Mitä mieltä olette nimestä Inari?
Kommentit (65)
En pidä nimistä, joissa on r-kirjain.
Ihan ok. Oon ite Inarista niin ehkä voisin antaa kolmanneksi tai toiseksi nimeksi lapselleni. En kyllä ekaksi nimeksi pistäis.
Jos teillä on läheinen suhde Lappiin tai Inari-paikkakuntaan, niin sitten ehkä toiseksi nimeksi. Muuten en tykkää.
Kaunis nimi. Harkitsin tuota tyttärelleni toiseksi nimeksi pitkään, mutta valitsin toisen i-alkuisen.
minusta se on ihana nimi, kaunis.
Tykkään! Voisin antaa nimeksi, jos tulee tyttö.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:52"]
Miten siitä sushi tulee mieleen?
[/quote]
Inarisushi on tofukuoressa tarjoiltua riisiä. Googlaa :)
Inari nimi on nätti nimi. Olen vain joskus aijemminkin miettinyt miksi se kuulostaa mielestäni enemmän pojan, kuin tytön nimeltä. Ehkä johtuu siitä, että se on niin lähelle Ilari nimen kaltainen.
Ei hitsi! Nyt vasta tajusin, että tuntemani Inarin sisko on Salla!! Molemmat siis Lappi-nimiä! :)
Mä oon Inari, on siis ihan vanha ;) ja hyvä nimi. En ole ikinä kokenut, että pelkän nimen persteella olisi ollut epäselvyyttä sukupuolesta. Kaimojakin olen tavannut, ollaan juteltu ja tyytyväisiä ovat olleet.
Kaunis nimi, jonka tahtoisin antaa jos joskus saisin vielä tytön :)
Mulle tulee mieleen Inari Ökami eli shintolaisuudessa kettujen, hedelmällisyyden, saken, riisin, teen, teollisuuden ja maatalouden androgyyni kami. Mukava nimi, voisin antaa lapselle.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:56"]Ihan kaunis nimi, mutta sekoittuu hiukan Ilariin. Nimi kuitenkin voi ajan myötä sen verran yleistyä, että tällaista sekaantumista ei tapahdu enää
[/quote
Nyt naurattaa! Että ihan hiema sekoittuu. No ei sekoitu, kai sinä lukea osaat?
Tuttuni on Inari ja vaihtoi lopulta nimensä, kun kiusattiin oudosta nimestä. On siis yli 30v jo. Etelä-Suomessa ainakin outo nimi.
Tuleee negatiivisia konnotaatioita eräästä opettajasta. Aika ikävä ihminen kaiken kaikkiaan
Ja toiseksi nimeksi Ivalo?
Minä en Inarista nimenä tykkää...