Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy jotain nuoruutensa nuorisokodissa viettäneeltä!

Vierailija
16.08.2020 |

Nyt, kun nuorisokodeista on ollut paljon uutisia eikä aina niin positiivisessa mielessä, tällainen muutama vuosi sitten nuorisokodista omilleen muuttanut olisi valmis vastaamaan kysymyksiin.

Taustaa: kotonani oli runsaasti väkivalta- ja alkoholiongelmia, aloitin itseni satuttamisen ala-asteikäisenä, ja lopulta minut ja nuoremmat sisarukseni otettiin huostaan ollessani 11. Sairastan posttraumaattista stressioireyhtymää ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä enkä koskaan päässyt sijaisperheeseen itsem***ayritysten vuoksi. Nuorisokoti oli kuitenkin minulle pääosin positiivinen paikka elää - onko kysymyksiä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko poltat tupakkaa?

En yhtään. Olen kokeillut kerran, ja se riitti.

- AP

Vierailija
22/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli mielestäsi vaikeinta nuorisokodissa asumisessa? Paljon tsemppiä ja kaikkea hyvää sun elämään.

Kiitos paljon! Vaikeinta oli ehkä kaverien vaihtuvuus ja se, ettei kehenkään oikein voinut luoda pitkäaikaista ystävyyssuhdetta, kun oli miltei oletusarvoista, että toinen muuttaa jossain vaiheessa kauas.

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

En usko, että olet kasvanut nuorisokodissa. Nuoriskotilaisista 99,9% polttaa tupakkia.

Vierailija
24/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia muut nuoret olivat, kuinka paljon oli "pahiksia" ja kuinka paljon kunnollisia?

Vierailija
25/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä haaveilet?

Opiskelupaikasta ja kyvystä ottaa se vastaan. Valmistuin aikuislukiosta viime syksynä ja olen nyt virallisesti sairauseläkkeellä - koen kuitenkin oloni sen verran hyväksi lääkkeiden ansiosta, että toivon pääseväni vielä joskus kiinni opintoihin ja työelämään.

- AP

Vierailija
26/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ohjaajia laitoksessa oli töissä? Millainen on mielestäsi paras ohjaaja? T. Alalle aikova

Vierailija
27/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo oppinut hyväksymään sen että sinulle tapahtuneet asiat eivät todellakaan olleet sinun syytäsi?

Jollain tasolla joo, toisaalta en. Tiedän kyllä, etten olisi itse voinut vaikuttaa mihinkään, mutta alitajuisesti pohdin yhä, mitä kaikkea olisin voinut tehdä kotona asuessani sisarusteni hyväksi, ja poden yhä alitajuista syyllisyyttä - tiedän, ettei pitäisi, mutta siitä on vaikeaa päästä eroon.

- AP

Vierailija
28/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko katkeruutta siitä, että et saanut kasvaa sisarustesi kanssa?

En juurikaan. He saivat hyvän elämän, jonka olisin todennäköisesti pilannut läsnäolollani epävakaista mielentiloistani johtuen.

- AP

Vierailija
29/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mietteitä nuo netissä pyörivät uutiset sinussa aiheuttavat? (Työntekijöiden pahoinpitely) entä muhoksen lastenkodissa tapahtunut surma?

Vierailija
30/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

En usko, että olet kasvanut nuorisokodissa. Nuoriskotilaisista 99,9% polttaa tupakkia.

Entäs se jäljelle jäävä ,01%? :D Kyllähän kavereissa ketjupolttajia oli, ja minäkin olisin saanut lukuisia tilaisuuksia "harjoitella" polttamista, mutta kun se maistui ja haisi niin järkyttävälle... Ei juuri kiinnostanut muut huumausaineet kuin kofeiini. Nuo tupakoitsijat olivat jatkuvasti myös ohjaajien silmätikkuja, jollaiseksi en itse halunnut.

- AP

Vierailija
31/31 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ohjaajia laitoksessa oli töissä? Millainen on mielestäsi paras ohjaaja? T. Alalle aikova

Ohjaajia oli monenlaisia, oli tiukempia ja niitä kaverinkaltaisia. Parhaat ohjaajat pitivät rajoista kiinni, mutteivät huutaneet jos jokin menikin vähän pieleen... ja ennen kaikkea olivat lähellä silloin kun apua tarvitsi. Yrittivät ottaa kontaktia meihin nuoriin ja tukivat vaikeina aikoina. Tsemppiä sinulle tulevaan työelämään! :)

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi