Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvojen hoitoon viemisestä

Vierailija
16.07.2006 |

Viitaten siis edelliseen ketjuun, jota en viitsinyt kokonaan lukea.

Olen itse lukenut seuraavanlaisen ohjeen.. Se on mielesstäni hyvin pätevä ohje siitä, kuinka ajan minkäkin ikäinen lapsi kestää (saamatta " traumoja" ) ilman äitiään. Jos joku muistaa, kenen laatima tämä ohje on.. voisiko laittaa sen lastenpsykologin nimen?

1 tunti per lapsen ikäkuukausi. Eli:

1kk - 1 tunti

2kk - 2 tuntia

3kk - 3 tuntia

4kk - 4 tuntia

5kk - 5 tuntia

6kk - 6 tuntia

7kk - 7 tuntia

8kk - 8 tuntia

9kk - 9 tuntia

10kk - 10 tuntia

11kk - 11 tuntia

1 vuorokausi per lapsen ikävuosi Eli

1 vuotias - 1 vuorokausi

2 vuotias - 2 vuorokautta

3 vuotias - 3 vuorokautta

Jne.. jne...

Eli vasta 7 vuotias on kyllin kypsä olemaan viikon erossa vanhemmistaan.

Varsinkin tuo eka ikävuosi, jolloin puhutaan tunneista, on minusta hyvinkin tärkeää.. tämän kun muistaisi kaikki ne vanhemmat, joilla on kiire " omaan elämään" viikonloppurientoineen jo silloin kun vauva on vaikka sen 3 viikon vanha! Sen ikäinen vauva ei voi olla edes tuntia erossa äidistään! Eikä kuulukaan olla. Pienen vauvan paikka on äidin rinnalla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole ainakaan jäänyt minkään laisia, päinvastoin!!

Vierailija
22/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole ketään, joka ottaisi koskaan hoitoonsa lapsia edes muutamaksi tunniksi, enkä tunne ketään, jonka vanhemmat olisi suostuneet hoitamaan lapsenlapsiaan niin, että lapset ovat alle kolmevuotiaita. Yleensä kamalalla tappelulla saavat kouluikäisen illalla pariksi tunniksi mummolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö oikeasti miestäsi tasavertaisena lapseesi nähden todella vasta 1,5-2v?????????????

Järkyttävää!! Omanapaista ajattelua, minä-äiti suuri ja mahtava..

Vierailija
24/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos me kaikki 60-70 luvulla syntyneet olemme niin traumatisoituneet, kun äitiysloma oli 2-3kk ja joiduimme eroon äidistä jo vauvana, puhumattakaan imetyksen kestosta.

Terv. 4:n lapsen ope äiti vuosimallia -70 ja jonka omat lapset ovat usein olleet jo vauvana hoidossa ja joka itse meni hoitoon 2kk ikäisenä. Todella olen erittäin traumatisoitunut...?

p.s Minulla on muuten erittäin hyvä ja lämmin suhde omaan äitiini, vaikka jouduinkin hoitoon 2kk ikäisenä ja vaikka minua imetettiinkin vain 2kk. Enemmänkin mietin, että nämä äidin mussukat on niitä ongelmalapsia tulevaisuudessa, kun äiti paapoo vielä kouluiässäkin, eikä anna lapsen itse kehittytyä, kasvaa ja oppia rauhassa. Ja työntää tissiä suuhun vielä leikki-iässä.

Vierailija
25/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkoisen mahdotonta sanoa mikä trauma tulee esiin ja koska ja miksi, koska vaikuttavia tekijöitä on ihan liikaa.

Ja milloin ihminen on ylipäätään traumatisoitunut? Tiedän paljon aikuisia, joilla on ollut rankka lapsuus, ja jotka eivät millään tapaa ole traumaattisia. Tiedän myös aikuisia, joiden elämä on ollut varsin tavallista ja suorastaan " oppikirjan" mukaista, mutta joilla on silti paljon esim. mielenterveysongelmia.

Kuten sanottua, vaikuttavia tekijöitä on ihan liikaa, jotta voitaisiin sanoa että " Ville kokee ahdistuneisuutta koska hän oli hoidossa kerran kuukaudessa 6kk:n ikäisestä lähtien" .

Vierailija
26/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin minunkin olisi pitänyt jättää lääkärissä juoksemiset väliin kun vauva oli 2kk, samoin tulehtuneen alueen leikkaus. Ehkä olisin kuollut ilman lääkärin hoitoa, mutta varmastihan sekin olisi traumatisoinut lastani vähemmän kuin pari päivää ilman äitiä, isän kanssa...

Vierailija
27/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 16.07. 10:45 vastaa tähän viestiin (6/27)

On isi periaatteessa ihan yhtä hyvä ja tärkeä hoitaja kuin äitikin, mutta taidatte unohtaa sen tosiasian, että ISÄ EI VOI IMETTÄÄ

ja vauvalla on oikeus saada rintamaitoa niin usein kun hän haluaa.

Älä puhu paskaa. Isä voi aivan hyvin imettää, jos vaan tahtoo. Mies saa maidon kohoamaan pumppaamalla kuten adoptioäiditkin. Mies voi käyttää imetysapulaitetta, josta antaa äidin lypsämää maitoa.

Ja lapsella oikeus saada rintamaitoa niin usein kuin haluaa? Sinun lapsellasi ehkä, mutta ei se mikään maailmansääntö ole:D Toi on sun omaa arvomaailmaa.

Vierailija
28/28 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain löytyy aina tutkimus, joka kumoaa edellisen. Oman järjen käyttö edelleen sallittua.

tv. eräs joka tekee tutkimuksia työkseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä