Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 37.3 kuumetta aikuisella? töihin huomenn

Vierailija
16.08.2020 |

Mittari näyttää 37.3. Kuumeinen ja voimaton olo. Pitäiskö soittaa työterveyteen vai mennä vaan normaalisti töihin? Olen asiakaspalvelija.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaali lämpö sinulla? Itselläni on 36,4 ja jos lämpöä on yli 37 olen jo tosi kipeä. Toisilla menisi normaaliin vaihteluun.

Vierailija
22/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua raivostutti, kun eräs työkaveri tuli silloin maaliskuussa töihin yskässä. Ei ollut paha yskä, mutta yski kuitenkin. Hänenkin olisi pitänyt jäädä kotiin. Onneksi siinä ei sitten selvästikään ollut koronaa, koska kukaan ei sairastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että oikein lääkäriin, kun tuon verran lämpöä näyttää, eikä ole muita oireita, kuten kurkkukipua, lihas-nivel- tai päänsärkyä, nuhaa tai yskää.

Olisipa ne päivystylset tosi ruuhkassa, jos jokainen vähänkin lämpöilevä heti eka päivänä tai seuraavana menisi lääkäriin.

Pitää kuulostella omaa oloa ha vointia ja jaksamista.

Nyt on syysflunssia liikkeellä, voi miettiä myös sitä, mistä olisi voinut koronatartunnan saada, jos itse epäilee koronaa.

Vierailija
24/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,5–37,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalisti olla 0,5 astetta korkeampi kuin aamulla."

Ihmisen pitää tiedostaa oma normaali. Mulla ei koskaan normaalivaihtelun puitteissakaan mene yli 37 tai edes siihen asti. Mulle yli 37 on aina että en ole terve.

Mutta et varmasti ole mitannut jatkuvasti kehosi lämpötilaa. Itse rupesin huvikseni mittailemaan koronan aikana ja kyllähän se välillä pomppaa sinne 37. Ei nyt jatkuvasti. On ihan normaalia. 

Olen mitannut. Siksi sanoinkin ettei normaalisti koskaan mene 37 asti. Olen siis todella harvoin sairaana, mutta kun saan jonkin flunssan se kuume on juuri luokkaa 37.3-37.6 eikä yhtään enempää, mutta sairaana ollaan eikä voimia ole muuhun kuin nukkumiseen.

Mulla sama pahassakaan flunssassa harvoin nousee yli 37,8. Ja elohopeakuumemittarilla mittaan. Se on tarkka.

Vierailija
25/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no riippuu ihan ihmisestä! Jos sinulla kipeä olo, niin et todellakaan mene töihin. Itsellä lämpö aika oviksen jälkeen 37,3 ja tunnen kyllä olevani "kuumempi" mutta en kipeä. joillain normilämpö 36,2 niin silloin 37,3 voi oikeasti olla jo kuumetta. 

Vierailija
26/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,5–37,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalisti olla 0,5 astetta korkeampi kuin aamulla."

Ihmisen pitää tiedostaa oma normaali. Mulla ei koskaan normaalivaihtelun puitteissakaan mene yli 37 tai edes siihen asti. Mulle yli 37 on aina että en ole terve.

Mutta et varmasti ole mitannut jatkuvasti kehosi lämpötilaa. Itse rupesin huvikseni mittailemaan koronan aikana ja kyllähän se välillä pomppaa sinne 37. Ei nyt jatkuvasti. On ihan normaalia. 

Olen mitannut. Siksi sanoinkin ettei normaalisti koskaan mene 37 asti. Olen siis todella harvoin sairaana, mutta kun saan jonkin flunssan se kuume on juuri luokkaa 37.3-37.6 eikä yhtään enempää, mutta sairaana ollaan eikä voimia ole muuhun kuin nukkumiseen.

Mulla sama pahassakaan flunssassa harvoin nousee yli 37,8. Ja elohopeakuumemittarilla mittaan. Se on tarkka.

Jep. Useita vuosia sitten sain poikkeuksellisesti influenssan, jolloin kuume nousi yli 39:n. Silloin oli ihan piru merrassa. Hourailin enkä pystynyt edes keittiöön kävelemään teetä keittämään. Ihan järkkyä.

Vierailija
27/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että oikein lääkäriin, kun tuon verran lämpöä näyttää, eikä ole muita oireita, kuten kurkkukipua, lihas-nivel- tai päänsärkyä, nuhaa tai yskää.

Olisipa ne päivystylset tosi ruuhkassa, jos jokainen vähänkin lämpöilevä heti eka päivänä tai seuraavana menisi lääkäriin.

Nyt on syysflunssia liikkeellä, voi miettiä myös sitä, mistä olisi voinut koronatartunnan saada, jos itse epäilee koronaa.

Ei ei ei ei ei ei ei. Ei näin. Korona-aikana pitää jäädä pois töistä KAIKISSA hengitystieinfektion oireissa, joihin lämpö kuuluu. Ja lämmön raja on 37 astetta. Väsymys ja huono olo ovat myös oireita. Eri asia, jos olo ei poikkea omasta normaalista, eli kuuluu ennenaikaisesti kuoleviin, joiden ruumiinlämpö on aina yli 37.

Vierailija
28/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin. Oikea paikka on koronatesti. Mene sinne heti.

Vierailija
29/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkä ne päivystykset nyt ruuhkaudu, koska normaalien hengitystieinfektioiden määrä on koronatoimien myötä romahtanut. Mutta siis kaikissa flunssapireissa jäädään nyt kotiin!!!

Koska jos oletkin koronaoireeton, tartutat pärskeilläsi, käsissäsi jne.

Vierailija
30/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskin pienen flunssan ❤️

Vierailija
31/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalilämpö. Aamulla vedät pari buranaa ja ison kupin kahvia ja lopetat tuon valittamisen pikkuasioista ja menet töihin.

Vierailija
32/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla normaali ruumiinlämpö on 36,2 ja tuo tarkottaisi jo itsellä, että olen kipeä.

Vierailija
33/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin hakea joka päivä sairaslomaa. Mulla on aina näyttänyt kuumemittari yli 37.

Se on epänormaalin paljon. Suvussasi ollaan varmaan lyhytikäisiä? Korkea ruumiinlämpö kertoo siitä, että kuolet aikaisemmin.

Päivän paras. 😂 Mistä tiedät kuinka vanhoja isovanhempani ovat? Tiedän muitakin kenellä normaali on yli 37 ja täysin terveitä kaikki.

Vierailija
34/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet olosi kipeäksi, et mene. Ihan sama mitä mittari näyttää.

Mulla normilämpö on jotain 36 astetta eli yli 37 olisi jo kuumetta.

Vierailija
35/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suoraan krematorioon.

Vierailija
36/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaali lämpö 35,7 joten ei tarvitse mennä edes 37 asti kun olo on tosi kipeä. 

Nyt pitäisi ehdottomasti mennä aivan pienistäkin oireista koronatestiin ja olla poissa töistä kunnes saa negan, en tiedä mikä siinä on ihmisillä niin vaikea ymmärtää!

Vierailija
37/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kuumetaudissa ei tuijoteta aamun lämpöä, kun lämpö nousee iltaa kohti. Nyt on lämpöä ja voimaton olo, niin ei siinä

tule edes vuorokautta oireettomana, vaikka aamulla lämpö olisi laskenut. Soita työterveyteen ja kysy toimintaohjeet.

Ja kun muutama täällä pätee, että hänelle ei olisi vielä lämpöäkään, niin entä sitten, aloittajalla on voimaton olo. Oire sopii esim. koronaan.

Vierailija
38/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä muualta kuvittelet hakevasi saikkulapun jos ei lääkäristä?

Vierailija
39/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla yli 37 on vain sairaana. Ja tiedän milloin olen sairas, koska on sellainen olo.

Vierailija
40/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiestähän se olisi vielä korkeampi. Oletan, ettei ap mitannut sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi