Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiä tuntematon tuttu ärsyttää

Vierailija
19.08.2013 |

Hän ei kerta kaikkiaan tajua, että Helsingissäkin on seutuja, joissa en esimerkiksi halua lasteni liikkuvan. Varsinkaan hämärällä tai esimerkiksi tietyissä puistoissa.

Hän on Pohjois-Karjalasta, uskovainen ja sellainen kaikesta hyvää uskova, eikä tajua, että ei se usko ja hyvä tahto kaikkialla suojaa...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta olet jo menettänyt puistoille?

Vierailija
2/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööhhh..minä en tajua tätä aloitusta ollenkaan.

Pakottaako tämä tuttava lapsiasi liikkumaan siellä pahalla alueella??

Mitäs sitten kun ne lapset kasvaa aikuiseksi ja alkaa liikkumaan ilman äitiä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos päästäisin esimerkiksi täältä meiltä kulkemaan puiston läpi viereiselle alueelle, olisin kyllä menettänyt heidät jo. Puistossa lymyää pari pahaa alkkisporukkaa ja iso narkkarijengi. Sieltä hakattiin puutkin pois, jotta heidät saataisiin esiin. Viereisessä leikkipuistossa pitää aamu aloittaa sillä, että huumeneulat siivotaan pois hiekkalaatikossa.

En itse uskalla kulkea ko. paikoissa kuin ehkä ihan keskellä päivää kahden koiran kanssa... Kierrän mieluummin muualta, vaikka aikaa menisikin enemmän.

Ap

Vierailija
4/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten usein teillä nyt on tästä aiheesta kiistoja ja miten kiistat vaikuttavat arkielämääsi? Mitä VÄLIÄ sillä on, että joku on tietämätön ja vähän naiivi?

En minäkään antaisi varhaisteinieni kuljeskella pimeällä Kaisaniemessä tms.... muttei minua rassaa se, jos joku tietämätön ei ymmärrä vaaraa. Hän toimii itse miten haluaa, jos sattuu tänne tulemaan, minä toimin omien lasteni kanssa kuten parhaaksi näen.

Toisin sanoen: miksi sinun pitää saada oma mielipiteesi nuijittua jonkun evvk-tutun kaaliin? Saatko vatsahaavan, jos kaikki eivät ole kaikesta samaa mieltä kanssasi vai mikä tässä nyt oli se hirveä ärsytyksen aihe?

Vierailija
5/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei tajua, että esimerkiksi illalla ei meidän lapset tod kävele omin päin mistä vaan. Hänestä pitäisi.

Ja aikuisina toivottavasti osaavat ihan itse välttää ikävyyksiä.

Vierailija
6/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhee, voisitko vähän täsmentää missäpäin stadia nää kyseiset vaaralliset seudut ja puistot sijaitsevat? :D

Vierailija
7/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossako asut ap? Ja onko s. Teidän lähipuisto Katri Valan puisto?

Vierailija
8/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä siltikään tajua miksi se sinua ärsyttää. Ja miksi te kinaatte nuin olemattomasta jutusta.

Ja asutko kuitenkin tämän pelottavan puiston vieressä..

Vierailija
9/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hyvin turvallinen kaupunkin! Turha lietsoa tuollaisia, koska kaikki tietävät, että missään muualla ei ole niin hyvä olla kuin kehä3:n sisäpuolella.

Vierailija
10/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on samoissa harrastusryhmissä. Minä sitten en päästä kulkemaan niin kuin hänestä pitäisi ja hän siitä sitten jäkättää.

Nyt ilmoitin kokonaan muualle yhden lapsen ja oottelen tässä, koska marina alkaa...

En nyt vaan halua 14-vuotiaan pyörivän Itiksessä tai Sörnäisten metroasemalla kovin myöhään illalla - enkä aina päivälläkään.

ap

Vierailija
11/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään alkkista tai narkkaria joiden pääasiallinen elämäntehtävä on vahingoittaa lapsia. Tosi monet luulevat että kun ihminen on addiktoitunut/sairas, hän muuttuu automaattisesti vaaralliseksi. Kummallista.

Vierailija
12/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaako se tuttu ne lapset kulkemaan ihan mistä vaan, vai mikä tässä on ongelma? Huolehdi sä omista lapsistasi ja kerro heille, että pimeällä on vaarallista liikkua yksin.

Vierailija
13/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:48"]

No hän ei tajua, että esimerkiksi illalla ei meidän lapset tod kävele omin päin mistä vaan. Hänestä pitäisi.

Ja aikuisina toivottavasti osaavat ihan itse välttää ikävyyksiä.

[/quote]

Edelleen, miksi se sinun napaasi kaivelee, ymmärtää tai ei? Anna olla mitä mieltä haluaa, sille voi hymähtää ja sanoa, että "sä nyt et tunne Helsinkiä ja tilannetta täällä, joten anna kun minä paremmin tietävänä päätän omien lasteni tekemiset."

