Kun pikkusisarus kasvaa isosisaruksen pituiseksi ja ohi
Onko teillä tällaista tilannetta? Enkä nyt ehkä tarkoita sellaista että esim. pikkuveli kasvaa murrosiässä isosiskon ohi.
Meillä 7v pikkusisko on kohta samanmittainen kuin 9-vuotias isosisko ja tämä ottaa todella koville isosiskon kohdalla.
Nuorempi on aina kasvanut +1-käyrällä ja isompi miinuskäyrillä joten tätä osasi aavistaa tulevaksi mutta ei ehkä ihan vielä tässä iässä.
Jalka on ollut samaa kokoa jo pitkään. En kyllä tiedä voiko jatkossa kierrättää esim. luistimia, monoja tms. pikkusiskolta isommalle.
Kommentit (17)
Meillä pikkuveli on reilut 15 cm pidempi kuin isoveljensä. Ja pikkuveli jatkaa vielä kasvuaan, isoveli on jo lopettanut kasvunsa (on 20v.).
Suurimmat ongelmat olivat siinä vaiheessa kun pikkuveli todella oli menossa ohi, oli paha paikka isoveljelle. Nyt asia ei ole enää ajankohtainen. Näin nyt vain kävi kun toinen tuli isän puolen sukuun ja toinen äidin puolen sukuun. On ne periytyvät geenit niin vekkuleita...
Meillä pikkusisko 10v on pidempi kuin isoveli 12v. Se ottaa kyllä koville. Ei mitään asiaa Lintsille, kun pikkusisko pääsee 140cm laitteisiin, isoveli ei :(
Minä olen 15v tyttö ja pikkusisko 12v ollaan nyt saman pitusia ja pikkusiko menee hurjaa vauhtia ylitse minun. Tulee olemaan mulle kova paikka jos hän kerran tavoittaa naisellisen pituuden ja minä jään 160cm
Meillä vanhin 158cm, keskimmäinen 168cm ja kuopus 176cm
Vierailija kirjoitti:
Meillä vanhin 158cm, keskimmäinen 168cm ja kuopus 176cm
Tyttöjä kaikki?
Meillä 4v 116cm ja 7v 122cm, joten samassa tilanteessa varmasti kohta ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 15v tyttö ja pikkusisko 12v ollaan nyt saman pitusia ja pikkusiko menee hurjaa vauhtia ylitse minun. Tulee olemaan mulle kova paikka jos hän kerran tavoittaa naisellisen pituuden ja minä jään 160cm
Mikä on naisellinen pituus?
Osoita muulla tavalla että hän on vanhempi siskoa, osta vaikka kynsilakkaa tai jotain mitä pikkusisko ei vielä saa käyttää.
No vaikka Espanjan prinsessat. Vanhemmasta tulee kuningatar kuitenkin vaikka onkin lyhyempi.
Ei se niin haittaa, jos tapahtuu normaalissa kasvun vaiheessa. Meillä 17-vuotias on 185cm ja 15-vuotias 189cm. 12-vuotiaalla murrosiän kasvu ei ole vielä alkanut, mutta on koko ajan ollut pitempi kuin veljensä samassa iässä. Poikia siis kaikki ja ei varmasti ole mikään kova pala vaikka pikkuveljet pitempiä kun jokainen kuitenkin on saavuttanut ihan kunnollisen pituuden.
Mutta sitten taas kahdella tutulla 10-vuotias poika oli selvästi pitempi kuin 12-vuotias veljensä niin että 10-vuotiasta luultiin aina vanhemmaksi. Se oli todella kova paikka niille isoveljille silloin.
Meillä pikkuveli meni ohi isoveljestään murrosiässä. Nyt nuorina aikuisina heillä on pituuseroa 18 cm. Pikkuveli tullut äitinsä sukuun ja isoveli isänsä sukuun. (Kaikkein pienin pikkusisko ei ole edes isoveljensä mittainen, joten ehkä se vähän lohduttaa vanhinta.)
Pahin hetki oli oikeastaan silloin kun isoveli tajusi nuoremman kasvavan vauhdilla hänestä ohi ja paljon. Kun siitä hetkestä päästiin niin ei ole ollut ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pikkuveli meni ohi isoveljestään murrosiässä. Nyt nuorina aikuisina heillä on pituuseroa 18 cm. Pikkuveli tullut äitinsä sukuun ja isoveli isänsä sukuun. (Kaikkein pienin pikkusisko ei ole edes isoveljensä mittainen, joten ehkä se vähän lohduttaa vanhinta.)
Pahin hetki oli oikeastaan silloin kun isoveli tajusi nuoremman kasvavan vauhdilla hänestä ohi ja paljon. Kun siitä hetkestä päästiin niin ei ole ollut ongelmaa.
Ja tuo mitä joku aiemmin kirjoitti, on hyvä ajatus, että jollain tavalla vahvistaa sitä, että se toinen kuitenkin on vanhempi. Vaikka ihan se perus, että tietyt vapaudet ja oikeudet riippuu iästä. Tai miksei joku meikkaus- tai kynsilakkajuttukin tytöillä. Mikä olis vastaava pojalle?
Kotiintuloaika vanhemmalla myöhemmin ja leffoissa, peleissä yms. noudatetaan ikärajaa, niin isoveli saa pelata pelejä, joihin pienemmällä ei ikä riitä.
Sää luulet että sää oot jotain kun oot iso. Sää nöyristelet vaan ja pokkuroit. Kaikki häpee sua ja nauraa sulle, naapurin koirakki nauraa sulle.
Olen murrosiästä asti ollut isokokoisempi kuin isosiskoni, joten syömishäiriöisenä oli kova paikka kun sisko painoi vähemmän vaikka näännytin itseäni. Nyt kun ollaan vanhempia ja selvisin syömishäiriöstä niin olen iloinen että olen se pidempi sisko, eikä enää haittaa että olen 10kg painavampi.
Olen 2v veljeäni nuorempi ja olin suunnilleen ikävuodet 10-20 häntä pidempi. Itseäni ärsytti varmaan enemmän, en olisi halunnut olla teininä niin pitkä. Enkä silti ole kuin 172 cm, mutta veljeni kasvoi vasta armeijassa ohi, kuten oli isänikin kasvanut. Tytöthän ei juuri kasva enää kuukautisten alkamisen jälkeen, joten aikuispituus saavutetaan aikaisemmin kuin pojilla. Pikkusiskoni jäi noin 165-senttiseksi samoilla geeneillä. Äiti taitaa olla 170 ja isä 180.
Minun pikkusiskoni kasvoi minusta ohi varmasti 10v kun olin 14v, ei tuo kauhean koville ottanut. Varsinkin pieni siro jalka on ollut aina kiva, verrattuna isoon 41 joka siskollani on. Muistan kyllä kun äiti tuskaili kun siskolle piti ostaa uusia kenkiä pahimpaan kasvuaikaan 3kk välein että mahtuivat jalkaa.