Ilmoitanko tästä poliisille vai mitä teen?
Poikaystäväni raivostui eilen minulle humalassa ja kävi käsiksi. Tämä oli ensimmäinen kerta ja olin aivan kauhuissani, kun hän heitteli minua ja repi käsivarsista. Huusin sen takia kovaa, mutta hän huusi vielä kovempaa. Jossain vaiheessa hän löi minua kasvoihin. Sen jälkeen hän yritti tukahduttaa huutoni laittamalla kätensä kasvoilleni. Purin silloin häntä käteen, että pääsin irti otteesta. Kasvoissani on parin sentin pituinen ruhje, muita jälkiä ei ole. Itse en ollut käyttänyt alkoholia.
Onko mitään hyötyä tehdä poliisille ilmoitusta? Uskovatko he, että mies hyökkäsi kimppuuni, jos hän väittää toista? Onko tuollainen ruhje mielestänne sellainen, että siitä pitää ilmoittaa?
Olen nyt turvassa, mutta edelleen järkyttynyt. Siksi kirjoitan töksähdellen, kun yritän vain pysyä kasassa. Mitä kannattaisi tehdä? Miestä en aio tavata enää koskaan.
Kommentit (76)
Tällä palstalla joku äiti miettii uskaltaisiko puuttua 18v tyttönsä järkkyyn seurusteluun!! En viitsi edes vastata sillä omani kasvatin jo alusta pitäen pysymään erossa tuollaisista otuksista. Jos elämänkumppania etsitään silloin järjen käyttö on hyvin suotavaa.
Kävisin sinuna lääkärissä ja soittaisin poliisille kysyäkseni neuvoa. Ymmärrä hyvä tyttö pysyä erossa tuollaisista sankareista olipa hakkaamisen syy mikä tahansa! Muista, kerran makuun päässyt toistaa helposti tekonsa olipa se pettäminen, hakkaaminen jne.....!
Ilmota nyt vaikka joulupukille.
Sairas provo. SAIRAS!
Lääkäri suositteli kyllä terapiaa. Tajuan kyllä jo nyt, vaikka olen vielä aika sekaisin, että tämä oli pitkän henkisen rääkin huipentuma. Olen yrittänyt tasapainoilla sairaan ihmisen kanssa, luottaa ja ymmärtää enkä ole nähnyt, että lopussa ei voisi käydä muutoin kuin huonosti.
Tuolla joskus aikaisemmin joku sanoi, että pitäisi vaihtaa lukot, mutta miehellä ei ole avaimia minun luo. Luulen, että hän on nyt sellaisessa juontiputkessa että tuskin pystyy muuta kuin uhkailemaan puhelimitse ja nekin ovat olleet itsemurhalla uhkaamisia. Säästän kyllä kaikki viestit. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:07"]
Ilmota nyt vaikka joulupukille.
Sairas provo. SAIRAS!
[/quote]
Voi kun olisikin. En haluaisi, että tämä on totta enkä haluaisi olla tavannut koko miestä. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:01"]
Ihan tyhjästäkö se raivostui?
[/quote]
Eikö se ole merkityksetöntä? Itsensä kannsa sinut oleva aikuinen ihminen ei ole väkivaltainen vaikka hänestä sanottaisiin mitä tahansa.
[/quote]
Raivostunut ihminen ei tarkoita automaattisesti väkivaltaista ihmistä. Joten kysymys on ihan merkityksellinen. Väkivalta on huono itsetuntoisen ratkaisu, kuten sanoitkin. Mutten usko, että yksikään tyyppi pimahtaa eli raivostuu tyhjästä. Yleensä siihen tarvitaan tuntikausia nalkuttava akka. Eikä sekään oikeuta käsiksi käymiseen, kuten tässä en sitä tarkoittanut ollenkaan. Mutta niinhän naiset tykkää tehdä ymmärtää kaiken väärin tai jopa laittaa sanoja toisten suunhun. Siitäkin voisi raivostua, muttei edelleenkään käydä käsiksi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 16:08"]
Lääkäri suositteli kyllä terapiaa. Tajuan kyllä jo nyt, vaikka olen vielä aika sekaisin, että tämä oli pitkän henkisen rääkin huipentuma. Olen yrittänyt tasapainoilla sairaan ihmisen kanssa, luottaa ja ymmärtää enkä ole nähnyt, että lopussa ei voisi käydä muutoin kuin huonosti.
[/quote]
Kertoisitko miksi olet yrittänyt tasapainoilla sairaan ihmisen kanssa? Onko sinulla joku koulutus siihen?
Rikosilmoitus, ehdottomasti.
Kirjoita paperille nyt kun vielä muistat tarkasti mitä tapahtui, mihin aikaan, mitä sanottiin yms yms.. Kuulusteluun saatat nimittäin päästä vasta vaikka viikon päästä jolloin olet jo ehtinyt puhu ja miettiä asian monta kertaaj sieltä voi unohtua jotain.
Ota myös kuvia ruhjeista, pienet naarmut, mustelmat ja punotukset katoavat nopeasti.
Jos kyse olisi naapuristasi, ilmoittaisitko poliisille?
