Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdeongelmainen laitoshoitoon? Miten??

Vierailija
19.08.2013 |

Tietääkö kukaan voiko omainen hakea päihdeongelmaiselle apua kunnan sosiaalipalveluista? Ja miten sosiaalityöntekijät suhtautuvat asiaan, jos päihdeongelmainen itse ei halua apua? Kyseinen ihminen ei enää kykene itse huolehtimaan itsestään ja on laitoshoidon tarpeessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten todistat sen, että ei kykene huolehtimaan itsestään? Pakkohoitoon vastoin omaa tahtoaan saa vain siinä tapauksessa, että on vaarallinen itselleen tai muille.

Vierailija
2/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes se, että on itselleen vaarallinen riitä syyksi pakkohoitoon. Hyvin vaikea on saada toista hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse omasta hoidostaan ja viranomaiset päättää pakkohoidosta.

Omaiset eivät päätä koskaan hoidosta.

Vierailija
4/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päihdehoitoon väkisin ketään saa, itse sinne pitää olla motivaatio. Psykiatrinen pakkohoito on eri asia. Ei voida laittaa sossusta ketään väkisin päihdehoitoon, ja tämä on varma tieto.

Vierailija
5/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku jo aivonsa pilalle juonut asunnoton rapajuoppo vai ihminen joka vielä voisi raitistua? Ensimmäisessä tapauksessa soita sosiaalitoimistoon ja yritä kysellä asuntoasioista ym avusta.

Jos ihmisellä olisi vielä mahdollisuus päästä pullon pinnalle, niin suosittelen kohtaaman kuitenkin tämän ihmisen. Vaikka hän olisi myöntyväinen hoitoon, ei sosiaalitoimisto kalliita hoitoja automaattisesti maksa. Ensin pitää olla näyttöä, ettei ihminen pysty a-klinikan avulla ja itsekseen päästä alkoholista eroon. Tietty kunnilla voi olla eri käytäntöjä. Tässäkin tapauksessa voit soitttaa sossuun ja kysyä lisää neuvoja.

Vierailija
6/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ihminen, joka on kärsinyt alkoholiongelmasta n. 40 vuotta ja tuskin tulee koskaa raitistumaan. :/ On nyt asunut muutaman vuoden itsekseen ja siinä ajassa saanut asiansa ihan solmuun (ei pysty/osaa maksaa laskujaan, ei huolehdi hygieniasta, ei syö). Kesän aikana kunto romahtanut täysin. Nyt vaan mietin miten saisin hänelle apua. Voi siis olla yhteistyökykyinenkin. Mietin vaan että voinko soittaa sosiaalitoimistoon tms. ja kysellä sieltä apua vai pitääkö kyseisen ihmisen hakea apua itse?

ap

Vierailija
7/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa soskuun.

Vierailija
8/8 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo soita sosiaalitoimistoon. He neuvovat sinua sieltä. Hän varmaan onkin jo asiakas ja hänellä on varmaan joku "oma" työntekijä siellä. Voi olla, että loppujen lopuksi hän joutuu itse apua hakemaan, mutta soita ja kysy. Äläkä välttämättä tyydy ensimmäiseen vastaukseen, jos se on huono.