Miksi mies antaa vaimonsa päättää ihan kaikesta,
ja vielä sanoo sen ääneen muille? Ei minkäänlaista omaa päätöstä mihinkään, vaikuttaa jotenkin alistuneelta tähän. Mielestäni tuo ei ole reilua kumppanuutta parisuhteessa.
Kommentit (52)
Minulla on näennäinen päätösvalta. Joko olemme samaa mieltä lähes kaikestatai sitten asiat ovat miehelle yhdentekeviä. Muutaman kerran vuodessa mies iskee jalkaa lattiaan ja sitten tehdään hänen tahtonsa mukaan..ne ovat yleensä ihan perse päätöksiä. Ilmeisesti hän antaa minun toteuttaa itseäni ympäri vuoden jotta hän saa läpi ne itselleen tärkeät asiat..ja minä en kehtaa pistää hanttiin kun aina tehdään minun tahtoni mukaan..
Meillä se menee niin, että minä kysyn miehen mielipidettä ja hän vastaa, että hänelle käy kaikki. Kun jatkan tivaamista, miten hän haluaa, että tehdään, hän lopulta suuttuu ja lähtee pois. Jälkeenpäin hän sitten valittaa, että aina tehdään niin kuin minä haluan.
Olen ruvennut jättämään joitakin asioita kokonaan hänen päätettäväkseen ja huolehdittavakseen. Niistäkin hän aloittaa aina kysymisen, miten minun mielestäni pitäisi tehdä. Kun en ota mitään kantaa, hän taas suuttuu ja usein jättää koko homman hoitamatta, ja se on minun vikani, kun en osallistunut.
Tästä olen tehnyt sen johtopäätöksen, että hän ei halua ottaa vastuuta mistään, mutta haluaa pitää valitusoikeuden itsellään.
Monesti ulkopuoliset tulkitsevat asian näin, jos
-nainen pyörittää arkea ja sitä mukaa tekee eteen tulevia päätöksiä
-nainen päättää asioista, jotka miestä evvk
-mies lusmuna antaa kuvan, että asioista joista ulkopuoliset eivät syystä tai toisesta pidä, on päättänyt vaimo
-mies esim. tekee osansa kotitöistä...
Miehet eivät "osaa" vaan kivempi sälyttää se vastuu elämästä jonkun toisen harteille.
Mä myin kämppäni muutama vuosi sitten. Nainen kävi yksin näytössä ja vielä toisenkin kerran katsomassa asuntoa. Hämmästyin kovasti, kun kaupantekoon ilmestyi myös hänen aviomiehensä. Tämä ei ollut jalallaan astunut koko taloon ennen kauppoja.
Meillä ihan sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 14:00"]
Meillä se menee niin, että minä kysyn miehen mielipidettä ja hän vastaa, että hänelle käy kaikki. Kun jatkan tivaamista, miten hän haluaa, että tehdään, hän lopulta suuttuu ja lähtee pois. Jälkeenpäin hän sitten valittaa, että aina tehdään niin kuin minä haluan.
Olen ruvennut jättämään joitakin asioita kokonaan hänen päätettäväkseen ja huolehdittavakseen. Niistäkin hän aloittaa aina kysymisen, miten minun mielestäni pitäisi tehdä. Kun en ota mitään kantaa, hän taas suuttuu ja usein jättää koko homman hoitamatta, ja se on minun vikani, kun en osallistunut.
Tästä olen tehnyt sen johtopäätöksen, että hän ei halua ottaa vastuuta mistään, mutta haluaa pitää valitusoikeuden itsellään.
[/quote]
Mies voi valita naisen kanssa: olla joko oikeassa tai olla onnellinen.
Koska mies on laiska ja mukavuudenhaluinen ja nainen on kontrollifriikki hirmuvaltias. Siksi esim.
Mieheni itseasiassa kutsuu minua kuningattareksi.
Meillä minä vain ilmoitin, että varasin koiran. Ja niin meille tuli koira. Mieheni maksoi puolet.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:10"]
En tiedä. Kysy häneltä.
[/quote]
Minun mieheltäni ei edes tarvitse kysyä. Tiedän kyllä syyn.
