Miten nuo Hesen pahvipillit voi olla edes laillisia?
Mössööntyvät ihan pehmeäksi jätökseksi kesken janojuoman nauttimisen. Mukin reunalta piti juoda loput ja tosi inhottavalta tuntuu kun jääpalat tulee hampaisiin. Nyt Hese boikottiin!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa omat pillit. Itselläkin metallinen jossa silikoninen suuosa.
Miten tämä pilli puhdistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukoneeseen minä laitan kestomuovipillit. Eiköhän tuonkin voi siellä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tästä muovipillien kieltämisestä oli? Miten se muovinen pilli on pahis, mutta esim mukin kansi saa olla muovia edelleen?
Pilli menee paljon helpommalla merenelävän hengitysteihin sisään kuin se kansi.
Minun pillini päätyy roskiin ja sieltä jätteiden polttoon, ei mereen.
Hese mainostaa kovasti vastuullisuuttaan ilmastoasioissa. On pahvipilliä ja aurinkoenergiaa ym. Pahvit ja paperit on kierrätettäviä.
Mutta: juoman kansi on muovia. Paikan päällä jos syöt, kaikki roskat, biot, paperit, muovit ja pahvit, nakataan kuitenkin samaan roskikseen....missä kierrätys??
Ihan järkyttävää sontaa. Pitäisi sitä paitsi Suomalaisen lafkan tietää että Suomessa muovi ei päädy minnekään mereen jätteiden seassa. Mutta ideologia edellä. Samaa pahvia on ranskalaisetkin. En käy enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tästä muovipillien kieltämisestä oli? Miten se muovinen pilli on pahis, mutta esim mukin kansi saa olla muovia edelleen?
Minun pillini päätyy roskiin ja sieltä jätteiden polttoon, ei mereen.
Kyllä.
Suomessa kierrätetään ahkerasti, osa lajittelee muovitkin. Meidän muovit ei ajelehdi mihinkään mereen, ellei kuluttaja itse nakkaa muovejaan sinne. Suomalaiset eivät ole missään määrin vastuussa merten muovilautoista. Mikromuovista toki osittain.
Totta. Siis aivan kamala suutuntuma ja maku näissä pilleissä .Oma pilli pitää olla mukana.
En tosin pysty nuolemaan jäätelötikkuakaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilliharjalla (niin kuin minikokoinen pilliharjalla)tai piipurassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä on nyt kyse siitä yhdestä kuvasta missä kilpikonnalla oli nenässä muovipilli ja koko maailma sekoaa. Se pillikin oli takuulla just tosta meidän kaupungin Hesestä sinne mereen joutunut. Itku.
Miksi ihmeessä ne poistetaan jo etukäteen? Toisaalta pahvi maistuu pahalle eikä kestä pirtelökäytössä, miksi ei oteta muuta materiaalia?