Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ”mennään joskus kahville” small talkia?

Vierailija
16.08.2020 |

Heitteletkö/ehdotteletko tällaisia aivan ilman tarkoitusperiä? Nyt ei ole siis kyse mistään romanttisesta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita mitään. tapasin mukavanoloisen naisen äiti-lapsiryhmässä ja hän pyysi meitä heille kylään. tai niin luulin. Luulin saaneeni kutsun ja sitten laitoin viestin, että tällä viikolla meille sopisi nähdä. Ei vastausta. No, ajattelin, että lapsiperheen kiireitä ja laitoin parin viikon päästä uuden viestin. Siihen tuli vastaus, että tulkaa nyt sitten. Vierailun ilmapiiri oli jäätävä ja ymmärsin kyllä, että en ollut tervetullut lapsineni heille. En ottanut sittemmin mitään yhteyttä eikä kyllä hänkään. Tervehdin häntä kun tulee vaunuineen vastaan, mutta en yritä todellakaan ottaa yhteyttä. Ihmettelen edelleen miksi pitää päästää suustaan tulkaa meille joku päivä jos ei sitä tarkoita.. voihan sitä olla kohteliaan ystävällinen muutenkin?

Vierailija
22/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä tavalla että jos ihminen sanoo minulle noin, en oleta että hän alkaa sitä kahvittelua järkkäämään.

Samoin. Ja kun tuolla joku viittasi, että hoida itse, niin kyllä tämän ehdottelijan tulee olla se aktiivinen osapuoli - muuten on paskanjauhaja.

Enpä enää käytä tätä! Ehkä vain Suomessa tästä fraasista saa oikeasti toteuttamattomana paskanjauhajan ja pahan ihmisen maineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdota ellen tarkoita sitä.

Vierailija
24/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tarkoita mitään. tapasin mukavanoloisen naisen äiti-lapsiryhmässä ja hän pyysi meitä heille kylään. tai niin luulin. Luulin saaneeni kutsun ja sitten laitoin viestin, että tällä viikolla meille sopisi nähdä. Ei vastausta. No, ajattelin, että lapsiperheen kiireitä ja laitoin parin viikon päästä uuden viestin. Siihen tuli vastaus, että tulkaa nyt sitten. Vierailun ilmapiiri oli jäätävä ja ymmärsin kyllä, että en ollut tervetullut lapsineni heille. En ottanut sittemmin mitään yhteyttä eikä kyllä hänkään. Tervehdin häntä kun tulee vaunuineen vastaan, mutta en yritä todellakaan ottaa yhteyttä. Ihmettelen edelleen miksi pitää päästää suustaan tulkaa meille joku päivä jos ei sitä tarkoita.. voihan sitä olla kohteliaan ystävällinen muutenkin?

Tuttavallasi on päässä hullua. Halusi vielä nöyryyttää sinua oman idioottimaisen käytöksensä jälkeen.

Vierailija
25/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku noin sanoo, niin pallo jää mielestäni vastaanottajalle. Joka tapauksessa seurankipein ottaa yhteyttä.

Vierailija
26/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEUKUTUSKYSELY

Voisitko ehdottaa kahville menemistä small talkina (eli et oikeasti halua kahville)?

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en

Vierailija
27/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan heittele kahvikutsuja missään mielessä. Kahvilla istuminen ei suoraan sanottuna kuulu lempipuuhiini eikä kiinnosta minua, enkä ehdota sitä edes silloin kun olen oikeasti kiinnostunut tutustumaan.

Vierailija
28/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku noin sanoo, niin pallo jää mielestäni vastaanottajalle. Joka tapauksessa seurankipein ottaa yhteyttä.

Pitäisikö minun kutsua itse itseni kylään, kun minulle sanotaan teidän pitäisi käydä meillä joskus?

Vierailija
29/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PEUKUTUSKYSELY

Voisitko ehdottaa kahville menemistä small talkina (eli et oikeasti halua kahville)?

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en

Huonosti asetultu kysymys. Kysyisit mitä tarkoittaa mennään joskus kahville?

Vierailija
30/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PEUKUTUSKYSELY

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en

Huonosti asetultu kysymys. Kysyisit mitä tarkoittaa mennään joskus kahville?

En oikein tiedä mitkä vastausvaihtoehdot siihen sopisivat. Jos joku keksii paremmin, niin voi vapaasti "matkia" ja laittaa uuden kyselyn.

Vierailija
31/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, toi nyt oli kohteliaan ystävällinen hyväksyvä huomautus, että lapset voisivat olla leikkikavereita. Itse en tuota käytä, mutta tiedän monia, jotka höpisevät leikkitreffeistä, eikä tarkoituskaan ole koskaan sellaisia järjestää. Tulisivat kyllä mielellään itse kylään passattavaksi ja sotkemaan lastensa kanssa toisen huushollin.

