Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 37.3 kuumetta aikuisella? töihin huomenn

Vierailija
16.08.2020 |

Mittari näyttää 37.3. Kuumeinen ja voimaton olo. Pitäiskö soittaa työterveyteen vai mennä vaan normaalisti töihin? Olen asiakaspalvelija.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olo on kuumeinen, niin eikö silloin kannata mennä koronatestiin???

Vierailija
2/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaat aamulla uudestaan ja jos on kipeä olo niin jäät kotiin. Jos olo on aamulla normaali niin menet töihin. Nyt on niin kuuma, että toi 37,3 voi olla ihan normi, se merkitsee mikä on olo aamulla, ei nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuo on lämpöä, mutta ei kuumetta.

Eikös kuume lähde vasta 38+ puolella.

Mulla joskus on lämpöä 37.5 ilman syytä.

Vierailija
4/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkki siitä, ettet ole terve. Et todellakaan mene huomenna töihin, vaan lääkäriin.

Vierailija
5/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun oma normaali? Lähde siitä. Itse en menisi töihin tuolla lämmöllä. En ole koskaan ollut sellainen että sairaana kuumeilen yli 38 astetta. Tuo lämpö olisi minulle jo ihan punkkapäivä.

Vierailija
6/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin hakea joka päivä sairaslomaa. Mulla on aina näyttänyt kuumemittari yli 37.

Vierailija
7/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,5–37,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalisti olla 0,5 astetta korkeampi kuin aamulla."

Vierailija
8/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali lämpö ja tuolla ei sairaslomaa saa, sen sijaan omalla ololla saa. Kuumetta on vasta 38-> Kuume lähtee nousemaan iltaa kohti, eli on mahdollista, että kuume on nousemassa. Mittaat illalla uudestaan ja seuraat oloasi. Mulla joskus lämpö nousee tuonne 37-38 väliin, mutta päikkäreiden jälkeen olot on mennyt ohi kuten lämpökin laskenut taas 37 alapuolelle.

Vierailija
9/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Normaalin aamuisen lämmön yläraja on useimmilla välillä 36,5–37,5, mutta tässä esiintyy huomattavaa yksilöllistä vaihtelua. Illalla lämpö voi normaalisti olla 0,5 astetta korkeampi kuin aamulla."

Ihmisen pitää tiedostaa oma normaali. Mulla ei koskaan normaalivaihtelun puitteissakaan mene yli 37 tai edes siihen asti. Mulle yli 37 on aina että en ole terve.

Vierailija
10/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti lämpöni on 35.9-36.6. Hävettää vaan jäädä näin pienen lämmönnousun takia pois töistä. Mutta näin koronan aikaan miettii tarkemmin viitsiikö lähteä ihmisten ilmoille pienessä lämmönnousussa. Tavallisesti menesin varmaan töihin, buranan voimalla.

Vierailija
11/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kommentti siis ap

Vierailija
12/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene töihin, vaan otat yhteyttä työterveyshuoltoon.

Vierailija
13/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on täysin pilvitön päivä, aurinko paistaa ja kuuma. Saattaa johtua tuo olotila ihan tuosta. Juo paljon kylmää, lepää. Katso auttaako.

Vierailija
14/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin hakea joka päivä sairaslomaa. Mulla on aina näyttänyt kuumemittari yli 37.

Se on epänormaalin paljon. Suvussasi ollaan varmaan lyhytikäisiä? Korkea ruumiinlämpö kertoo siitä, että kuolet aikaisemmin.

Vierailija
15/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sota yhtä miestä kaipaa. Jos on sairas olo ,niin kotiin.

Vierailija
16/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pitää tiedostaa oma normaali. Mulla ei koskaan normaalivaihtelun puitteissakaan mene yli 37 tai edes siihen asti. Mulle yli 37 on aina että en ole terve.

Mutta et varmasti ole mitannut jatkuvasti kehosi lämpötilaa. Itse rupesin huvikseni mittailemaan koronan aikana ja kyllähän se välillä pomppaa sinne 37. Ei nyt jatkuvasti. On ihan normaalia. 

Vierailija
17/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti lämpöni on 35.9-36.6. Hävettää vaan jäädä näin pienen lämmönnousun takia pois töistä. Mutta näin koronan aikaan miettii tarkemmin viitsiikö lähteä ihmisten ilmoille pienessä lämmönnousussa. Tavallisesti menesin varmaan töihin, buranan voimalla.

Aha, vai hävettää? Et ole siis asiakaspalvelijana sisäistänyt vastuutasi asiakkaittesi terveydestä?

Vierailija
18/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et varmasti ole mitannut jatkuvasti kehosi lämpötilaa. Itse rupesin huvikseni mittailemaan koronan aikana ja kyllähän se välillä pomppaa sinne 37. Ei nyt jatkuvasti. On ihan normaalia. 

Ei pomppaa. Jos mulla menee yli sen, olen aina ollut silloin kipeänä.

Vierailija
20/43 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mitannut. Siksi sanoinkin ettei normaalisti koskaan mene 37 asti. Olen siis todella harvoin sairaana, mutta kun saan jonkin flunssan se kuume on juuri luokkaa 37.3-37.6 eikä yhtään enempää, mutta sairaana ollaan eikä voimia ole muuhun kuin nukkumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme