Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avopuolison kuollessa...

Vierailija
16.08.2020 |

Avopuolisoni kuoli sukulaiset kieltävät hautaisiin osallistumisen ja antoivat pari viikkoa aikaa etsiä oman kodin edellinen kun miehen nimissä rahaa ei juuri ole hyvä kun saan vaatteeni ottaa yhdessä hankittu sisustus sms jää perikunnalle....

Miten ihmiset voi olla noin julmia ? Monen monet vuodet onnellisina elettiin sukulaiset tuntui kivoilta aina kun tavattiin ei tietty kaikkien kanssa niin kemiat natsannu mutta juttuun tultiin...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on nykypäivänä enää niin typerä, että muuttaa pelkästään puolison nimissä olevaan asuntoon avoliittoon ? Kaikki omaisuus toisen nimissä. Noinhan siinä sitten käy kun se omaisuuden omistaja kuolee. Toiselle jää luu käteen, ellei ole testamenttia. Toki et nyt sentään kahdessa viikossa sieltä joudu asunnosta lähtemään, mutta kuten sanoi se ei ole sinun, niin joudut. 

Et kai ihan oikeasti kuvitellut, että saat siihen jäädä asumaan ? 

Miten niin jää luu käteen? Kyllähän sitä pystyy hyvin säästämään, kun asumiskustannukset ovat pienet. 

Mieluummin säästäisin kuin ostaisin osuuden toisen asunnosta. Eipähän tarvitse osallistua remppakustannuksiin vaan maksaisin vaikka pienen korvauksen asumisesta ja puolet juoksevista kuluista, ja loput säästöön. 

Vierailija
22/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteitä saa, ja olisi suotavaakin, käyttää yksinään. Kolmen nipuissa ne ovat lähinnä tyylikeino, jota voi käyttää, kun osaa perussäännöt ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on nykypäivänä enää niin typerä, että muuttaa pelkästään puolison nimissä olevaan asuntoon avoliittoon ? Kaikki omaisuus toisen nimissä. Noinhan siinä sitten käy kun se omaisuuden omistaja kuolee. Toiselle jää luu käteen, ellei ole testamenttia. Toki et nyt sentään kahdessa viikossa sieltä joudu asunnosta lähtemään, mutta kuten sanoi se ei ole sinun, niin joudut. 

Et kai ihan oikeasti kuvitellut, että saat siihen jäädä asumaan ? 

Minä muutin. Tosin meillä oli siinä vaiheessa yhteinen lapsi eikä miehellä muita lapsia, joten tilanne poikkesi ap:n tilanteesta. Tässä vuosien varrella olen elänyt maksutta miehen omistamassa talossa ja ostanut omilla tuloillani kaksi sijoituskämppää. Jos ero tulisi, olisi minulla asunto valmiina ja peritty kesämökkikin. Jos puoliso kuolee, lapset antavat minun jatkaa asumista tässä ainakin 6 kk ajan, että saan vuokralaisen häädettyä.

Vierailija
24/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennänpä hiukka asiaa

Avopuolisoni kuoli yllättäen päälle nelikymppisenä emme olleet vielä ajatelleet että tarvitsisimme hautaustahtoa testamenttia tms

Kotimme omakotitalo johon muuttaessani miehellä vielä hiukka velkaa mutta vakaa asema ja itse olin taloudellisesti heikoilla ja muutenkin ajateltiin ettei kiirettä pidetä tutustutaan rauhassa eli mies piti nimissään olevat asiat vuodet vierivät nopeaan velka maksettiin häitä emme kaivanneet olin päässyt taloudellisesti jaloilleni joten päätimme ostaa veneen viime kesänä josta syystä varani nyt käytännössä olemattomat

Ja kuinka moni teistä oikeasti omistaa 2 laatikkoa johon kumpikin tiputtaa ostamiensa juttujen kuitit? Ja entäs jos ne ostetaankin yhdessä esim.200e sohva köyhempi maksaa vaikka 50e

Meillä on excel, ei laatikoita. Tosin tehty sitä varten että vuosien varrella seurattiin a) mitä talon remontti on tullut maksamaan ja b) seurataan että kulut jollain aikavälillä tasoittuu 50-50. Nyt tuosta excelistä näkee että olen mm. ostanut 1200 eurolla nauloja, ruuveja ja muttereita.

Siinä kohtaa kun talo ostettiin ja lainaa oli muttei yhteistä lasta, niin oli ihan itsestäänselvää sulkea testamentilla sukulaiset ulos jos jotain sattuu. Ja yhtä itsestäänselvää oli ottaa henkivakuutus turvaamaan avolesken asuminen. Miten kukaan vielä 2020-luvulla tekee elämäänsä koskevia suuria päätöksiä selvittämättä mitkä ne päätösten vaikutukset on tai miten niistä saa itselleen edulliset. Kaikki tieto on napin painalluksella ruudulta luettavissa. Jos ei jaksa kahlata virallista tietoa, niin keskustelupalstoilla näitä samoja juttuja on jauhettu jo 25 vuotta

Vierailija
25/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni tilanteesta, mutta ikävä kyllä heillä on oikeus kieltää sinun osallistuminen hautajaisiin.

Asunnosta joudut lähtemään, mutta eivät he kahdessa viikossa voi sinua vaan pihalle potkaista.  Soita maanantaina oikeusaputoimistoon ja selvitä oikeutesi. Ota myös yhteyttä diakoniin ja sossuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme