuri tuossa 1,5v iässä. Mummolaan matkaa 600km, ja sitä tullut ajeltua. Meille ehkä tärkeintä on ollut aikatauluttaminen. Eli liian tiukkaa aikataulua ei kannata suunnitella ja taukoihin kannattaa varata reilusti aikaa, niin että lapset ehtivät vähän leikkiäkin. Meillä tauko kesti yleensä tunnin. Me lähdettiin matkaan yleensä aamulla, jolloin lapsi ei tuskaantunut yhtä helposti kuin iltapäivällä. ensin ajettiin 150-200km, sitten tauko: ruoka & leikkiä. Sen jälkeen lapsi usein nukahtikin, se aika ajettiin nasta laudassa. Loppumatkasta jouduimme pitämään taukoja useammin, usein 100 km välein.

Me myös laulettiin paljon. Mä varasin mukaan repulllisen pieniä leluja: eläimiä, autoja, kirjoja, kyniä, rasioita, cd-levyjen koteloita ym. Niitä mä sitten annoin takapenkille tasaiseen tahtiin. Matkan päätteeksi sai kerätä lelut auton lattialta. Myös jotain pientä naposteltavaa kannataa varata: maissisnaksuja, popcorneja ym.

Mukavaa matkaa

Vierailija
5/9 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan kirjoja, laulamaan lauluja, loruttelemaan (sormilorut hyviä). Olen myös ostanut Ikeasta sorminukkeja, mutta vaativat kyllä aikuisen niillä leikkimään.

Tauko uimarannalla.

Evästä eli maissinaksuja ja muuta ei sottaavaa, jonka parissa aika kuluu. Ja tosiaan kannattaa etsiä sellainen taukopaikka, missä voi vähän leikkiä.

Vierailija
6/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkkien antajille, yritetään saada naperot suht tyytyväisenä perille... :-)

Vierailija
7/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nukahtaa helposti autoon kun lähtee ajamaan siinä iltapuuron jälkeen n. klo 20. Sitten on ihanan rauhaisaa matkustaa kun ei tarvitse lasta viihdyttää ollenkaan. Toki vaatii kuskilta iltavirkkuutta ainakin kahvin tai energiajuoman voimin. Ainakin meillä toimii.

Vierailija
8/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki menikin ookoo, kunnes saavuttiin perille ja piti siirtää autosta sänkyyn nukkumaan;) (matkaan lähdettiin seiskanjälkeen, tyty nukahti niin että nukkui autossa reilun puolitoista tuntia ja kun päästiin perille 9jälkeen niin nukuttamista kestikin puol 12 asti)

Meillä paras keino muksun viihtymiseen onkin että takapenkillä ei istu kukaan muu kuin muksu=) jos tulee kiukku se ei kauaa kestä kun ei ole ketään jolle kiukutella;) seuraavaksi paras " lelu" on kännykkä ja yhdyn edellisiin siinä että jotain pikkupurtavaa ois hyvä olla. Pysähdytään silloin kun alkaa olla levoton meininki ja jos enää lyhyt matka perille ja kiukku yllättää niin " nasta lautaan" ja suljetaan se huuto mielestä;)

Vierailija
9/9 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu tehtiin ja matkat meni yllätys kyllä hyvin. Leluja oli vaikka kuinka ja purtavaa, äiti lauloi niin että isin korvat soi... Ilmapallot oli kiva leikki, niitä pomputtelemalla kului aika kivasti. Ehkäpä sitä uskaltautuu vielä toisellekin reissulle :-)