Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mähän eläisin toimeentulotuella ihan hyvin!!

Vierailija
19.08.2013 |

Nyt on ollut hirmuisesti lehdissä juttua, kuinka vähällä toimeentulotuella on lähes mahdoton pärjätä. Tein vähän laskelmia ja yllätyin, kuinka hyvin sitä lopulta tulisi toimeen tuolla 410 eurolla/kk. Tässä siis yhteenvetoa kuukauden menoistani:

Asuminen 154,-

Netti 15,-

Puhelin 10,-

Vakuutukset 11,-

Sähkö 10,-

Ruokaan jää siis 210 euroa kuussa. Se tekee seitsemän euroa päivässä. Hyvin onnistuis, jos itse tekis isoja satseja keittoja ja uuniruokia ja ottais eväät töihin. Leivänkin voisin leipoa itse.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siinä iltalehden jutussa sillä ei mene edes siitä410 eurosta asumiseen  kun toi olivaan siihen muuhun... että kyllä tolla elää kunhan ei törsää mihinkään 8 euron kaljoihin....

Vierailija
2/15 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sosiaalipummit pääseekin ihan liian helpolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollololloo. Et siis koskaan ostaisi vaatteita (edes sukkia tai alusvaatteita), kenkiä, kulkisi julkisilla minnekään, ostaisi lääkkeitä sairauteen tai esimerkiksi laastareita haavaan, sampoota, saippuaa, hammastahnaa.

Vierailija
4/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että tuon hintainen vuokrakämppä on kiven alla pk-seudulla ja sinulla olisi muitakin pakollisia kuluja kuin asuminen.

Vierailija
5/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 23:26"]

Trollololloo. Et siis koskaan ostaisi vaatteita (edes sukkia tai alusvaatteita), kenkiä, kulkisi julkisilla minnekään, ostaisi lääkkeitä sairauteen tai esimerkiksi laastareita haavaan, sampoota, saippuaa, hammastahnaa.

[/quote]

En tietenkään joka kuukausi, joten hyvin pienistä summista on hammastahnoissa ja saippuoissa kyse. Pari euroa muutaman kuukauden välein. Vaatteita ei ole tarve ostaa, koska nykyisillä voisi vedellä vaikka maailman tappiin. Kengät toki kuluu, mutta ei niitäkään olisi tarve päivittää moneen vuoteen, jos siis nykyiset kokoelmat saisin pitää. ap

Vierailija
6/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:19"]

Paitsi että tuon hintainen vuokrakämppä on kiven alla pk-seudulla ja sinulla olisi muitakin pakollisia kuluja kuin asuminen.

[/quote]

Kämppä on oma ja velaton. Mitä muita kuluja minulla olisi? ap

Vierailija
7/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa ihan hupina!! Esim. WC-paperi, shamppoo & hoitoaine, pyykinpesuaine, bussikortti jne maksaa aika paljon. Jos oot tuolla summalla pari kuukautta, niin rupee tuntumaan. Ai niin, tapaatko ystäviäsi koskaan kaupungilla?!

Vierailija
8/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuulliset asumiskulut maksetaan vielä sen 410e päälle, eli sinulla jäisi 364e ruokaan. Itse elän toimeentulotuella ja ihan hyvin tulen toimeen, on varaa vähän matkustellakin.

Vierailija
9/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:29"]

Kokeileppa ihan hupina!! Esim. WC-paperi, shamppoo & hoitoaine, pyykinpesuaine, bussikortti jne maksaa aika paljon. Jos oot tuolla summalla pari kuukautta, niin rupee tuntumaan. Ai niin, tapaatko ystäviäsi koskaan kaupungilla?!

[/quote]

En ole käyttänyt bussikorttia vuosiin, koska kuljen kävellen ja pyörällä. Tapaan ystäviä lähinnä liikunnan parissa eli käydään lenkillä. Oon kyllä varma, että pärjäisin toimeentulotuella aika monta kuukautta, vaikka eihän se elämä mukavaa olisi. Mutta nälkää en näkisi ja puhtaana pysyisin. ap

Vierailija
10/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mä elin hyvin kotihoidontuella koko ajan. Tapasin ystäviä, käytiin vaikka missä ( ei tosin etelänmatkoilla yms.).  Lapsella oli koko ajan hyvät vaatteet, harrastuksia kuten itsellänikin ja kivaa tekemistä aina. Muita kuin välttämättämiä hankintoja ei juuri tehty, mutta olisiko tarvittu?

Vuosia meni, sitten olin työttömänäkin vähän aikaa ja ihan pärjättiin 3 v kotihoidon tuella, sitten peruspäivärahalla. Nyt kun käyn töissä, jää vähän enemmän käteen laskujen jälkeen. Mutta ei paljoa, menot ei saa kasvaa päiväökotimaksujen jälkeen.

Voin kertoa, että 300 - 400 kk-tuloilla elää mukavasti vuosia. Mutta voi että kuitenkin helpoittaisi ja olisi tosi luksusta edes välillä vähän isommat taskurahat...

P.S. Sairastettukin on, maksettu lainaa, ostettu esim silmälaseja, syöty ravintolassa, matkustettu vähän, käyty baarissa, elokuvissa, puuhamaissa yms, syöty terveellisesti. Rahat vaan riitti kun pisti riittämään, vaikka välillä oli tiukkaa ja vaikeaa. Onko se helpompaa, kun olen aina ollut köyhä, korkeintaan 1000 e nettona ikinä.

Vierailija
11/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Jos sulla on oma velaton kämppä, et saa toimeentulotukea.

Kämppä on realisoitava.

Vierailija
12/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Jos sulla on oma velaton kämppä, et saa toimeentulotukea.

Kämppä on realisoitava.

[/quote]

Totta. Toisaalta toimeentulotuessa otetaan huomioon asumiskulut, joiden jälkeen käteen pitäisi jäädä vielä noin 400,- kuussa elämiseen. Eihän tässä aloituksessa ollut kyse siitä, että olen jäämässä toimeentulotuelle (tietenkään), vaan siitä, että nykytilanteessa pärjäisin vastaavalla summalla ihan hyvin! ap

Vierailija
13/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ei ole totta, että omistusasunto pitäisi myydä toimeentulotukea saadakseen.

Mielestäni tuo Iltalehden typerä juttusarja menee tänään jo överiksi, sillä köyhää leikkivä toimittaja-juppi menee hakemaan kassillisen ruokaa leipäjonosta. Varmaan jollain ei olisi ollut kassille oikeaa tarvetta.  Voi v* mikä idiootti. Lehdessä on varmaan 10-vuotias päätoimittaja, kun juttujen taso on tämä.

Vierailija
14/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse asuntoa myydä, ellei se sitten ole aivan liian iso..esim. kolmio yksinasuvalla.

Vierailija
15/15 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 01:19"]

Kuulemma ei ole totta, että omistusasunto pitäisi myydä toimeentulotukea saadakseen.

Mielestäni tuo Iltalehden typerä juttusarja menee tänään jo överiksi, sillä köyhää leikkivä toimittaja-juppi menee hakemaan kassillisen ruokaa leipäjonosta. Varmaan jollain ei olisi ollut kassille oikeaa tarvetta.  Voi v* mikä idiootti. Lehdessä on varmaan 10-vuotias päätoimittaja, kun juttujen taso on tämä.

[/quote]

Kuule, yksi toimittaja ei sitä leipäjonon oikeaa tarvitsijaa nälkään jätä, siellähän oli reilut tuhat huijaria kunnes kelakortti otettiin vähäksi aikaa käyttöön henkilöllisyyden todistamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme