Kaveri muutti Australiaan ja olen kateellinen
Lapsuudenystäväni otti ja päätti muuttaa Australiaan. Olen jo muutenkin kateellinen kun hän matkustaa paljon ja nyt on facebook täynnä jotain rantakuvia, ärsyttävää!! Tekeekö se sen tahallaan että täällä ihmiset syyssateessa vittuuntuis ja se menettäis loputkin kaverit ?
Kommentit (14)
AP:lle, Miksi et voi itse muuttaa Australiaan? Tai siis harmittaako sua enemmän, että kaverisi toteuttaa omia unelmiaan vai se, ettet uskalla toteuttaa omiasi. Ensimmäinen näistä ei lienee sinulta pois...
No anna toisen olla onnellinen! Miksi et itse muuta sinne, jos kerran tilanne niin paljon ketuttaa? Toiset elää elämäänsä niin, että tekevät töitä unelmiensa toteuttamisen sijaan, toiset taas marisevat ja ovat kateellisia, mutta eivät ole valmiit toimimaan unelmiensa eteen. Jos kaverisi on sydämessään tiennyt, että hän oikeasti sinne haluaa muuttaa, niin nythän hänen tavoite on saavutettu. Se tarkoittaa, että Suomeen ei ole sitouttanut itseään (poikaystävä, lapset, ura jne) vaan kouluttautunut sillä silmälläpitäen, että töitä löytyy myös sieltä Australiasta.
Älä koskaan ole kateellinen toisten unelmista! Jokaisella on mahdollisuus unelmoida ja miettiä miten unelmasta voisi tehdä realistisen ja toteutettavissa olevan asian. Ihmiset rakentaa taloja, muuttaa maalle/kaupunkiin/ opiskelee jotta unelmat toteutuisivat. Unelma voi olla myös uusi taito kuten neuloa unelmien villatakki, tai oppia tehdä taivaallista ruokaa. Aloita sinäkin AP omien unelmien hankinta, ja ala toteuttaa niitä. Ei tarvitse kadehtia sitten muita.
niinpä... kun muutin toiseen maahan niin yhtäkkiä hävisi osa kavereista kuin tuhka tuuleen. eräältä jäljelle jääneeltä kaverilta kuulin että nämä kadonneet olivat pitäneet oikein palaverin aiheesta ja päättäneet että yritän vain olla parempi kuin muut, ja yhteistuumin kaikki pistäneet välit poikki samaan aikaan. niin, kaikkihan elävät elämäänsä niinkuin elävät jotta muut olisivat kateellisia...
ja oikein arvasitte, kyseessä ovat naispuoliset "ystävät"
Ei Australiaan noin vain muuteta jos ei paikallisen kanssa ole naimisiin mennyt.
Kun turistiviisumi umpeutuu niin maasta pois ilman mutinoita.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:40"]
niinpä... kun muutin toiseen maahan niin yhtäkkiä hävisi osa kavereista kuin tuhka tuuleen. eräältä jäljelle jääneeltä kaverilta kuulin että nämä kadonneet olivat pitäneet oikein palaverin aiheesta ja päättäneet että yritän vain olla parempi kuin muut, ja yhteistuumin kaikki pistäneet välit poikki samaan aikaan. niin, kaikkihan elävät elämäänsä niinkuin elävät jotta muut olisivat kateellisia...
[/quote]
juu....itsekin olen asunut useammassa maassa ja jostain syystä nämä rannalle jääneet kuvittelevat että se elämä olisi jotain ihmeellisen ihanaa toisessa maassa. Samaa arkea se on joka paikassa, kieli ja kulttuuri ja säätila nyt vaan on vähän toiset maasta riippuen.
Ihmettelen miksi Suomessa ollaan kateellisia toisten ulkomailla asumisesta, kun kuulemma on lottovoitto asua Suomessa, siellä on kaikki maailman parasta jne.? Tai ainakin luullaan niin.
Ja sitten tietenkin suututaan ja raivona vaahto suussa vänkytetään, että Suomessa on kaikki paremmin. Outoa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:40"]
[/quote]
Ei voi olla totta!
Minä jouduin muuttamaan toiselle puolelle maailmaa paratiisimaisemiin kauas, kauas ystävistäni ja sukulaisistani, lähiperheestäni. Rakastuin mieheen ja muutimme työn perässä maailman ääriin.
Täällä on kuuma. Täällä on vaarallisia hyönteisiä ja eläimiä. Olen täällä maahanmuuttaja. Vaikka osaan kieltä lähes täydellisesti, se ei ole äidinkieleni. En osaa runoilla tällä vieraalla kielellä, en hassutella kielellä. Minulla ei ole samoja lapsudenkokemuksia ikäisteni ihmisten kanssa, he eivät ole laulaneet 'I-ha-haata' eivätkä syöneet lapsena puistossa.
Haluaisin palata Suomeen, mutta todennäköisesti jään tänne loppuiäksi.
Kaksi vuotta ausseissa saa oltua suht helposti. Siis nuori töitä tekevä ihminen.
Mut mä en ymmärrä miksi kateutta pidetään niin huonona asiana. Mäkin olen kateellinen ystävilleni joilla jokin asia kivemmin kuin minulla. Mutta käytän tunnetta hyödykseni, ja mietin mitä itse haluan elämältäni. Ja voiko sen saavuttaa. Kateus on minulla ainakin aina hetkellinen ohi menevä pisto rinnassa, joka katoaa yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Mäkin olen laittanut paljon matkakuvia fb:n koska tiedän että äitini esimerkiksi halusi niitä nähdä. Ei kiinnostanut jos niitä joku kaveri katselee tai ei.
Mikä ihme siinä auringossa kiinnostaa kun sitä on saatu koko kesä. Sellainen rypistynyt ruskea rusinako on ihanteesi ja paahtava seisova pölyinen ilma jota hengität?
Kyllä vaan Suomessa voisi aurinko paistaa paljon nykyistä enemmän. Eihän se edes suoraan tarkoita, että on helle. Viime talvikin oli ennätyksellisen pimeä ja vähäaurinkoinen, muta kait nr. 12 sellaisesta nauttii.
Minulle ei osunut tänä kesänä lomapäiviksi yhtään hellettä. Tai no, osui, mutta olin ne ajat (n. 2 vk) kipeä. Varsinaista auringonottoa en harrasta.
Olemme mieheni kanssa suunnitelleet muuttoa joko jenkkeihin tai ausseihin. mies on kovantason koodari, jollaisista on pulaa paljon. huomaan miten kaverit, joille olen asiasta puhunut, vähättelevät koko asiaa tai alkavat kiihkota, etteivät itse ainakaan muuttaisi niin paskaan maahan, mitä usa/australia on jne. suurin syy meidän muuttoon olisi se, ettei kumpikaan meistä arvosta suomen talvea.
Minä en olisi kade. En tykkää kuumuudesta, en yhtään. Ihanaa kun tulee syksy ja sumu!
Kateus on hukkaan heitettyä energiaa.
Minäkin olisin tuosta kateellinen :). Olen haaveillut Australiaan muutosta yli puolet elämästäni, mutta eipä minulla ole sellaisia taitoja, että sieltä töitä löytäisin.
Voitko paljastaa, millaisessa työssä ystäväsi on (edes vähän sinnepäin)? Australiallahan on tiukat kriteerit maahanmuutolle.