Kiilaatko kassajonossa vedoten 'kiireeseen'?
Ja kun olet päässyt muiden ohi, päässyt kassalta niin jäät istahtamaan kaupan pääovien eteen katukivetykselle ja avaat sen ensimmäisen sandels tölkin niin että sihahdus vaan käy. Nyt ei ole kiire enää minnekään.
Kommentit (3)
En, koska en kuvittele olevani maailman napa, kuten nämä kiilaajat usein tuntuvat itsestään ajattelevan.
Itse olen jo vähän varttuneempaan ikään päässyt herrasmies. Ostan yleensä kerralla vähintään viikon ostokset eli kärryissä on sen verran tavaraa kuin jaksan autooni nostaa.
Kassalla en ole mikään maailman nopein, ostosten hihnalle laitto ja pin-koodin näppäily ottaa aikansa.
Usein joku, jolla ei ole kuin pari ostosta pyytää kiireeseen vedoten päästä ohi. Lasken mielelläni, minulla ei ole kuin aikaa.
Olenkin ryhtynyt seuraamaan takana jonottajaa ja aina, jos hänellä on vain muutama ostos, olen tarjonnut ystävällisesti ohitusmahdollisuutta. Useimmat kiittävät kohteliaasti ja käyttävät tilaisuutta hyväkseen.
Mutta välillä taakseni sattuu itseäni nuorempi nainen, joka ähkii kuuluvasti. Jos hänellä on kärryt mukanaan, hän työntää kärryjä selkääni vasten. Kun ystävällisesti tarjoan ohitusmahdollisuutta, en saa kiitosta, vaan vihaisen katseen ja joskus jopa tiuskaisun hidastelevista ukoista.
Yleensä nämä henkilöt ovat nuoria naisia, lapsensa kanssa.
Kysynkin, että mikä vanhemmissa miehissä äitejä ärsyttää? Vai ovatko käytöstavat jääneet oppimatta?
Ei ja kukaan noin tee. En päästäisi ohitseni ja se olisi vartijan paikka.