Poliisi: Naapurit ilmiantaneet koronakaranteenin rikkojia –
Hyvä vai huono juttu, nämä naapurivahdit?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/be42d7f9-e68d-486c-98ca-3958fbeb4763
Kommentit (68)
Minä ihmettelen, mistä ne naapurit tietävät, kuka on karanteenissa. En minä ainakaan matkojani naapureilleni mainosta, kun ei tiedä, kuka on koronahysteerikko.
Tämä on melkein vaarallisinta koko viruksessa: kyttääminen sosiaalisesti hyväksyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapissa asuu just tuollaisia kyyliä niissä kuppakylissä missä ei ole mitään muuta tekemistä kuin väijyä naapureita.
Nuuska-nasse taisit saada sakot? Onko jopa kakkua tulossa?
🖕
Vierailija kirjoitti:
Tämä on melkein vaarallisinta koko viruksessa: kyttääminen sosiaalisesti hyväksyttäväksi.
Se on yhtä hyväksyttävää kuin rattijuopon käräyttäminen ja samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin natsisaksan aikaan juutalaisten paljastaminen.
No tässä tapauksessa ja maailman tilanteessa se karanteenin rikkoja on se nattsiin verratava, jos tätä vertausta haluat lähteä käyttämään. Itse en käyttäisi, mutta itsepähän aloitit ja teit vertauksen päin helvettiä.
Kyllähän se on oikein että näitä ajatellaan lähes kuin nattseina. Vaikka nämä nuoret naiset tietävät että ne eivät itse tule kuolemaan tähän virukseen, niin karanteenia rikkoessa he kuitenkin suurella todennäköisyydellä tapattavat muita ihmisiä vastuuttomuudellaan.
Eli kirjaimellisesti tappavat ihmisiä, kun se sushin syöminen on niin tärkeää.
Heidän pitäisi ymmärtää että he tappavat muita, vaikkei itseä se virus haittaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Viestini hävisi, vaikkei siinä mielestäni ollut mitään asiatonta.
Sanoin vaan, että alkoi ahdistaa tuo uutinen. Poliisi sanoo, että jo kotoa poistuminen on rikos. Minulla on koira, ja pakkohan sitä on lenkillä käyttää!
Ei ole ketään keneltä pyytää apua eikä varaa maksaa kenellekään.
Eiköhän sen koiran voi hiljaisena aikana vaikka aikaisin aamulla ja illalla käyttää ulkona. Laita hyvä maski naamalle, niin tauti ei leviä, vaikka joku tulisikin vastaan.
Tämä on melkeinpä ainoa asia, jossa kyyläys on eduksi!