Mistä asioista? Esim. meillä minä päätän käytännössä kotiasioista 'itsevaltaisesti', mutta olisin ihan tyytyväinen jos joku hoitaisi ja päättäisi useimmat asiat puolestani. Miehellä on omat ympyränsä, jotka ovat isommat kuin minulla ja joissa hän päättää omista asioistaan.
Tämä on jo miehen super-kontrollointia. Eka naiset haluavat itse päättää kaikesta, ja sitten vielä valittavat kun mies ei päätä mitään. Eli toisinsanoen te haluatte päättää siitäkin milloin miehen pitää päättää. Mitä jos hommaisitte robotin miehen tilalle - voitte ohjelmoida sen tekemään ja päättämään asioista juuri niin paljon kuin haluatte. :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 13:31"]
Olen feministin kanssa aviossa.Vaimoni päättää ihan kaikesta.Ei tule heti mieleen seikkaa johon hänellä ei ole sanottavanaan viimeistä sanaa.Hän on laatinut säännöt minkä mukaan tulee toimia ja käyttäytyä.
[/quote]
Tämän takia vaimo kannattaakin hakea Thaimaasta jossa naiset ovat naisia. Ei suomalaisia hirmuvaltias-feminatseja kannata edes kokeilla - sama kuin hakeutuisi orjatyöleirille. Toivottavasti otat eron äkkiä ja jätät sen kusipään. Ja puhko sen autonrenkaat mennessäs.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 15:33"]
Tämä on jo miehen super-kontrollointia. Eka naiset haluavat itse päättää kaikesta, ja sitten vielä valittavat kun mies ei päätä mitään. Eli toisinsanoen te haluatte päättää siitäkin milloin miehen pitää päättää. Mitä jos hommaisitte robotin miehen tilalle - voitte ohjelmoida sen tekemään ja päättämään asioista juuri niin paljon kuin haluatte. :D
[/quote]
Aijaa. Mielestäsi siis pitäisi tehdä miehen toiveiden mukaan ja päättää itse kaikki, kun mies niin haluaa, ja sitten ottaa vastaan jatkuva valitus niistä päätöksistä?
AP on oikeassa. Parisuhteissa naiset tyypillisimmin käyttävät sadistisesti valtaa kumppaniaan kohtaan. Jos mies ei tottele, alkaa pitkäpiimainen kinastelu, mökötys, arvostelu, selkäänpuukottelu ja kaikki muu henkinen väkivalta mitä maa päällään kantaa. Tämä on räikeästi ristiriidassa sen mielikuvan kanssa jonka mukaan miehet ovat vallankäyttäjiä. Tätä virheellistä mielikuvaa partiarkaalisuudesta varsinkin nämä "sukupuolentutkijat" yrittävät aina ylläpitää. Tarvittaisiin asennemuutosta. Naisten suorittamasta henkisestä parisuhdeväkivallasta voisi vaikkapa mainostaa paheksuvasti televisiossa.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 16:01"]
AP on oikeassa. Parisuhteissa naiset tyypillisimmin käyttävät sadistisesti valtaa kumppaniaan kohtaan. Jos mies ei tottele, alkaa pitkäpiimainen kinastelu, mökötys, arvostelu, selkäänpuukottelu ja kaikki muu henkinen väkivalta mitä maa päällään kantaa. Tämä on räikeästi ristiriidassa sen mielikuvan kanssa jonka mukaan miehet ovat vallankäyttäjiä. Tätä virheellistä mielikuvaa partiarkaalisuudesta varsinkin nämä "sukupuolentutkijat" yrittävät aina ylläpitää. Tarvittaisiin asennemuutosta. Naisten suorittamasta henkisestä parisuhdeväkivallasta voisi vaikkapa mainostaa paheksuvasti televisiossa.
[/quote]
No, jos parisuhde ei ole terve, siinä on aina kaksi sairasta osapuolta. Oli sitten kyseessä henkinen tai fyysinen väkivalta, jos se on jatkuvaa, siinä on aina sekä tekijä että mahdollistaja.
