Koirat mukana kaupoissa, virastoissa .. ym?
Mitä mieltä olette koirista esim. vaatekaupoissa, kahviloissa, virastoissa, ravintoloissa ja muissa vastaavissa paikoissa, missä muitakin ihmisiä? Ja nyt en tarkoita siis opaskoiria! Itse olen kerran käyny koiran kanssa verotoimistossa ja yhden kerran oltiin kahvilan terassilla ja oli koko ajan semmoinen olo, että teen väärin. Yleensä siis jätän koiran aina kotiin, jos menen kaupungille ! Mitä mieltä olette?
Kommentit (32)
Koiranomistaja sanon että ehdoton EI koirille kaupoissa, virastoissa yms.
Vähän pitää ajatella kuitenkin allergisia, koirakammoisia ja koirat nyt kuitenkaan eivät ole niin hygienisia olentoja että niitä voisi esim kauppaan tuoda...
Joo tosi kiva saada allergisena ja astmaattisena astmakohtaus kun joku pölvästi raahaa hurttansa sinne pankin jonoon...huoh!
Ei tulisi mieleenkään viedä koiraani julkisiin sisätiloihin. Avustavat koirat ovat eriasia, niitähän on nykyään muillekin kuin sokeille.
Harva on niin allerginen, että kärsii siitä, että samassa kaupassa kävisi koira, mutta monelle se voisi olla muuten vain vastenmielinen juttu. Ja oma koirani on sisäsiisti, mutta voisin hyvin kuvitella, että jonkun koira vielä nostaisi koipeakin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:34"]
Ei tulisi mieleenkään viedä koiraani julkisiin sisätiloihin. Avustavat koirat ovat eriasia, niitähän on nykyään muillekin kuin sokeille.
Harva on niin allerginen, että kärsii siitä, että samassa kaupassa kävisi koira, mutta monelle se voisi olla muuten vain vastenmielinen juttu. Ja oma koirani on sisäsiisti, mutta voisin hyvin kuvitella, että jonkun koira vielä nostaisi koipeakin.
[/quote]
jos yksikin ihminen siellä virastossa on niin allerginen että saa koirasta oireita niin se on jo liikaa...saati sitten sellainen ihminen joka saa pahan astmakohtauksen siellä. Astmakohtaukseen voi kuolla....
Koirilla ei ole mitään asiaa julkisiin virastoihin, kauppoihin tms.
En vie koiraani virastoihin, koskaan. Mutta jos joku on niin allerginen, että kuolisi koirani takia, hän voi kuolla myös minun takiani, koska koirani allergeeneja on myös minussa. Avustavissa koirissa on myös allergeeneja, ja niitä saa viedä virastoihin. Onneksi koira ei kuitenkaan ole niitä pahimpia allergian aiheuttajia, joten astmaatikoilla on paljon suurempiakin riskejä elämässään.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:42"]
En vie koiraani virastoihin, koskaan. Mutta jos joku on niin allerginen, että kuolisi koirani takia, hän voi kuolla myös minun takiani, koska koirani allergeeneja on myös minussa. Avustavissa koirissa on myös allergeeneja, ja niitä saa viedä virastoihin. Onneksi koira ei kuitenkaan ole niitä pahimpia allergian aiheuttajia, joten astmaatikoilla on paljon suurempiakin riskejä elämässään.
[/quote]
Näin erittäin pahana kissa-allergikkona voin kertoa sinulle että on AIVAN ERI ASIA olla kissan omistajan lähellä kuin sen kissan lähellä...todellakin suuttuisin jos joku raahaisi kattinsa sinne pankkijonoon. Ei tunnu kivalta saada niin pahaa astmakohtausta että henki ei kulje ja tuntee tukehtuvansa.
Miksi koiran (tai ylipäänsä minkään eläimen) pitäisi saada tulla kauppaan, verotoimistoon tai pankkiin?
Ja pitäisikö samat "säännöt" olla ihan pienille koirille kuin esim keskikokoisille koirille? isoimpia koiria harvoin tulee vastaan julkisissa tiloissa, mutta juuri näitä kantokoiria ja omilla jaloilla käveleviä tulee vastaan päivittäin.
