Koirat mukana kaupoissa, virastoissa .. ym?
Mitä mieltä olette koirista esim. vaatekaupoissa, kahviloissa, virastoissa, ravintoloissa ja muissa vastaavissa paikoissa, missä muitakin ihmisiä? Ja nyt en tarkoita siis opaskoiria! Itse olen kerran käyny koiran kanssa verotoimistossa ja yhden kerran oltiin kahvilan terassilla ja oli koko ajan semmoinen olo, että teen väärin. Yleensä siis jätän koiran aina kotiin, jos menen kaupungille ! Mitä mieltä olette?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:25"]Mun mielestä koirat EI kuulu julkisiin sisätiloihin! Arvostusta koira-allergikoille ! [/quote] Tuosta on ihan järjestyssäännötkin olemassa julkisissa kiinteistöissä - pääsääntöisesti. Ja onkin : eli mihinkään julkiseen tilaan/laitokseen ei saa tuoda muuta kuin poikkeuksena näkövammaisen opaskoiran tai vammaisen avustajakoiran (harvassa vielä) - muut koirat pitää jättää kotiin tai ulos "parkkiin" -pätee muihinkin lemmikeihin siis kuin vain koiriin!
Itse vältän viimeiseen asti raahaamasta koiraa mukaan mihinkään asioille. Mutta jos niin kävisi että tulee joku akuutti asia esim. pankkiin ja koira on mukana, minusta on äärettömän hienoa että on vaihtoehtona tuoda koira mukaan. Koiria ei ainoastaan varasteta, niitä kiusataan ja häiritään. Kerran jouduin jättämään koiran kaupan eteen ja takaisin tullessani jäi kiinni verekseltään yks äijä joka kiusasi omalla koirallaan pelokasta koiraani. Sama mies kulkee muutenkin ahdistelemassa koiranomistajia aggressiivisella rakillaan.
Että tosi hyvä jos vaihtoehtona on ottaa koira mukaan virastoon/pankkiin. Mutten ymmärrä miksi kukaan haluaisi mennä koiransa kanssa vaateostoksille. Näitäkin on tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:14"]
ei ollut tarkoitus mennä verotoimistoon, mutta oltiin just lenkillä ja muistin ohikävellessä, että piti uusi verokortti hakea sieltä! ja vaikka itselläki koira, niin minusta esim. vaatekauppoihin en veisi koiria, vaikka kuinka olisivat kilttejä, sisäsiistejä ja joista ei muka lähe karvaa. mut hei ihmiset kertokaa haittaako koirat teitä kaupungilla sisätiloissa! koska ei koiraa yksin aina haluis jättää, niin olisi kiva tietää minne se on tervetullut ja minne ei:)
[/quote]
Hahaha ei tässä maassa koirat/lapset/vammaiset ole tervetulleita minnekään. Muut ihmiset koetaan taakaksi ja kaikkea toimintaa pitää tuomita ja arvostella. Jos jollekin annetaan suunvuoro kertoa mielipiteensä sinun valinnoistasi niin sieltä tulee heti "no ei kyllä saisi!".
Tästä maasta kun pääsee niin lakkaa nuppi prakaamasta.
Mielestäni koira ei kuulu minnekään kauppaan, verovirastoon, kirjastoon, konserttiin, baariin eikä muuhunkaan julkiseen tilaan.
mulla on koira, joka jää useimmiten haukkumaan mun perään naapureiden iloksi. (ja joojoo, olisi pitänyt opettaa silloin pentuna olemaan yksin, mut ei voi enää mitää ja asian eteen tehdään koko ajan jotain) Siksi yritän/haluan ottaa koiran mukaan joihinkin julkisiin paikkoihin, että se ei hauku meitä ulos meidän kämpästä. Jätän koiran välillä myös ulkopuolelle odottamaan, mutta siitäkin syntyy kauhea haukkumyrsky, joten mieluiten sen pidän kaikkialla(minne sallittua) mukana. Eli jätänkö mielummin koiran haukkumaan yksin kotiin vai otanko mukaa ja häiritsen koiran olemassaololla muita ihmisiä ?
Pentu on ok. Siis sellainen, jonka kanssa tutustutaan maailmaan. Esim. meillä koira pääsi pentuna meidän mukana kirjastoon. Koira oli tuolloin 7-20 viikkoinen. Sen jälkeen koira ei enää päässyt mukaan.
Nykyisin (päälle vuoden vanha) pääsee mukaan eläinkauppaan sekä kaverien kukkakauppaan, molempiin saa ottaa koiran mukaan. Ja toki tuo on ollut terassillakin mukana koko kesän, kun on ollut kerran viikossa harkat.
Mutta ei tulisi mieleenkään viedä koiraa, ei pentua, ei mummokoiraa, ei teinikoiraa, ei mitään muuta kuin opaskoiraa, vaatekauppoihin, ruokakauppoihin ym. ym. ym.
Juurikin näin! Paikat mistä ihmiset voivat ostaa tavaroita mukaansa, niin EI koiria. Virastot on minun mielestäni ok ja jos siellä sattuu sit olemaan allergikko-asmaatikko-muu vastaava, niin sanoo asiasta niin varmasti koiran omistaja vie koiransa pois. Kaverini työskentelee pankissa ja häntä ei koirat siellä haittaa ja ei ole muitakaa asiakkaita.
^ vika lause siis "ei ole muitakaa asiakkaita haitannut"
Kerran otin meidän koiramme pikkupentuna kauppaan mukaan. Koira oli sylissä takin sisällä, pää vain näkyi.
Tuon jälkeen ei ole ollut tarvetta viedä koiraa julkisiin tiloihin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 14:42"]mulla on koira, joka jää useimmiten haukkumaan mun perään naapureiden iloksi. (ja joojoo, olisi pitänyt opettaa silloin pentuna olemaan yksin, mut ei voi enää mitää ja asian eteen tehdään koko ajan jotain) Siksi yritän/haluan ottaa koiran mukaan joihinkin julkisiin paikkoihin, että se ei hauku meitä ulos meidän kämpästä. Jätän koiran välillä myös ulkopuolelle odottamaan, mutta siitäkin syntyy kauhea haukkumyrsky, joten mieluiten sen pidän kaikkialla(minne sallittua) mukana. Eli jätänkö mielummin koiran haukkumaan yksin kotiin vai otanko mukaa ja häiritsen koiran olemassaololla muita ihmisiä ?[/quote]
Paras viedä se piikille, kun häiritsee joka tapauksessa.
Miksi koirat sallitaan kauppoihin? Jotkut ihmiset ovat allergisia koirille
Mun mielestä koirat EI kuulu julkisiin sisätiloihin! Arvostusta koira-allergikoille !