5

Vierailija
14/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:51"]

Tosi monet luulevat että kun ihminen on addiktoitunut/sairas, hän muuttuu automaattisesti vaaralliseksi. Kummallista.

[/quote]

Ei automaattisesti, mutta usein, kun tilanne vaan sattuu päälle.

Ei alkoholistit ehkä niinkään, nehän lähinnä istuu ja vetää sorbustaan ja enintään huutelevat joskus jotain tyhmiä juttuja, mutta narkkarit on täysin arvaamattomia, ainoa ihmisryhmä, joka ainakin mua pelottaa työelämässä vartijana.

Vierailija
15/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on samoissa harrastusryhmissä. Minä sitten en päästä kulkemaan niin kuin hänestä pitäisi ja hän siitä sitten jäkättää.

Nyt ilmoitin kokonaan muualle yhden lapsen ja oottelen tässä, koska marina alkaa...

En nyt vaan halua 14-vuotiaan pyörivän Itiksessä tai Sörnäisten metroasemalla kovin myöhään illalla - enkä aina päivälläkään.

ap

[/quote]

No on sulla ongelmat! Taidat itse saada hämminkiä aikaan kun luimuilet pelokkaan näköisenä puiston läpi kulkien. Itiksessä ja Sörnäisten metroasemalla ei ole mitenkään vaarallista. Kuljen niissä päivittäin ja voitko edes kuvitella moista kauhua, Ap, että työskentelen noiden mainitsemiesi alkkisten ja narkkareiden parissa, tehnyt sitä toistakymmentä vuotta jo. Minua ei koskaan pelota, eikä ole tarvinnut lapsianikaan mitenkään erityisesti heistä varoitella tai suojella. He elävät omaa elämäänsä, eivät he meille mitään tee. Joten pelko pois! ;)

Vierailija
16/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

ahaa, siis NYT hän jo asuu Helsingissä. Vähän hämäävä tuo sinun aloituksesi.

Hän siis itse antaa lapsensa kuljeskella illalla noissa paikoissa? Ehkä ajattelee siis, että yhdessä sinun lastesi kanssa kotimatka olisi turvallisempi?

Jos kyse on harrastuksista kulkemisesta, niin olisit voinut mainita sen aloituksessasi. Sinä teet mielestäni viisaasti, kun kuskaat lapsiasi, ei Sörkan metroaseman seudulla ole 14-vuotiaan hyvä pimeän jälkeen hortoilla.

5

Vierailija
17/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu nykyään Helsingissä. Lännessä, hyvällä alueella. Ja vahtii omia lapsiaan kuin haukka.

Me asumme Idässä ja hän sitten tykkää että esimerkiksi Ystävyyden puistoon voi panna 10-vuotiaan ulkoilemaan...

Vierailija
18/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:55"]

Sörnäisten metroasemalla ei ole mitenkään vaarallista.

[/quote]

En tiedä miten siellä metroasemalla, mutta kyllä ainakin Kurvissa on ihan hirveetä venata illalla bussia, kun sieltä ryömii koloistaan vaikka mitä eläjää.

Kaveri kulkee työmatkansa siten, että kävelee Hesaria pitkin Kurviin ja jatkaa siitä sitten eteenpäin. Kahden vuoden aikana aamuseitsemältä hänet on kolme kertaa ryöstetty tuolla matkalla.

Vierailija
19/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen asunut Kalliossa, Itä-Helsingissä kohta 30 vuotta, serkkuni asuvat Kontulassa.

Vaan enpä halua tyttärieni pyörivän ihan joka paikassa.

ap

Vierailija
20/35 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 10:55"]

ap

[/quote]

No on sulla ongelmat! Taidat itse saada hämminkiä aikaan kun luimuilet pelokkaan näköisenä puiston läpi kulkien. Itiksessä ja Sörnäisten metroasemalla ei ole mitenkään vaarallista. Kuljen niissä päivittäin ja voitko edes kuvitella moista kauhua, Ap, että työskentelen noiden mainitsemiesi alkkisten ja narkkareiden parissa, tehnyt sitä toistakymmentä vuotta jo. Minua ei koskaan pelota, eikä ole tarvinnut lapsianikaan mitenkään erityisesti heistä varoitella tai suojella. He elävät omaa elämäänsä, eivät he meille mitään tee. Joten pelko pois! ;)

[/quote]

Aha. Työtoverini sai huumeveikolta keklua kylkeen, odottaessaan bussia siinä kurvissa. Joten mene helevettiin siitä provoilemasta. Vaikka kaikki narkkikset ja alkkikset ei siellä väijy ohikulkijoita, koskaan et voi tietää, mitä joku saa päähänsä, varsinkin jos se ap:n 14-vuotias on nätti teinityttö ja kello on jo paljon.

Fakta on, että Sörkka on poliisinkin mielestä yksi levottomimmista alueista ja siellä tapahtuu ryöstöjä ja pahoinpitelyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi