Poliisi: Naapurit ilmiantaneet koronakaranteenin rikkojia –
Hyvä vai huono juttu, nämä naapurivahdit?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/be42d7f9-e68d-486c-98ca-3958fbeb4763
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään että saan ton viruksen ja määrätään karanteeniin. Asun kaupungin ulkopuolella, sen verran syrjässä kuitenkin että mikään kauppa ei ostoksia toimita. Ei ole omaisia jotka voisivat käydä kaupassa puolestani jne. Että vaikeaksi menisi, jos olisin vanha ihminen niin silloinhan kunta auttaisi...
Mitenkäs olis semmoinen itsestäänselvyys kuin kotivara?
Mikäs se semmonen on?
Mistä ne naapurit tietää karanteeneista? Itse en ainakaan naapureille puhu asioitani. Riittää, kun sanoo, että on ilmoja pidellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaisin ilmiantavan naapurin elämän totaalisesti.
Oikein. Vasikoinnista joutuu maksamaan.
Juuri näin.
Kyllä kansalaiset muistakin rikoksista ilmoittaa poliisille, jos tietoonsa sellaisen saavat. Karanteenin rikkominen on rikos, jos joku oli unohtanut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lapsettaa huolella!
Niin, niitä jotka rikkovat karanteenia.
Vierailija kirjoitti:
Viestini hävisi, vaikkei siinä mielestäni ollut mitään asiatonta.
Sanoin vaan, että alkoi ahdistaa tuo uutinen. Poliisi sanoo, että jo kotoa poistuminen on rikos. Minulla on koira, ja pakkohan sitä on lenkillä käyttää!
Ei ole ketään keneltä pyytää apua eikä varaa maksaa kenellekään.
Ei missään ole lain kohtaa missä määrätään tietty paikka suorittaa karanteeni. Ainoastaan ei saa olla ihmisten kanssa tekemisissä tai paikoissa joissa ihmisiä käy. Ei edes tyhjässä kaupassa tai bussissa.
Ulkona, puistossa, metsissä voi olla, jos ei kohtaa ihmisiä.
jutussa luki naapuri tai joku muu; lain mukaan karanteenitietoja ei kovasti levitellä. Silloin on aihetta kanteluun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kansalaiset muistakin rikoksista ilmoittaa poliisille, jos tietoonsa sellaisen saavat. Karanteenin rikkominen on rikos, jos joku oli unohtanut.
Voi kunpa tästä tulisikin kunnon rangaistus. Mutta jotain vain lällyä. Oikeusoppineet kyllä puuttuvat, jos rangaistus on liian "kova":
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006598439.html
Hyvä juttu, vaikka muissa asioissa vastustan ilmiantokulttuuria täysin. Huono juttu silloin, jos tulee väärä ilmianto ja kohteen ei oikeasti tarvitse olla karanteenissä tms, niitäkin varmaan tulee kun ne varsinaiset negatiiviset kyylät innostuvat tähän mukaan.
Missäpä köyhä pitää yksiössään kotivaraa ja toisekseen mistä rahat sellaiseen taiot?
Vierailija kirjoitti:
Naapurisopu on koetuksella muutenkin kyylien kanssa, tuo aiheuttaa lopullisen tuhon.
Aina olen valmis taistoon, jos kyylät sen sinne asti haluavat viedä. Alkaa puhkeamaan naapurin auton renkaat ja pyörät katoilemaan pyöräkellarista, jos kerran aletaan hysterian vuoksi toisten elämää haittaamaan. Itse en ole siis karanteenissa, mutta jos se tulee eteen niin en sitä mitenkään erityisemmin ala noudattamaan. Ne kädet nyt voin ulkoa tullessa huuhdella vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pelkään että saan ton viruksen ja määrätään karanteeniin. Asun kaupungin ulkopuolella, sen verran syrjässä kuitenkin että mikään kauppa ei ostoksia toimita. Ei ole omaisia jotka voisivat käydä kaupassa puolestani jne. Että vaikeaksi menisi, jos olisin vanha ihminen niin silloinhan kunta auttaisi...
Mitenkäs olis semmoinen itsestäänselvyys kuin kotivara?
Mikäs se semmonen on?
meetwurstien mestari
Kannatan! Täältä inspiraatiota, koronakaranteenigangsterit linnaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurisopu on koetuksella muutenkin kyylien kanssa, tuo aiheuttaa lopullisen tuhon.
Aina olen valmis taistoon, jos kyylät sen sinne asti haluavat viedä. Alkaa puhkeamaan naapurin auton renkaat ja pyörät katoilemaan pyöräkellarista, jos kerran aletaan hysterian vuoksi toisten elämää haittaamaan. Itse en ole siis karanteenissa, mutta jos se tulee eteen niin en sitä mitenkään erityisemmin ala noudattamaan. Ne kädet nyt voin ulkoa tullessa huuhdella vedellä.
Ja sitten sattuukin puhkoja-Juha Narukättä leukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaisin ilmiantavan naapurin elämän totaalisesti.
Oikein. Vasikoinnista joutuu maksamaan.
Juuri näin.
Oi siellähän on kovia kavereita. Narukädet!!!!
Saa käydä kaupassa ja myös töissä. omaehtoinne karanteeni on vapaa. Mitään apkko karanrteenia ei Suoemss ole kenelläkään. Ruotsisa työmatkalla oljat saavat mennä töiin ei mitään edes omaehtoisia karaneeneja. on kuulemma erityislupa. Joten jotain tolkkua näihin juttuihin. Jos noin pelkäätte ja on väärät faktat niin menkää lääkäriin hakemaan rauhoittavia ja psykoterapiaan.
Poliisit puhuu omiaan Suoemssa haluavat vain pelotella, Mikään länsimaine demokratia ei pelottele kansalisiaan vain itä diktatuurit joten näiden perusteella Suomi kuuluuu itä diktatuureihin, samat myrkylliset asenteet.
Mitä jos oikeasti olisi tappava virus esim espanjantudin akltainen joka tappaa 30% ihmisistä niin kuolisitte varmaan pelkoonne.
Ts realismia nyt vaan ja rauhoittukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne naapurit tietää karanteeneista? Itse en ainakaan naapureille puhu asioitani. Riittää, kun sanoo, että on ilmoja pidellyt.
Pieni paikkakunta niin sendraalisandart tietävät kaiken, Menee päätökset muiden tietoon kun juorutaan vaikka kyse on vaitiolovelvollisuudesta, Suomesa on asenteet ihan kauheat,
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin natsisaksan aikaan juutalaisten paljastaminen.
No tässä tapauksessa ja maailman tilanteessa se karanteenin rikkoja on se nattsiin verratava, jos tätä vertausta haluat lähteä käyttämään. Itse en käyttäisi, mutta itsepähän aloitit ja teit vertauksen päin helvettiä.
Sama peruste oli STASIn kyttääjillä DDR:ssä. ”Näin tärkeä asia”.
Tarkistin ja onnistuu sekä netissä verkkomaksu (luottokortilla ehkä), että noutaessa korttimaksu, mutta jälkimmäinen ei tietenkään mahdollista, jos on korona päällä.