Voit myös käydä lääkärissä dokumentoimassa ruhjeesi. Lääkärin lausunto asiasta voi olla tarpeen jossain tilanteessa.
Itsekin neuvoisin tekemään rikosilmoituksen.
https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:00"]
Kirjoita paperille nyt kun vielä muistat tarkasti mitä tapahtui, mihin aikaan, mitä sanottiin yms yms.. Kuulusteluun saatat nimittäin päästä vasta vaikka viikon päästä jolloin olet jo ehtinyt puhu ja miettiä asian monta kertaaj sieltä voi unohtua jotain.
Ota myös kuvia ruhjeista, pienet naarmut, mustelmat ja punotukset katoavat nopeasti.
[/quote]
Eikö sitten pitäisi olla jotain lääkärintodistusta? Onko ensin mentävä ilmoittamaan ja sitten erikseen on kuulustelu? Ap
[/quote]
Eikö se ole merkityksetöntä? Itsensä kannsa sinut oleva aikuinen ihminen ei ole väkivaltainen vaikka hänestä sanottaisiin mitä tahansa.
[/quote]
Soittaisin poliisit, jos naapurista kuuluisi sellaisia ääniä. Siellä koko rappu varmasti kuuli, kun mies huusi ja nimitteli. Ap
Kuinka joku voi edes kysyä, että tyhjästäkö se raivostui? Ketään ei lyödä, ei missään tapauksessa. Tässä maassa jopa murhaajat nauttivat ruumiillista koskemattomuutta.
Sitten omien ruhjeiden kuvaamiseen. Niihin tarvitaan lääkärin lausunto. Lääkäri toteaa ruhjeet ja vammat, tekee diagnoosin ja ottaa kuvat. Täytyy myös muistaa, että kaikki ei näy kuvissa.
[/quote]
Oli juonut monta päivää ja oli ollut koko ajan vihainen. Mutta en osannut odottaa, että hän löisi, koska sellaista ei ole koskaan tapahtunut. Ap
[/quote]
Miten tama liittyy asiaan? Eihan se vakivallan oikeutukseen vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:00"]
[/quote]
Eikö sitten pitäisi olla jotain lääkärintodistusta? Onko ensin mentävä ilmoittamaan ja sitten erikseen on kuulustelu? Ap
[/quote]
Lääkärintodistus olisi varmaan hyvä olla myös.
Ei sinun tarvitse mennä poliisiasemalle ja jos menet niin tutkijalla ei välttämättä ole heti aikaa keskustella kanssasi (vrt. mikä tahansa muu valtionlaitos, saatko siellä heti ajan asiantuntijalle).
Poliisi.fi:
Tee ilmoitus pahoinpitelystä poliisille joko puhelimitse tai henkilökohtaisesti. Jos et itse pysty tekemään ilmoitusta, pyydä jotain toista henkilöä ottamaan yhteyttä poliisiin puolestasi.
-https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/C03D9ECB4B249493C2256BC9003A071A?opendocument
Käy lääkärissä näyttämässä ruhjeesi. On tärkeää kertoa lääkärille, että vammat ovat tulleet pahoinpitelyn vuoksi. Kerro hänelle myös, mitä on tapahtunut ja pyydä häntä kirjoittamaan kertomasi sekä hänen omat havaintonsa mahdollisimman selkeästi lääkärinlausuntoon. Olen käsittänyt, että lääkäri ottaa myös valokuvia vammoista, mutta tuosta en ole ihan varma. Ota kuitenkin itse valokuvat todisteeksi.
Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä. Ehdottomasti. Poikaystäväsi on menetellyt ehdottoman väärin pahoinpidellessään sinua. Poliisi sitten kertoo, millaisella aikataululla asiassa edetään. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 16:04"]
[/quote]
Soittaisin poliisit, jos naapurista kuuluisi sellaisia ääniä. Siellä koko rappu varmasti kuuli, kun mies huusi ja nimitteli. Ap
[/quote]
Tämä kannattaa ehdottomasti mainita kun tekee rikosilmoitusta, naapurit toimivat silloin todistajina.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 02:33"]
Mitä sulle noissa paikoissa sanottiin? Miten lääkäri reagoi? Ottiko joku kuvia?
Kaveri kerran sai turpaan mieheltään, otti itse kuvat ja niissä ei näkynyt juuri mitään, vaikka itse näin ne mustelmat.
[/quote]
Lääkäri oli ihan asiallinen ja ymmärtäväinen. Hän kirjoitti lausunnon, ei ottanut kuvia. Otin kyllä muutaman kuvan itse. Poliisille tein ilmoituksen netissä. En jaksanut mennä poliisilaitokselle, koska olin niin väsynyt. Mies on lähetellyt viestejä ja pyydellyt kovasti anteeksi, mutta en ole vastannut niihin enkä myöskään puheluihin aiemmin tänään. Hän väittää haluavansa pysyä ystävänä kanssani, mutta olen varma, että hän vaan yrittää pelata pelejään sillä tavalla. Ap
[/quote]
Ensin on pakko kehua sinua rohkeudesta! Todella hienosti toimittu!
Säästä nuo viestit joita mies on lähettänyt! Ne toimivat todisteena miestä vastaan! Ehkä niissä jopa myönnetään epäsuorasti koko teko.