Kierukan laitto ja seuraavana päivänä hautajaiset
Kannattaako ottaa riski, ettei hautajaisissa olisi kivuissa, kun mahdollista on että pysyy hädin tuskin pystyssä?
Ottaisitte itse?
Millaiset kivut teillä oli kierukan asettamisesta seuraavina päivinä?
Kommentit (22)
Minä makasin kaksi päivää sikiöasennossa tuskissani. Onneksi olin opiskelija ja pystyin ottamaan omaa lomaa. En siis ottaisi riskiä.
Täytyykö siellä hautajaisissa siis jo päästä panemaan paljaalla?
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö siellä hautajaisissa siis jo päästä panemaan paljaalla?
Hä?
Ap
Itselläni ei ollut kipuja tai mitään tuntemuksia seuraavana päivänä. En tiedä vaikuttaako tuntemuksiin se, että onko synnyttänyt vai ei, itselläni oli ollut kolme raskautta ennen kierukan laittoa.
Ei ongelmaa, vaikka maratonin olisin juossut.
Karmeat kivut useamman päivän laiton jälkeen, asennuspäivänä oksensin kivusta ja pyörryin käveltyäni pienen matkan makkarista vessaan. Varmaan riippuu siitä, kuinka hyvin sulla kipulääkkeet toimii ja kuinka vahvoja tabuja saat lääkäriltä ruinattua. Älä laita päälle ainakaan mitään vyötäröltä tiukkaa tai tyköistuvaa, mitä löysemmät vaatteet sitä helpompi olo.
Vastaukset nyt viittaavat siihen, että on hyvinkin yksilöllistä. En ole tosiaan synnyttänyt, hyvä tietää että se voi vaikuttaa.
En kyllä taida muutenkin kivuissani haluta haudata omaa isääni fyysisesti kipeänä. Perun ajan.
Thanks.
Ap
En ikinä laittaisi mitään härveliä kohtuuni. Patriarkaatin alistuskeino.
Onko siitä muka jotain tuntemuksia asentamisen jälkeen? Ei minulla vaan ollut ja paruin kuin pistetty sika kivusta kun sitä laitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä makasin kaksi päivää sikiöasennossa tuskissani. Onneksi olin opiskelija ja pystyin ottamaan omaa lomaa. En siis ottaisi riskiä.
Jännä, että tämä sai alapeukkuja. Näköjään jotain väljäpilluisia naisia tai synnyttäneitä. Itselle laitettiin myös kierukka n. vuosi sitten kun olin 19v ja se sattui niin paljon, että lähes pyörryin ja seuraavatkin päivät olin toimintakyvytön kipujen takia. En tosin kadu yhtään, että laitatin kierukan.
Mä olen myös mennyt suoraan töihin. Ei minkäänlaisia kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes oman terveytesi vuoksi? En tarkoita raskautta vaan hormonalisia vaivoja.
Tramalia, Panacodia ja Diapamia aina lääkekaapissa hätätilanteisiin.
Ei tietysti saisi nykyaikana olla, mut järjetöntä olisi omassa elämässä painua ulkomaan työmatkalla sopimuspöydästä lääkäriin koska noidannuoli, tai vaikka just hautajaisista, koska kierukka.
Todennäköisesti et ole kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes oman terveytesi vuoksi? En tarkoita raskautta vaan hormonalisia vaivoja.
En.
Omasta kokemuksesta sanoisin, että riippuu siitä, miten sen laittaminen onnistuu. Ensimmäinen 17-vuotiaana ja synnyttämättämänä oli muuten vaivaton, mutta vain samana päivänä jouduin ottamaan kipulääkettä. Vuosia myöhemmin toinen vaivasi jatkuvasti niin paljon, että se piti poistaa jo muutaman viikon kuluttua. Jos ensimmäinen olisi ollut samanlainen kokemus, olisi minun kierukankäyttöni loppunut siihen.
En laittasi ollenkaan, sen verran huonot kokemukset on tuohon kierukkaan sopeutua, vuosi meni kipujen ja runsaiden vuotojen kanssa, eikä sitä kierukkaa näiden takia edes poistettu. Esim. ehkäisylaastari on helppo käyttöinen ja itsekin varmasti näihin taas palaan, kun pääsen tästä helvetin härpäkkeestä eroon, joka nyt kolmatta vuotta ja alkaa taas oireilla, lienee vaikutus loppumassa...
Siis mitä? Eivät suostuneet poistamaan kierukkaa? Miten voi olla????
Vierailija kirjoitti:
Itselleni hormonikierukka toi vapauden: Ei raskaudenpelkoa eikä kuukautisia. (Pieni veritahra paperissa vessassa käydessä, muutamana päivänä ei ole mitään verrattuna siihen, kun aikaisemmin oli 250-500 ml/kk -> anemia.) Syksyllä menen vaihdattamaan kierukan uuteen, vaikka raskauden mahdollisuus on tällä iällä (51v) jo aika olematon. Mutta niitä anemiaa aiheuttavia kuukautisia en todellakaan halua takaisin.
Ei minkäänlaisia, suoraan menin laitosta töihin. Buranan olin ottanut alle.