Avustuskoirat tietenkin OK, muilla eläimillä ei ole mitään asiaa virastoihin tai kauppoihin, koosta riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:42"]
[/quote]
No ihmisiä on vähän vaikeampi kieltää tulemasta johonkin. Eikö se riitä. että kärsin koiraihmisistä. Pitääkö kärsiä niiden koiristakin?
Koira- allergisille kysymys....
Ettekö tosiaankaan saa avustajakoirista allergista reaktiota, tai, ette saa reaktiota jos yleisellä paikalla ei ole yhtään "näkyvää" koiraa, mut ehkä kaksisataa koiran omistajaa oi voi ja oho =0/?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 18:32"]
Joo tosi kiva saada allergisena ja astmaattisena astmakohtaus kun joku pölvästi raahaa hurttansa sinne pankin jonoon...huoh!
[/quote]
Ja tosi kiva saada helvetinmoinen astmakohtaus kun joku pölvästi muija on kaatanut itsensä päälle pullollisen hajuvettä ja tulee sinne pankin jonoon... huoh! Ei ne koirat aina todellakaan pahimmasta päästä ole. T. Allergikko
Ei mitään turhia elukoita julkisiin tiloihin. Avustajakoirat eivät ole turhia. Eivät ymmärrä koiranomistajat tätä. Monet lapset pelkäävät hyökkiviä, "ihan kilttejä" koiria.
Jospa protestina tuon hiehon seuraavan kerran verotoimistoon. Osaa istua ja olla hiljaa, päinvastoin kuin kaikkea räksyttävät laivakoirat ja kääpiöpystykorvat, kääpiöpinserit ja shetlanninlammaskoirat, novascotiannoutajat ja ne perkeleen tunnistamattomat trasselitupot, jotka puree vaik ihan vaan ohi menee.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 14:42"]mulla on koira, joka jää useimmiten haukkumaan mun perään naapureiden iloksi. (ja joojoo, olisi pitänyt opettaa silloin pentuna olemaan yksin, mut ei voi enää mitää ja asian eteen tehdään koko ajan jotain) Siksi yritän/haluan ottaa koiran mukaan joihinkin julkisiin paikkoihin, että se ei hauku meitä ulos meidän kämpästä. Jätän koiran välillä myös ulkopuolelle odottamaan, mutta siitäkin syntyy kauhea haukkumyrsky, joten mieluiten sen pidän kaikkialla(minne sallittua) mukana. Eli jätänkö mielummin koiran haukkumaan yksin kotiin vai otanko mukaa ja häiritsen koiran olemassaololla muita ihmisiä ?[/quote]
Paras viedä se piikille, kun häiritsee joka tapauksessa.
[/quote]
mee ite piikille
Jos ikinäkuunaan tulisi tarve mennä verotoimistoon, ei mulle tulisi mieleenkään ottaa koiraani mukaan... Johonkin terassille ihan ok.
ei ollut tarkoitus mennä verotoimistoon, mutta oltiin just lenkillä ja muistin ohikävellessä, että piti uusi verokortti hakea sieltä! ja vaikka itselläki koira, niin minusta esim. vaatekauppoihin en veisi koiria, vaikka kuinka olisivat kilttejä, sisäsiistejä ja joista ei muka lähe karvaa. mut hei ihmiset kertokaa haittaako koirat teitä kaupungilla sisätiloissa! koska ei koiraa yksin aina haluis jättää, niin olisi kiva tietää minne se on tervetullut ja minne ei:)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:10"]
Mitä mieltä olette koirista esim. vaatekaupoissa, kahviloissa, virastoissa, ravintoloissa ja muissa vastaavissa paikoissa, missä muitakin ihmisiä? Ja nyt en tarkoita siis opaskoiria! Itse olen kerran käyny koiran kanssa verotoimistossa ja yhden kerran oltiin kahvilan terassilla ja oli koko ajan semmoinen olo, että teen väärin. Yleensä siis jätän koiran aina kotiin, jos menen kaupungille ! Mitä mieltä olette?
[/quote] Ei pitäisi ottaa lainkaan mukaan MIHINKÄÄN julkisiin tiloihin!!!. AINOA poikkeus on opaskoirat! Vain idiootit tuovat hurttansa julkisiin tiloihim ja laitoksiin.
mut miksi sit jotku vie? ja eikö kauppojen/virastojen työntekijät uskalla sanoa että ei saa tuoda koiria?