Manipulointi on usein molemminpuolista. Aika räikeitä tapauksia olen nähnyt esimerkiksi miehistä, jotka tahallaan eivät muka osaa tehdä jotakin, niin vaimo sitten hyväksyy sen, ettei mies osallistu kotitöihin, kun ei muka osaa.
Parisuhde nykymuodossaan on aikansa elänyt instituutio, ja nk. hyvät ja pitkät parisuhteet ovat eriasteisia riippuvuussuhteita, jossa ilmeisesti puolisot kokevat saavansa riittävästi omien uhraustensa vastineeksi. Miksi he muuten niissä suhteissaan pysyisivät? Vaikkapa nämä niin väärinkohdellut miehet?
Miksi mies antaa naisensa päättää kaikesta?Varmaan monestakin syystä.
.Meillä mieheni jo suhteemme alussa alkoi puhumaan ja käyttäymään siihen suuntaan että olisi mukavaa jos ottaisin tiukemman otteen yhteisistä asioista.Minusta se tuntui hienolta että minun mielipiteeni olivat hänestä fiksuja ja että niihin luotettiin.Hän selvästi odotti viimeistä sanaa minulta.Vähän se tuntui silloin kummalliselta mutta se viehätti minua ja pönkitti itsetuntoani vaikka ei se silloinkaa mitenkään alhaalla ollut,päin vastoin. Miten nyt vuosia myöhemmin.Hänestä on tullut ihana mies ja perheen isä,tottelevainen,ahkera, ei kovin itsenäinen mutta minulle riittävä ja lapsille hyvä esikuva.Olemme sopineet roolit ja tehtävät kotona ja kodin ulkopuolella.Molemmat käymme töissä mutta kotona hänelle lankeavat lähes kaikki kotityöt.Lasten harrastuksiin osallistumme sen mukaan kummalla on enemmän aikaa ja innostusta.Raha-asit ovat minun hoidossa joten hänenkin palkka tulee minun hallinnoimalle tilille.Jos hänellä on omia menoja niin annan hänelle niihin pyynnöstä rahaa.Minulla on omat harrastukseni ja miehelläni omansa.Ystävät ja tuttavat pitävät miestäni vähän vätyksenä koska tietävät meidän kuviot.Mutta se ei meitä pahemmin haittaa,vaan siitäkin voimme laskea leikkiä jopa julkisesti.Joskus kyllä toivoisin häneltä enemmän itsenäisyyttä jä jämäkkyyttä mutta kaikkea ei varmaan voi saada.Itse olen hänestä kouluttanut sen mikä hän on.Mieheni sanoo olevansa onnellinen kun hänellä on jämäkkä vaimo.Eikä minullakaan suurempaa valttamista ole,onhan minulla ahkera ja tottelevainen mies joka on hyvä esikuva lapsillemme.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 05:55"]
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Se on sitä feministien toivomaa tasa-arvoa.
[/quote]
Olen feministin kanssa aviossa.Vaimoni päättää ihan kaikesta.Ei tule heti mieleen seikkaa johon hänellä ei ole sanottavanaan viimeistä sanaa.Hän on laatinut säännöt minkä mukaan tulee toimia ja käyttäytyä.Tässä vain muutamia esimerkiksi.Minun tulee tehdä kaikki koti ja taloustyöt päivittäin.Viedä ja noutaa lapset päivähoidosta mennessäni ja tullessani töistä.Tehdä ruokaostokset siinä samalla.Ei ole tullut aika pitkäksi näissä puuhissa.No mitä vaimo tekee.Hän työskentelee johtotehtävissä on tottunut siihen että häntä kuunnellaan.Tämä moodi on päällä kotonakin.Hän haluaa näyttää esimerkkiä siinä että nainen ei enää alistu miesten vietäväksi ja siinä hän on todella onnistunut.Kun joskus pyydän häntä auttamaan kotiaskareissa,niin hänellä on aina sama vastaus."Ne ovat sinun tehtäviä piste.Eikö sinulla ole tarpeeksi töitä kun ehdit valittamaan.Vaimot joutuvat vieläkin monessa perheessä tekemään kaikki kotityöt mutta meillä ne kuuluvat sinulle."Tämä on sitä tasa-arvoa!