Olen laihduttanut BMI 30-> BMI 24.5, en huomaa eroa
Tiedän, että olen varmasti nyt terveempi, mutta en näe peilissä kertakaikkiaan mitään eroa. Tiedän että eroa on pakko olla, koska mittanauhan mukaan rinnasta, vyötäröltä ja lantiolta on kaikista lähtenyt melkein 15 cm, ja vanhat vaatteet mahtuvat. Kukaan läheiseni ei ole myöskään huomauttanut asiasta, sain yhden huomautuksen tiputtuani BMI 28:n, mutta sen jälkeen ei mitään!
Kommentit (28)
Niin, en minäkään ole huomannut elämässä mitään oleellista eroa hoikempien ja tukevampien aikojeni välillä. En ole ollut terveempi, en edes itse asiassa paremman näköinenkään. Kukaan ei ole kommentoinut mitään kummassakaan vaiheessa, eikä minua ylipäänsä ole kohdeltu toisin painavampana tai hoikempana. Minun hoikemman ja paksumman elämäni ainoa ero on vaan ihan vaan pelkkä läski, ei mikään muu. En ollenkaan tunnista itseäni näistä lehtien laihduttajista, jotka kertovat, kuinka nyt elämä hymyilee, mies tykkää ja kaikkialta sataa kehuja ja ihailuja. Mun elämä on tasaisen hyvää vaikka paino vaihteleekin.
Et kai koska olet edelleenkin läski.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:11"]
Et kai koska olet edelleenkin läski.
[/quote]
En ole mielestäni läski, vaan tavallisen näköinen. Läskinä pitäisin ihmistä, jonka pitäisi laihduttaa kymmeniä kiloja päästäkseen normaalipainoon, minulla puolestaan on alipainoon yhtä monta kiloa, kuin olen nyt vuoden sisällä laihduttanut aiemmasta ylipainostani pois.
AP
Huomasitko lihomistasi? Ehkä olet vartalosokea.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:02"]
Tiedän, että olen varmasti nyt terveempi, mutta en näe peilissä kertakaikkiaan mitään eroa. Tiedän että eroa on pakko olla, koska mittanauhan mukaan rinnasta, vyötäröltä ja lantiolta on kaikista lähtenyt melkein 15 cm, ja vanhat vaatteet mahtuvat. Kukaan läheiseni ei ole myöskään huomauttanut asiasta, sain yhden huomautuksen tiputtuani BMI 28:n, mutta sen jälkeen ei mitään!
[/quote]
veikkaan, että sä et osaa punnita itseäsi tai sitten vaan vaaka on rikki ja sä oletkin oikeasti edelleen se BMIvalas mikä sä olit aiemminkin.
Tein omasta laihdutuksestani vastaavanlaisen aloituksen pari viikkoa sitte. Tosin itse olen laihduttanut normaalipainon ylärajalta painoindeksiin 22. Kuitenkin yli 10 kiloa. En huomaa itse mitään eroa. Pari kommenttia saanut töissä. Yhden vastaavanlaisen sain täällä av:lla, kuten sinäkin, että eihän sitä voi huomata jos 180 kilon painosta tiputtaa kympin.
Ainoa selitys on se, ettei minäkuva muutu niin nopeasti. Peilistä ei näe omaa todellista minäänsä. Sivullisten kommentit tai niiden puutteen voit jättää omaan arvoonsa, voi johtua kateudesta tai ihan mistä vaan.
Tein omasta laihdutuksestani vastaavanlaisen aloituksen pari viikkoa sitte. Tosin itse olen laihduttanut normaalipainon ylärajalta painoindeksiin 22. Kuitenkin yli 10 kiloa. En huomaa itse mitään eroa. Pari kommenttia saanut töissä. Yhden vastaavanlaisen sain täällä av:lla, kuten sinäkin, että eihän sitä voi huomata jos 180 kilon painosta tiputtaa kympin.
Ainoa selitys on se, ettei minäkuva muutu niin nopeasti. Peilistä ei näe omaa todellista minäänsä. Sivullisten kommentit tai niiden puutteen voit jättää omaan arvoonsa, voi johtua kateudesta tai ihan mistä vaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:02"]
[/quote]
veikkaan, että sä et osaa punnita itseäsi tai sitten vaan vaaka on rikki ja sä oletkin oikeasti edelleen se BMIvalas mikä sä olit aiemminkin.
[/quote]
Hei, hei, hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä!
