Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halveksitko ihmisiä, jotka juovat humalahakuisesti?

Vierailija
16.08.2020 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... teen sitä itsekin. Silloin kun juon alkoa, juon humalahakuisesti. Poislukien jotkut illalliset ravintolassa tai afterit työkavereiden kanssa.

Vierailija
2/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pidän heitä kypsymättöminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi, mutta ihmettelen. 

Alkoholi on mielestäni kuvottavan pahaa, mutta jossain vaiheessa yritin juoda enemmän ja käydä ravintoloissa. Krapulat olivat kammottavia, joten lopetin juomisen kokonaan.

Miksi ehdoin tahdoin riskeeraisin arvostelukykyni ja aiheuttaisin itselleni kuvottavan olon?

Vierailija
4/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halveksisin, eiväthän he sitä mitenkään pahuuttaan tee. Luultavasti heillä on tilanne jolta olen itse säästynyt, kuten geneettiseltä taipumukselta juoda tietyllä tavalla tai murheilta, joita haluaa unohtaa juomalla.

Vierailija
5/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pidän heitä kypsymättöminä.

Haha! Miksi ihmeessä? :D

Vierailija
6/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ei-humalahakuinen juominen on alkoholin väärinkäyttöä.

Lopetin itse alkon käytön, mutta en silti halveksi sitä nauttivia.

Vierailija
7/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana halveksia ketään.

Itseäni häpeän vain, kun en osaa ottaa kohtuudella. Lähes poikkeuksetta kohellan ja menetän muistini.

Kunpa pääsisi eroon, tai osaisi ottaa sivistyneesti muiden seurassa.

Vierailija
8/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en, teinhän sitä itsekin varsin usein ja aika usein oli kivaakin.

Nykyään olen huomannut itsessäni halveksunnan tunteita ainakin joitain sellaisia ihmisiä kohtaan, oli se sitten tietoista humalahakuisuutta tai vain vahingossa humalajuomisen rajat ylittänyttä, mitä enempi sen pahempi. Nämä tunteet olen yrittänyt samantien saada kahlittua ja irtisanoa itseni niiden vallasta.

Mutta kaikista eniten halveksin itseäni, jos juomiseni on joskus livennyt humalan puolelle. Ja tässäkin, mitä enemmän olen ollut humalassa, sitä syvemmin olen itseäni halveksinut.

Vierailija
9/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa humalahakuinen? Itse ainakin silloin kun käytin alkoholia en koskaan päättänyt, että nytpä vedän peskännit, vaan uskoin seliväväni ilman krapulaa. No, jonkun kerran se humala kuitenkin tuli ihan ilman  hakemista.

Siis onko ihmisiä, jotka ihan oikeasti suunnittelevat juovansa itsensä tolkuttomaan kuntoon ja nauttivat tieäessään saavansa krapulan.

Vierailija
10/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, koske itsekin teen sitä toisinaan.

Vierailija
11/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halveksin, koska en juo uskonnollisita syistä

Vierailija
12/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
13/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan sitä juodaan, että tultaisiin humalaan. Kysymys on todella typerä.

Vierailija
14/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi, säälin. Aika moni on koukussa niin, ettei edes yhtä viikonloppua kestä olla juomatta. Eivät tajua, että sekin on alkoholismia.

Vierailija
15/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paitsi jos aina juodessa alkaa uhkailemaan muita tai juo kunnes sammuu.

Vierailija
16/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi muita, onhan se kiva olla nousussa ja joskus vaan on tarve nollata.

Halveksin ainoastaan itseäni kun en osaa juoda sivistyneesti. Oon saanut mustelmia, murtanut luita, sammunut baariin, heitetty ulos, oksentanut, pettänyt muistamatta siitä mitään ja ollut muutenkin täysi vastakohta sille selväpäiselle minälle. Oon ääliö ja idiootti.

Haluaisin niin kovin oppia ottamaan vain sen muutaman, mutta aina lähtee käsistä ja häpeän itseäni julmetusti.

Enemmän kunnioitan ja kadehdin niitä jotka osaavat juoda itsensä vain hauskaan huppeliin.

Vierailija
17/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vartenhan sitä juodaan, että tultaisiin humalaan. Kysymys on todella typerä.

En nyt nimittäisi pientä rentoutumista, joka ei näy ulospäin mitenkään, humalaksi.

Vierailija
18/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halveksu, mutta mietityttää kyllä jos itseni ikäinen tai vielä vanhempi JATKUVASTI tykkää juoda humalahakuisesti ja tuo sitä vielä esiin esim. työpaikalla, että mistähän sellainen johtuu. Itsellä tuli nuorempana juotua humalahakuisesti, nykyään ei huvita.

Mielestäni varsinkin tuo esiintuominen on vähän teinimäistä, mutta johtuu ehkä tosiaan siitä, että itsellä meni juomishalut joskus 25 vuotiaana about.

Vierailija
19/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sellaisia, joille pelkkä humalaantuleminen on itseisarvo. Ei siis vaikka se, että humalassa pidetään hauskaa.

Tai jos tavoite on pienessä hönössä oleminen.

Vierailija
20/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.