Vierailija
32/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo tulkitaan "oli kiva jutella, jatketaan juttelua jos/kun jossain törmäillään ja juodaan vaikka ne kahvikupilliset". Eli puhuja koittaa ilmaista kiinnostuksensa jatkaa keskustelua, jos siihen luonteva tilanne tulee eteen. Ei kuitenkaan tarkoita toivetta aktiiviseen yhteydenpitoon.

Vierailija
33/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa yritetään antaa vain hyvä kuva itsestä. Ja toiselle tulee sitten huono omatunto, kun tämä ei tarttunut ehdotukseen (jonka luuli olevan tosissaan esitetty).

Vierailija
34/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana sanoa näille mennään kahville joskus-tyypeille, että sinä varmasti ehdotat päivää ja ajankohtaa kun haluat tavata. Jos ehdotusta ei kuulu, lähtee yhteystiedot aika nopeasti puhelimestani, enkä vastaile tuntemattomiin numeroihin/viesteihin. En myöskään näe enää syytä tervehtiä kohdatessa. Elämässäni ei ole ”ylimääräisiä” sitten kun ehkä- ihmisiä, en sellainen halua kenellekään olla. Näin helppoa se on.

Vierailija
35/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tuota sanontaa ellei olla menossa kahville. Aivan yhtä hyvin voisi sanoa, että ”leivotaan joskus yhdessä pullaa” - siitä pitäisi sitten ymmärtää, että ei olla oikeastaan mitään tekemässä, minä vaan tässä vähän lässytän lämpimikseni - oikeastihan ”leivotaan pullaa”’tarkoittaa sitä, että ohittaessa ehkä moikataan, ja pelkään sinun olevan vähän tarkertuvaa sorttia! 😳

Vierailija
36/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta miksi ihmeessä pitää sanoa yhtään mitään?? Olen tavannut ihan mukavia ihmisiä, mutta en koskaan höpise yhtään mitään uudelleen tapaamisesta, jos en halua tavata uudestaan...

Vierailija
37/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut tuota sanontaa ellei olla menossa kahville. Aivan yhtä hyvin voisi sanoa, että ”leivotaan joskus yhdessä pullaa” - siitä pitäisi sitten ymmärtää, että ei olla oikeastaan mitään tekemässä, minä vaan tässä vähän lässytän lämpimikseni - oikeastihan ”leivotaan pullaa”’tarkoittaa sitä, että ohittaessa ehkä moikataan, ja pelkään sinun olevan vähän tarkertuvaa sorttia! 😳

Tämä 😂

Vierailija
38/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas tietää tämän helsingin kapakoissa Kallionssa ja Töölössä työskentelevän naisen. Hän levittelee täysin perättömiä juoruja ystävästäni. Hänen juoruihinsa kuuluvat perättömät seksuaalirikollissyytökset kuin myös syyttää ystävääni narsisitiksi. Tämä nainen toimii hyväntekeväisyysalalla ja peittelee näin omaa psykopaatin luonnettaan. Hän itse on narsisti ja patologinen valehtelija. Väittää asuneensa ja työskennelleensä Gambiassa ja hänen etunimensä ensimmäinen kirjaijn on A.kirjain. Jostain syystä ähn masinoi perättömien juorujen kampanjaa ystävääni kohtaan. ja mahtaako ystäväni olla hänen ainoa uhrinsa.

Tosi on!!!!!

Vierailija
39/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksan ihmetellä sitä, miten naisilla on ylettömän helppoa pyytää varattuja miehiä sinne kahville tai syömään yms. mutta sinkkumiesten edessä ollaan täysin avuttomia.

Vierailija
40/40 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas tietää tämän helsingin kapakoissa Kallionssa ja Töölössä työskentelevän naisen. Hän levittelee täysin perättömiä juoruja ystävästäni. Hänen juoruihinsa kuuluvat perättömät seksuaalirikollissyytökset kuin myös syyttää ystävääni narsisitiksi. Tämä nainen toimii hyväntekeväisyysalalla ja peittelee näin omaa psykopaatin luonnettaan. Hän itse on narsisti ja patologinen valehtelija. Väittää asuneensa ja työskennelleensä Gambiassa ja hänen etunimensä ensimmäinen kirjaijn on A.kirjain. Jostain syystä ähn masinoi perättömien juorujen kampanjaa ystävääni kohtaan. ja mahtaako ystäväni olla hänen ainoa uhrinsa.

Tosi on!!!!!

Ja tämä liittyy kahvikutsuun siten että?