Muille vinkiksi, kannattaa ottaa valokuva aloittaessa niin sitten huomaa eron. Ei sitä eroa huomaa kun paino katoaa vähitellen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:28"]
[/quote]
En oikeastaan. Ihan mahdollista. Toisaalta läheisetkään eivät ole huomanneet, tai ainakaan kommentoineet. Valokuvista joskus huomasi, että perse näytti isolta, mutta lähinnä jos vaatetusvalinnat olivat huonoja. Liittyisikö tähän sitten se, että olen pukeutunut oman vartalotyyppini mukaan hyvin istuviin ja oikean kokoisiin vaatteisiin. Paljon on lähtenyt esim. tisseistä, ne ovat menneet koosta F kokoon B/C, mutta sitäkään eroa en oikeastaan "huomaa". Paino on lähtenyt niin tasaisesti, että ne ovat suhteessa aika samannäköiset. Olin myös ennen pudotusta fyysisesti hyvässä kunnossa.
Alkumittani olivat 158 cm/75 kg, nyt 61 kg. Rinta 100->85, vyötärö 80->67, lantio 105->91.
Suhtaudun koko laihdutusprosessiin nyt aika huvittuneesti ja rationaalisesti, koska omaan silmään ero ei edelleenkään ole huomattava. Ajattelin pudottaa vielä muutaman kilon, jos on tippuakseen.
Halusin jakaa kokemukseni myös siksi, että täällä on haukuttu normaalipainoisia ihmisiä valaiksi. En oikeasti usko, että nämä haukkujat huomaisivat monessakaan vaikka 5 kilon painonvaihteluja. Itse olen nyt pudottanut 14 kg ja vain yksi ihminen on huomauttanut, pudotettuani 5 kg.
Sullahan unelmien vartalo.
Minä laihduin aikanaan 30kg ja yksikään läheisistä ei huomannut sitä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 17:28"]
[/quote]
En oikeastaan. Ihan mahdollista. Toisaalta läheisetkään eivät ole huomanneet, tai ainakaan kommentoineet. Valokuvista joskus huomasi, että perse näytti isolta, mutta lähinnä jos vaatetusvalinnat olivat huonoja. Liittyisikö tähän sitten se, että olen pukeutunut oman vartalotyyppini mukaan hyvin istuviin ja oikean kokoisiin vaatteisiin. Paljon on lähtenyt esim. tisseistä, ne ovat menneet koosta F kokoon B/C, mutta sitäkään eroa en oikeastaan "huomaa". Paino on lähtenyt niin tasaisesti, että ne ovat suhteessa aika samannäköiset. Olin myös ennen pudotusta fyysisesti hyvässä kunnossa.
Alkumittani olivat 158 cm/75 kg, nyt 61 kg. Rinta 100->85, vyötärö 80->67, lantio 105->91.
Suhtaudun koko laihdutusprosessiin nyt aika huvittuneesti ja rationaalisesti, koska omaan silmään ero ei edelleenkään ole huomattava. Ajattelin pudottaa vielä muutaman kilon, jos on tippuakseen.
Halusin jakaa kokemukseni myös siksi, että täällä on haukuttu normaalipainoisia ihmisiä valaiksi. En oikeasti usko, että nämä haukkujat huomaisivat monessakaan vaikka 5 kilon painonvaihteluja. Itse olen nyt pudottanut 14 kg ja vain yksi ihminen on huomauttanut, pudotettuani 5 kg.
[/quote]
Eri ihmisillä rasva kertyy eri puolille kehoa. Jos kaikki rasva on vatsassa ja kyljissä, raajat melko hoikat ja lihasta ei ole lainkaan, tuolla painoerolla olisi mullistava vaikutus koska paino olisi lähtenyt pelkästään vyötäröltä. Sinulla myös alunperin vyötärö ollut 80 cm, toisaalta lantio melko suuri. Eli sinulla on ollut silti kurveja kropassa painosta huolimatta, paino levittäytynyt tasaisesti.
Kuvittelepa BMI 31, jolla pituutta 158 cm, paino n. 70 kg, rinta reilu 105 cm, vyötärö n. 95-100 cm, lantio n. 90 cm.
Ihmiset saattavat muuten ajatella, että olisi epäkohteliasta huomautella painostasi kun pelkäävät että se pompsahtaa kohta takaisin?
Harvemmin noista kehtaa huomautella toisille, vaikka hoikistunut sitä ehkä toivoisikin.
Laihduttaessa kannattaa tosiaan ottaa valokuva itsestään alusvaatteissa ja mikäli vain viitsii niin eri asukokonaisuuksissa edestä ja sivulta. Siten huomaa itse parhaiten eron. Yleensä nuo muutokset ovat kuitenkin sen verran paljon hitaampia, ettei niitä itse huomaa. Eikä välttämättä ne läheisetkään, joita näkee viikottain. Heidän silmissään olet kutistunut pikkuhiljaa. Eihän lapsistakaan aina meinaa huomata kuinka ne kasvavat ennenkuin joku ulkopuolinen huomauttaa asiasta (tai vaatteet jäävät pieniksi).
Hieno laihdutustulos! Ero on varmasti huomattava, mutta muut ovat kohteliaasti hiljaa. Kauanko laihdutit? Hidas laihdutus voi myös hämätä muita.
Valokuvat ovat hyvä juttu kehonkuvan kannalta. Itse otin sellaisia kuvia, joissa olin pukeutunut niihin isojen tyttöjen vaatteisiin, joita käytin laihdutuksen alussa.
Toinen hyvä keino huomata laihtuminen on ryhmäkuvat. Kun on kuvassa muiden kanssa, huomaa oman kokonsa suhteessa muihin. Monesti kuvittelen muiden olevan minua hoikempia ja jossain vaiheessa oli yllättävää huomata olevansa saman kokoinen tai hoikempi kuin muut.
Laihdutin vuoden. Pidin tauot 70 kilossa ja 65 kilossa, joissa yritin vain ylläpitää painoa muutaman kuukauden ajan. Nyt olen pysytellyt tässä reilussa 60 kilossa. Joskus mittanauhan kanssa laitan noi alkuperäiset mitat nauhaan, ja katson miten paljon tyhjää tilaa sen nauhan ja ihon väliin jää, mutta on se siltikin hankalaa hahmottaa.
Yksi päivä puin vaatekaapista rintsikat, joita pidin vuosi sitten. Kokonainen puristettu nyrkkini mahtui sinne liiviin tissin lisäksi. Näytin miehelle, oli vähintäänkin yhtä hämmentynyt kuin minä.
Laihdutin vuoden. Pidin tauot 70 kilossa ja 65 kilossa, joissa yritin vain ylläpitää painoa muutaman kuukauden ajan. Nyt olen pysytellyt tässä reilussa 60 kilossa. Joskus mittanauhan kanssa laitan noi alkuperäiset mitat nauhaan, ja katson miten paljon tyhjää tilaa sen nauhan ja ihon väliin jää, mutta on se siltikin hankalaa hahmottaa.
Yksi päivä puin vaatekaapista rintsikat, joita pidin vuosi sitten. Kokonainen puristettu nyrkkini mahtui sinne liiviin tissin lisäksi. Näytin miehelle, oli vähintäänkin yhtä hämmentynyt kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 19:37"]
[/quote]
Mistä sait kimmokkeen pudottaa painoa? Miten ihmeessä saisi vaimon innostumaan tekemään asialle jotakin. Raivostuu vain jos mainitsee ettei nykymenolla lähde edes kiloa vuodessa, saati ne ylimääräiset 20 kiloa. Hunaja dijonia menee makkaran kanssa iso kasa, eikä siitäkään saa mainita. Sokeria siellä ja täällä, sinapissakin sokeria eniten valmistusaineista. Hänellä on aina vain yksi suunta eli lisää rasvaa vyötärölle.
t. 15
15, harrastin liikuntaa jo ennen painonpudotusta. Yhdessä vaiheessa liikuttuani hieman enemmän polveni muuttuvat tosi oudoiksi, ihan kuin ne olisivat olleet täynnä nestettä, lonksuvat ja oudot. Käveleminen oli aikamoista ontumista pari viikkoa, ja jouduin laittamaan liikunnan hyllylle. Kivut polvissa olivat aika kovat. Tämä oli kimmokkeeni laihduttaa.Mieheni ei ikinä huomauttanut painostani, mikä on minusta hyvä.
Minusta makkara on pahempi juttu kuin sinappi... ehkä jos yrittäisit tehdä omalta osaltasi terveellistä ruokaa? On ok syödä jotain hölmöä välillä, jos suurin osa ajasta menee perusterveellisellä ruoalla. Kaupassa voit sanoa, että ei oteta tätä, kun tässä on niin paljon sokeria, ja esittää asian niin, että olet huolissasi omasta terveydestäsi.
Motivaation pitää kuitenkin lähteä laihduttajasta itsestään. Ulkonäöllistä motiivia itselläni ei ollut, ja kuten sanoin en itse huomaa merkittävää eroa, mutta polveni voivat jo paremmin.
t. AP
Heikko provo sinulla AP. Mutta olkoon.